raskauden yliaikaisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "turhautunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"turhautunut"

Vieras
Siis millä ihmeellä mä saisin synnytyksen käynnistyksen torstaina? Mä en enään jaksa tätä oloa. Laskettu aika ollut jo viikko sitten. Olo on surkea. Liitoskivut niin kovat, ettei kävelemään pysty. Selkä huutaa hoosiannaa ja järkyttävä paineen tunne alhaalla. Lisäksi 2 lasta jotka myöskin tarvitsisi jaksavan äidin. Mulla on nämä 2 muutakin olleet yliaikaisia. Toinen myöskin käynnistettiin viikolla 42. Ja mun on pakko sanoa, ettei se käynnistys ollut mikään paha paikka. Eikä kyllä kivuiltaan yhtään eronnut ensimmäiseen synnytykseen.
Mä tiedän kyllä, että vauva aikakin väsyttää, mutta se ei ole mitään verrattuna tähän olotilaan. Siis mun on PAKKO saada ne torstaina suostumaan käynnistykseen, mutta onnistuukohan? Toisesta en joutunut pyytämään käynnistystä, vaan sitä ehdotettiin. Mutta olokin oli sillon parempi. Tänään tuli oikein itku, kun on niin väsynyt. Ja mä tiedän ettei tämä tule itsekseen pois!!

Samassa veneessä ollaan...mulla kotona 3 lasta, joista pitäisi pystyä huolehtimaan, raskaus on mennyt jo yli, eikä loppua näy. Liitoskivut ajoittain vammauttavaa tasoa, mutta Panacod on tuonut helpotusta, jotta pärjään. En hyvin, mutta kuitenkin.

Onneksi tämä on viimeinen raskaus...mun ei enää KOSKAAN tarvitse olla raskaana!

Yliaikaisuus alkaa 42+0.

Että varmaan ei käynnistellä, mikäli ei ole lääketieteellistä perustetta sille..? En osaa muuta sanoa kuin voimia ja enää max. viikko. Eli kyllä se loppu siellä häämöttää, vaikka nyt ei tunnukaan siltä.

Samassa veneessä ollaan...mulla kotona 3 lasta, joista pitäisi pystyä huolehtimaan, raskaus on mennyt jo yli, eikä loppua näy. Liitoskivut ajoittain vammauttavaa tasoa, mutta Panacod on tuonut helpotusta, jotta pärjään. En hyvin, mutta kuitenkin.

Onneksi tämä on viimeinen raskaus...mun ei enää KOSKAAN tarvitse olla raskaana!

Tsemppiä teille molemmille!
Toi sun viiminen lausees Chef on just niin totta. Keväällä syntyi mun viides lapsi ja kesällä sain sterilisaation. Eikä mun tosiaan enää koskaan tarvitse olla raskaana!

• Tykkää
Reactions: chef
Yleisesti ottaen synnytystä ei käynnistetä ennen vkoa 42+, jos sekä äidin että vauvan tila on hyvä..siihen ei taida riittää syyksi väsymys ja toiset lapset..Mulla käynnistettiin esikoinen 42+1 ja syntyi 42+2 ja kuopukselle sain käynnistysajan 42+1, mutta hän syntyi tasan 42 viikolla.

Yhteistyössä