raskaudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Verikokeella tieto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Verikokeella tieto

Vieras
Hei,

Tietääkö kukaan, kuinka pian alkaneen raskauden voi todeta esim. verikokeen avulla hedelmöittymisestä? Ja kuinka paikallisissa terveyskeskuksissa suhtaudutaan ylipäänsä verikokeen ottoon tällaisessa tilanteessa? Yksityinen lääkäri on kai vaihtoehto sekin?
Tilanteeni on hyvin epätoivoinen: vasta pari päivää sitten olin onneni kukkuloilla. Luulin olevani miehen kanssa, johon voisin luottaa. Yritimme siis vauvaa (3 yk menossa: kp 17 alkoi tänään hyvin säännöllisestä 28 päivän kierrostani). Tänä yönä sain selville jotain, joka muuttaa asetelmat tulevaisuuden suhteen täysin, enkä tiedä, mitä tehdä. Mieheni petti luottamukseni ja tieto mahdollisesta raskaudesta ahdistaa hyvin paljon. En tiedä, pitäisikö mies jättää. Olen hyvin loukkaantunut hänen teostaan. Hän ei ole tekonsa perusteella valmis isyyden mukanaan tuomiin velvollisuuksiin. Minua luonnollisesti pelottaa raskaus nyt, samalla kun sydän on pirstaleina. :'( Lasta olen aina toivonut mutta tämä tilanne on nyt kaikkea muuta kuin sen piti olla.
Toivottavasti joku saa selkoa viestini asiallisesta sisällöstä. Yhtään unta kun en ole saanut koko yönä.. Päässä pyörii vain kysymys siitä, mitä tehdä ja sitä ennen kai tarvitsen vastauksia, ensisijassa siihen, olenko raskaana. Lapsi olisi siis toivottu (koska mitään peruuttavia vaihtoehtoja en harkitse) mutta ymmärrättehän, että tiedon saaminen pian helpottaisi syvää ahdistustani.

onpas ikävä tilanne :( mielestäni pikaraskaustestiin eli juuri tuohon verstä otettavaan pääsee kyllä mutta se maksaa ihan jonku verran.. terkkarissa ne ei kyllä hirmusen mielellään sitä tee vaan tarjoo aina mielummin pissatestiä ja tuo verestä otettava on ilmeisesti hätätilanteisiin mm. jos epäillään kohdun ulkoista tai jos tarvitaan lääkitys joka saattaisi olla haitallinen sikiölle.. ym.. näin siis minä olen ymmärtänyt.. toki yksityiset gynet varmasti antaa lähetteen tuohon pikatestiin mutta tosiaan maksaa aika paljon..

mutta toivottavasti asia selviää pian :hug:

tuo verestäkään otettava ei kyllä vielä mitään näyttäisi eli ei oikein voi mitään muuta kuin odottaa vaan lähemmäksi menkkoja ja sitten testata sellaisella mikä näyttää paria päivää ennen. En tiedä onko tämä lohduttava tieto vai masentava, koska viestistäsi ei oikein saa selvää toivotko raskautta vai et, mutta raskaaksi tulemisella on kuitnekin vain 20% mahdollisuus/kierto vaikka ajoitus olisi kuinka osunut nappiin. Jaksamisia ja toivottavasti asiat selviävät :hug:

Mielestäni tuokaan verestä otettava raskaustesti ei anna tuloksia hirveän aikaisin eli en usko, että vielä tuossa kierron vaiheessa on mahdollista saada tuloksia. Riippuu tietysti milloin ovulaatio on tapahtunut. Eiköhän ainakin viikko kannata ovulaatiosta odotella. Sittenhän tosin erittäin herkkä testikin voi näyttää tuloksen jo 8 päivää hedelmöityksestä. Varmaan terveyskeskukseen voi soittaa ja kysellä tuosta verestä otettavasta testistä, et miten nopeesti näyttää tuloksen. Voimia sinulle!!

Jos sun kiertosi on säännöllinen 28 pv, niin ovulaatio on todennäköisesti kp14 tienoilla. Hedelmöitys on siis saattanut tapahtua, mutta alkio kiinnittyy kohdunseinämään vasta 6-7 pv ovulaatiosta, ja sitä ennen ei kyllä raskautta näy millään testeillä sillä sitä raskaushormonia ei erity ennen sitä.

Sulla on ihan siinä ja siinä, ehtisikö katumuspillereillä vielä estämään raskauden, nehän pitää ottaa max 72 tuntia yhdynnästä. Ja sun oviksesta on siis todennäköisesti juuri kolmisen päivää... kannattaisi ehkä harkita sitä vaihtoehtoa, mutta kipin kapin apteekkiin sitten sillä aikaa ei kyllä ole yhtään hukattavaksi jos haluat jälkiehkäisyä käyttää!

mun mielestä verestä näkee heti että onko raskaana vai ei. pissatestiä joutuu odotelemaan. itse en mene mihinkään muihin kuin yksityisiin josta labraan pääsee samantein. suositelen Diacor - asemia. pelastaneet minut usein!

Kiitos jokaiselle neuvoista. Päätin pistää raskausasian mielessäni täysin taka-alalle. :) Raskaaksi tuleminen on kaikille tällä palstalla kirjoittaville suurin ja hartain toive. Niin se on myös minulle.. Jos asiat ei nykyisen mieheni kanssa selviä, niin toivon jonain päivänä löytäväni uuden ihmisen, jonka kanssa perheestä haaveilla.
Nyt vasta alkaa tuntua, että nukutun yön jälkeen stressi helpottaa.. Ahdistus oli aika kova ja melkein jo siitä syystä minun on vaikea uskoa, että hedelmöittyminen olisi edes voinut alkaa/kehittyä. Ja jos myöhemmin huomaan, että alkoi, niin pohdin asiaa sitten siinä hetkessä. Asia kerrallaan.. Ensin pitää huolehtia itsestä. :)

Toivon kaikille paljon plussatuulia!! :heart: Pitäkää huolta itsestänne ja parisuhteesta. :)

Yhteistyössä