raskaudesta ja oireista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
kertokaas jos tiedätte.. tilanne on nyt tämä:mulla on alkanut tuntumaan oireita jotka viittaisivat raskauteen. e-pillereitä olen käyttänyt ohjeiden mukaisesti,mutta jokunen aika sitten unohdin ottaa pillerin ja menin sänkyyn.. menkat kuitenkin alkoi sen jälkeen normaalisti ja siitä edespäin olen pillerin muistanut aina ottaa. tässä tulee nyt sitten muutama kysymys:kuinka nopeasti alkaa tulemaan näitä raskausoireita esim.rintojen ns.kuumotusta ja kirvelyä ja kipua..? siis tarkoitin nyt tällä,että onko mahdollista JOS olen nyt raskaana se voisi olla myös sen miehen kenen kanssa harrastin silloin ennen edellisiä menkkoja? vai tuleeko ne raskausoireet heti kun on tullut raskaaksi ettei millään reilun kuukauden viiveellä.. m ietin vaan että jos nyt olisin raskaana olisiko se mieheni jonka kanssa olen nyt lähiaikoina harrastellut ehkäisyn kanssa vai sen toisen jonka kanssa harrastin ainakin reilu kuukausi sitten ilman ehkäisyä.. ja jos nyt edes olen raskaana en tiedä mitä teen asialle. esikoinen täyttää vuoden pian enkä tiedä jaksaisinko samaa rumbaa ihan näin pian.. :(

jos olet YHDEN pillerin unohtanut KERRAN niin en usko että siitä olisit raskautunut. Se hormooni ei katoa kropasta niin äkkiä.

Oireet voi alkaa heti hedelmöittymisen jälkeen tai sitten ei ollenkaan..

ja jos olet raskaana ultran mukaan saadusta lasketusta ajasta voi päätellä hedelmöittymishetken jolloin tiedät onko kyse siitä yhdestä kerrasta vai siitä, jonka kanssa olet useamman kerran harrastanut. Tosin, siittiöt elävät sen 5vrk naisen sisällä parhaimmilaan että siinä on aina se mahdollisuus ettei hedelmöittyminen ole päivälleen tapahtunut sillon kun seksiä on ollut.

Ja isähän ei selviä varmasti kuin vasta syntymän jälkeen.

Raskausoireet johtuvat hcg hormonista ja näin ollen alkavat alkion kiinnityttyä eli 8 päivää hedelmöittymisen jälkeen aikaisintaan. Monilla ei ole mitään oireita ensimmäisen kolmanneksen aikana.

Mä unohtelin noita pillereitä ties miten paljon :ashamed: mut hyvin ehkäs silti. :D Jotenkin luulen, että noita raskautumisen riskejä liioitellaan. Tosin onhan se prosentinkin mahdollisuus aina mahdollisuus. :whistle:

Onko ap tehnyt testiä??

Alkuperäinen kirjoittaja ööh:
ja jos olet raskaana ultran mukaan saadusta lasketusta ajasta voi päätellä hedelmöittymishetken jolloin tiedät onko kyse siitä yhdestä kerrasta vai siitä, jonka kanssa olet useamman kerran harrastanut. Tosin, siittiöt elävät sen 5vrk naisen sisällä parhaimmilaan että siinä on aina se mahdollisuus ettei hedelmöittyminen ole päivälleen tapahtunut sillon kun seksiä on ollut.

Ja isähän ei selviä varmasti kuin vasta syntymän jälkeen.

niinhän se on.. onneksi se "toinen mies" ei kuitenkaan lauennut..

Yhteistyössä