Raskaudesta johtuva hermosärky (jokin pinne) jalkaan? kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kekkeri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kekkeri

Jäsen
25.04.2008
441
0
16
Hei!

Löytyykö kohtalotovereita? Toi diagnoosi on ihan oma, mutta kun juttelin nlalääkärille niin hän oli samaa mieltä. Eli nyt viikkoja 39+0 ja tuota ajoittaista "viiltävää" kipua on ollut varmaan noin 6-8 viikkoa mutta alkuun ihan yksittäisiä päivittäin (kivu vie tavallaan jalan alta, vois verrata esim. suonenveto kipuun) mutta kesti ihan vaan sekunnin pari ja kaikki taas hyvin.

(mulla tuli/tulee aina samaa jalkaan toi kipu) Nyt ihan kahden vikan päivän aikana tuo hermokipu on lisääntynyt, eilen illalla olin ihan itku silmässä kun kipuilua oli parin tunnin aikana monta kymmentä kertaa ja kesti ihan eri tavalla (siis paljon pidempään)

Olen varma että tuo johtuu vauvasta ja menee viimeistään synnytyksen jälkeen pois, silti vähän pelottaa että jos kipu lisääntyy synnytykseen asti, niin kohta tuo kävely yms. on tosi kurjaa (kipua ei siis ole kun kävellessä) ja vähän kauhulla mietin eilen synnytystä, kun ennen olen keinutellut ja suihkutellut yms. mitä jos jään nyt sänkyyn vangiksi...

Eli kokemuksia ja tietysti myös helpottavia vinkkejä olisi mukava kuulla!!!

Oisko issias, Itsellä se nimittäin vaivaa näin raskauden aikana, ja on juurikin tuollainen kipu mitä kuvailit..säteilee issias hermosta koko jalkaan ja on jalka mennä alta :(

Lämmitetty kauratyyny nivusten päälle illalla. Toimii! Tiedän tasan tarkkaan mistä kivusta puhut - vauvan pää painaa johonkin hermoon tai jtn... Ei vaikuttanut omaan synnytykseen ollenkaan, en edes muista oliko niitä tuntemuksia kertaakaan koko synnytyksen aikana. Loppuu kuitenkin tasan siihen kun vauva on maailmassa (niinkuin lukemattomat muutkin raskausvaivat ;) ).