Raskaudesta kertominen lapsettomuushoidoissa olevalle ystävälle...? Help.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minjan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

minjan

Uusi jäsen
17.12.2012
2
0
1
Hei, ajattelin, että tältä palstalta saisi hyviä neuvoja asian käsittelemiseksi. Eli paras ystäväni käy läpi lapsettomuushoitoja ja tiedän asian olevan hänelle kipeä ja raskas, vaikka suurimman osan aikaa suhtautuukin siihen positiivisesti. Olen se ihminen, jolle hän soittaa hoitoihin liittyvistä asioista ja juuri muutama viikko sitten sanoi, että on ihanaa kun voi minulle purkaa tuntojaan. Tilanne on kuitenkin se, että olen raskaana ja kerroin asiasta hänelle noin reilu viikko sitten...

Ystäväni on reagoinut vaihdellen muihin lähipiirin vauvauutisiin, välillä ollut ihan iloinen ja välillä sanonut, että jonkun raskaus ärsyttää todella paljon. Minun kohdallani taitaa nyt olla niin, että ystäväni on vaikeaa asia sulattaa. Olen laittanut muutaman viestin hänelle, mutta vastaukset ovat olleet todella tylyjä, ja ennen soittelimme päivittäin, mutta nyt ei olla puhuttu puhelimessa lainkaan. Suurin ongelmani siis on se, että mulla on tosi paha mieli ystäväni puolesta ja mietin, miten tässä olisi järkevintä toimia? Annanko hänelle vaan aikaa sulatella asiaa vai koitanko itse aktiivisesti ottaa yhteyttä? Kurja tilanne :(

Annat hänelle aikaa sulatella asiaa. On kokemusta ystävästä joka käy lapsettomuushoidoissa, naimisissa 8 vuotta eikä lapsia, vaikka kovasti haluaakin. Itsellä 6kk ikäinen vauva, ja kun tulin raskaaksi kerroin ystävälleni ensimmäisenä asiasta, samalla tavalla kuin kerroin muillekin, ei mitään erityiskohtelua. No hän ei sitten raskauden alussa ollut kovin usein yhteydessä, ymmärrsin. Kului pari kuukautta ja kyllä hän oli sitten sulatellut asiaa ja pyysi jopa anteeksi että käyttäytyi niin. Oli kerran jopa ultrassa kanssani. Joten annat vain hänelle aikaa sulatella asiaa ja lähettelet välilla tekstareita, kysyt lähinnä vointia, kyllä se siitä pikkuhiljaa.

Kiitos vastauksista! :) Aikahan se taitaa vanha lääke olla vähän kaikkeen..niin vaan harmittaa ystäväni ja miehensä puolesta. Luin vaan täälläkin tuota "Kiukkuketjua" ja siitä tuli sellainen oli, että tähän lapsettomuus asiaan ei voi suhtauta oikein, teki mitä hyvänsä.

• Tykkää
Reactions: Sadana

Yhteistyössä