raskauden painon nousu, kun on ylipainoa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja diinahh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

diinahh

Vieras
Jäin miettimään, itsellä on nyt viikkoja 17: tänään olin neuvolassa ja viikko kohtainen painon nousu on ollu 0,064kg/vk.. neuvolassa pisti valittamaan että on turhan vähän :O
Eikös se oo niin päin ettäjos on vähän pläski niin se on vaan hyvä ettei painoa kamalastituu..

bmi 28

Mulla ollut bmi vielä enemmän, että ihan ei voi verrata. Mutta esikoisen aikana tuli yhteensä reilu 10kg ja kuopuksesta ei ollenkaan. Jälkimmäisessä painoa olikin enemmän alussa, rd-diagnoosin sain ja ruokavaliolla mentiin. Eka oli iso (4580g/56cm) ja tää toinen "rd-lapsi" (4060g/53cm), eli kasvoi ihan kiitettävästi vaikkei mulla painoa tullutkaan ollenkaan.

Mulla tuli painoa raskausaikana 10kg ja suurin osa loppuraskaudessa. Alkuun paino ei noussu lainkaan joskus rv 25 jälkeen rupesi tulemaan painoa.
Kyllä ne mullekin huomautteli et pitäisi tulla paino.
Kaipa se johtuu myös siitä et painoa pitäisi tulla jo siitä kun vauva kasvaa.Et jos paino ei lisäänny niin voi olla vauvan kasvussa ongelmia. Ainakin näin ymmärsin kun terkka mulle asiaa selitti.

Eikö sen painonnousun pitäis alkaa olee kovimmillaan rv17 ylöspäi?

Mulle sanottiin et sitä painoo ei tarvii niin himputisti tulla jos ylipainoo.
Ja et vauva kyl ottaa kaiken tarvitsemansa.

lähtöpaino oli 80 (pituutta 168) ja rv 20 painoa oli tullut 2kg, joka oli ennen synnytytstä poissa =) eli lisäpainoa ei tullut ollenkaan. rd diagnoosi oli puolesta välistä, ruokavaliohoito piti painon kurissa ts laihduin odottaessani. nyt tyttö 1v2kk ja painan 68kg.

Mulla bmi ennen raskautta 25 ja nyt rv huomenna 26 ja tullut jo reilu 10kg :/ Vielä ei ole neuvolassa valitettu, kun itse ennätän aina kauhistella painonnousua ekana niin ei varmaan sitten kehtaa huomauttaa :D Kahdessa ekassa tuli 16kg kummassakin,lähtöpaino sama. Nyt painonnousu ollut nopeampaa.

Yhteistyössä