raskauksien kesto onko yhteyttä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miimii10
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

miimii10

Jäsen
25.12.2009
535
0
16
onko edellisillä synnytyksillä mitään yhteyttä tulevaan odotukseen pituudellisesti?

mietin että esikoista odottelin rv41+3 ja sekin käynnistettiin niin onko sama edessä?

miten muilla? :attn:

Ihan normaali yksösraskaus oli. Supisteluja oli jo puolen välin tienoilta, mutta eivät mitään paikoille tehneet liian ajoissa. Vedet vaan meni ja poika päätti syntyä etuajassa. Tosin oli viikkoihin nähden isohko. Syntymäpaino 3380g.

Tämä toinen raskaus ollut melko saman lainen. Supistellut on pitkin matkaa ja nytkin isohkoa vauvaa veikkailtu. Mutta mitään ei tapahdu. Tai siis supistaa päivisin suht säännöllisesti (jo 5 päivää), mutta eivät vaan voimistu tarpeeksi, että synnytys käynnistyisi.

Kertokaa miten tää aika vois mennä nopeempaa, oon vasta viikolla 17 mut haaveilen niin jo synnytyksestä ja vauvasta?? Tulin lukee tän ketjun mielenkiinnolla ja samalla tuli taas se pohjaton tunne että voi että kun ois jo pidemmällä! :D

Voin vastata aiheeseen vaan siten että hyvä ystäväni synnytti ensimmäisen 35+ jotain ja toisen 34+ jotain, elikkä yhteyttä oli selvästi toisiinsa. Lääkäri oli sanonut, että ei tämä toinenkaan täysiaikaisena synny että tarkkaillaan tilannetta. Jotenkin kohdun muoto on kuulemma sellainen.

Esikoinen syntyi rv41+1 syöksysynnytyksellä. Toinen syntyi rv37+3 aika normaalitahtisena uudelleensynnyttäjän synnytyksenä.

Mä kokisin maallikkona, että vauvan koko on vaikuttanut raskauden kestoon. Kumpikin on ollut ns sokerivauva. Esikoinen pysyi ruokavaliolla pienenä ja oli syntyessään 3,6kg ja kuopus olikin jo 3,4kg. Luulen, että vaikka olen isolanteinen niin silti kroppa on tunnistanut, että minkä kokoinen mun on hyvä synnyttää.

Kummassakaan odotuksessa ei mitään synnytystä ennakoivia supistuksia.

Noup, ei ainakaan mulla.
Eka 41+3
Toka 38+3
Kolmas 38+5
Neljäs 40+5 (ja olin ihan varma että tulee ennen la:ta niin kuin kaksi edellistäkin, tuntui sadalta vuodelta viimeiset päivät)
Viides 40+5

Ei ole yhteyttä, vaikka usein sanotaan että vauva syntyy vähän vanhempaa sisarustaan aikaisemmin.. Meiltä löytyy niinkin hurja ero syntymäviikkojen suhteen kuin 7+3! Esikoinen syntyi ilman mitään "syytä" tasan rv35 ja kolmonen syntyi vihdoin käynnistettynä 42+3. Kakkonen siinä välissä rv38+1. Kaikilla 1,5v ikäero, joten siitäkään ei löydy selitystä. Mutta tämä kautta olen tajunnut että miten suuri merkitys sillä oikeasti on, meneekö raskaus "kypsäksi" vai tullaanko ennen aikojaan.. Kolmonen oli syntyessään sen olonen kuin tuo ennenaikanen esikoinen oli ristiäisissään. Ihmettelen aina näitä "syntyis jo, rv37"- narisijoita, kyllä akikista helppohoitoisin ja tyytyväisin vauveli on ollut tuo yliaikainen, vaikkei ne viimeiset viikot toki viime kesän helteissä mitään erityistä herkkua olleetkaan.

"Ihmettelen aina näitä "syntyis jo, rv37"- narisijoita, kyllä akikista helppohoitoisin ja tyytyväisin vauveli on ollut tuo yliaikainen, vaikkei ne viimeiset viikot toki viime kesän helteissä mitään erityistä herkkua olleetkaan."

No kai se on ihan luonnollista että sitä vauvaa odottaa kärsimättömänä. En tiedä tuttavistanikaan yhtään jotka olisivat olleet erityisen onnellisia kun vauva menee yliajalle, kyllä he ovat melkeen itkua vääntäneet ja hakanneet päätä seinään eikä siinä tilanteessa tuu yhtään mieleen mikään kuinka onnellinen vauva saattaa olla luonteeltaan kun on yliaikainen. Nimittäin sehän ei edes sitä takaa.

[QUOTE="juuei";23992240]Ei ole yhteyttä, vaikka usein sanotaan että vauva syntyy vähän vanhempaa sisarustaan aikaisemmin.. Meiltä löytyy niinkin hurja ero syntymäviikkojen suhteen kuin 7+3! Esikoinen syntyi ilman mitään "syytä" tasan rv35 ja kolmonen syntyi vihdoin käynnistettynä 42+3. Kakkonen siinä välissä rv38+1. Kaikilla 1,5v ikäero, joten siitäkään ei löydy selitystä. Mutta tämä kautta olen tajunnut että miten suuri merkitys sillä oikeasti on, meneekö raskaus "kypsäksi" vai tullaanko ennen aikojaan.. Kolmonen oli syntyessään sen olonen kuin tuo ennenaikanen esikoinen oli ristiäisissään. Ihmettelen aina näitä "syntyis jo, rv37"- narisijoita, kyllä akikista helppohoitoisin ja tyytyväisin vauveli on ollut tuo yliaikainen, vaikkei ne viimeiset viikot toki viime kesän helteissä mitään erityistä herkkua olleetkaan.[/QUOTE]

Minäkin olen tässä ihmetellyt nuorempaa lasta, joka on nyt jo sellainen kuin esikoinen oli joskus parikuisena. Esikoinen siis syntyi 38+2 ja oli aika pieni ja keltainen silloin, tyttö syntyi 41+3 ja oli paljon valmiimpi.

Kaikki syntyneet rv 38+
Kolmatta kun odotin ja suunniteltuun sektioon se päättyi (perätila ja napanuora kaulan ympäri), niin lääkäri leikkasi myös rv38 ja perusteli sillä, että koska aiemmat ovat lähteneet käynnistymään samoilla viikoilla niin ei halua ottaa riskiä että tämäkin käynnistyisi itsestään. Että kai niillä joku yhteys on?

Mua on alkanu jännittää, et millon tää vauva mahtaa syntyä, kun esikoinen synty 36+1 ja nyt on menossa 35+2 ja on supistellu melko kipeestikin jo muutamia päiviä... Sais tää raskaus kyl mennä ainakin tonne viikolle 38, vaikka olo rupee olee kyllä jo kaikkee muuta ku kiva.

Yhteistyössä