?
?
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja th:Kyllä yleinen ohjeistus on, että raskaanaollessa suositellaan alkoholin suhteen nollalinjaa juuri siksi, että jo pienetkin määrät saattavat aiheutta sikiövaurioita. Turvallista rajaa ei tiedetä. Sitä vastoin tiedetään, että tupakka on haitallista, mutta pieninä määrinä käytettyinä se ei aiheuta yhtä vakavia vaurioita kuin alkoholin käyttö.
Mun kaverille lääkäri oli sanonut, että voi huoletta juoda kuukaudessa lasin viiniä tai sauna oluen. Ja ykkös kaljaa sais juoda vähän enemmänkin tämän lääkärin mielestä. Ja kaverille, et mielumin tupakka päivässä, kun kokonaan lopetus niin, että äipällä hermo kireellä koko aikaa.
Puppua. Tuo tupakka päivässä, että äipällä hermo lepää on niin täyttä soopaa kun vaan voi olla. Itse olen terveydenhoitaja (tai tällä hetkellä sairaanhoitaja mutta kohta valmis terveydenhoitaja) eikä yksikään lääkäri tämmöstä koskaan sano äideille. Yleensä he sanovat vain, että parasta olisi jos pystyy lopettamaan kokonaan, mutta vähentäminenkin on tosi hyvä juttu. Ikinä ei kyllä sanota, että kokonaan lopettaminen on huonompi kuin se, että äidillä on hermo kireellä! Alkoholin suhteen on todellaki suositus se nollalinja. Lääkäri on ollut todella ammattitaidoton jos on sanonut, että tietyn määrän voi huoletta juoda koska sitä turvallista määrää ei tiedä yhtään kukaan!
Ihan mielenkiinnosta: miten teitä on kehotettu toimimaan esim. askin päivässä tupakoivan odottajan kanssa? Kuitenkin veikkaan että moni th paheksuu ja inhoaa tuota asiaa, mutta ei kai siinä voi alkaa kovin voimakkaasti paheksumaan?