Raskauden viimeiset viikot ja jatkuva v***tus :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pööö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pööö

Vieras
Taas tämä sitten alkoi, vaikka tuttua jo edellisistä raskauksista... Eli raskautta ei ole enää montaa viikkoa jäljellä, hyvässä lykyssä synnytys voi piankin jo käynnistyä, mutta nyt on iskenyt päälle taas tämä armoton ketutusolotila. Kaikki on hankalaa ja ärsyttävää, olo on inhottava ja kömpelö, kotitöitä ei jaksaisi tehdä yhtään, lasten metelöintiä en sietäisi myöskään yhtään ja tulee tiuskittua hirveästi, itkettää, ja minnekään ei huvita kotoa lähteä, tekisi vaan mieli vetää peitto korviin ja odottaa synnytystä. Joka paikkaan sattuu, tunnen itseni valtavaksi valaaksi ja yöt ovat yhtä heräilyä.
Tässä on ehkä taustalla myös se että nyt raskausajaksi olen joutunut lopettamaan mielialalääkkeen jota olen muulloin syönyt paniikkihäiriöön ja lievään ahdistuneisuuteen, ja lääkkeen kanssa ei mitään ongelmia olekaan. Nyt kuitenkin olisi lääkkeelle tarvetta, mutta sitä ei ole hyvä syödä raskausaikana, joten pakko nyt sinnitellä ainakin vauvan syntymään asti. Ja tiedän kyllä aiemmasta kokemuksesta että tämä vitutus kyllä helpottaa kun vauva syntyy ja pystyn itsekin taas liikkumaan ja olemaan normaalisti.

Ärsyttää vaan olla tällainen, herätä joka aamu jo valmiiksi huonolla päällä ja olla v***ntunut koko päivän :(

Sama ongelma, ja en todellakaan saa nukuttua, jos olen sattunut nukahtamaan ja aamulla herää, mietin vaan että v***u vieläki kotona, vaikka vois olla sairaalassa =)

Jep täällä kans pinna niin kireällä. Liitoskivut ihan helvetistä, pakko ottaa 1000mg panadolia että pystyy jotenkin selviämään päivästä 2v esikoisen kanssa.

[QUOTE="heips";23578133]Älä ainakaan juo kahvia tai muuta kofeiinipitoista, lisää ahdistusta ja unettomuutta.[/QUOTE]

Jaa ei minulla ainakaan lisää vaikka juon kahvia päivittäin, aamuisin ja puolenpäivän tienoilla. Mä olen kaksi raskautta ollut oikein pirteä ja hyväntuulinen.

Ap.ta piti tulla lohduttelemaan, mutten tiedä mitä sanoisi, kun en voi edes kuvitella miltä hänestä tuntuu. Toivottavasti vauva päättää pian syntyä :)

Tuttua.
Esikoista odottaessani olin kuin myrskyn merkki. kaikki asiat sapetti ja olin tosi kärttynen. nyt toista raskautta oisi ainakin se pari kk jäljellä (ellei aijemmin synny) ja nyt jo päivittäin pahalla päällä ja sen perään parkua vollotan sitä että olen niin ärtynyt. ja tosiaan yöt pelkkää valvomista.

Ihanaa jos vauva syntyy enne helteitä ja kesää. Toivottavasti ei mene pahasti yliajalle.
Mulla la elokuun alussa ja ne viimeset viikot osuu pahimpaan helleaikaan, silloin voin kuvitella olevan olon tukala. Periaatteessa kesäkuu ja heinäkuu varmaan molemmat on jo hankalia...

Yhteistyössä