Raskauden mahdollisuus, kun kierto mitä sattuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen

Vieras
Joku joskus sanoi mulle, että ovulaatiota ei tule ollenkaan, jos kierron pituus on yli 37 päivää. Onko näin ?
Mulla on jo puolen vuoden ajan menkat olleet vähimmillään kaksi päivää enimmillään kolme viikkoa myöhässä. Luultavasti raskaaksi tulemisen mahis pienenee, kun ei tiedä milloin on ovulaatio, kun kierto joka kerta mitä sattuu.

Onko ketään, kellä olisi menkkoja laitettu kohdilleen hormoneilla ?

mulla sekosi kierto aikanaan pillereiden lopettamisen myötä, jolloin gyne määräsi terolut-kuurin. Toisesta tero-kierrosta tulin raskaaksi, vaikka sitä ei edes tarkoituksella yritetty ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla sekosi kierto aikanaan pillereiden lopettamisen myötä, jolloin gyne määräsi terolut-kuurin. Toisesta tero-kierrosta tulin raskaaksi, vaikka sitä ei edes tarkoituksella yritetty ;)

Kuinka kauan sulle ehti kierto olla sekaisin ennen kun sait kuurin ?

Muistaakseni keväällä kierto sekosi täysin ja alkusyksystä kävin gynellä (vakkariyksityisellä). Pillerit lopetin silloin talvella ja sen jälkeen homma toimi normaalisti kuukauden pari. Koko kesä oli tosi ärsyttävää aikaa, kun koko ajan odotti, milloin menkat alkaa. Mulla kierto oli pahimmillaan reilusti yli 40 päivää.

Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen:
Joku joskus sanoi mulle, että ovulaatiota ei tule ollenkaan, jos kierron pituus on yli 37 päivää. Onko näin ?
Mulla on jo puolen vuoden ajan menkat olleet vähimmillään kaksi päivää enimmillään kolme viikkoa myöhässä. Luultavasti raskaaksi tulemisen mahis pienenee, kun ei tiedä milloin on ovulaatio, kun kierto joka kerta mitä sattuu.

Mun kirto on heitellyt viime vuosina 36:n ja 44:n päivän välillä. Nyt olen raskaana ilman varsinaista yrittämistä.

:)

hei....
mulla kanssa tilanne sama, et pillereiden lopettamisen jälkeen kuukautisia ei oo näkynyt ja kohta varmaan täytynee varata aika lääkärille jos sais terot käyttöön vaikka...siis pääsiäisenä oon pillerit lopettanunna...mut harjoitteluahan se ei estä silti ja toivonkipinöitä lentelee aina :D

Alkuperäinen kirjoittaja EllaMaaria:
hei....
mulla kanssa tilanne sama, et pillereiden lopettamisen jälkeen kuukautisia ei oo näkynyt ja kohta varmaan täytynee varata aika lääkärille jos sais terot käyttöön vaikka...siis pääsiäisenä oon pillerit lopettanunna...mut harjoitteluahan se ei estä silti ja toivonkipinöitä lentelee aina :D

Kyl kyl, harjoittelua ei ole unohdettu :D Jotenkin vaan latistaa testata joka kuukausi nega siinä luulossa, että jospa ne menkat oliskin nyt myöhässä ihan asian takia :(

heipsis hei...

eli negaa oon kanssa testaillu useamman ja en edes tiedä oonko ovuloinut ollenkaan mutta nyt oon päättäny (niin varmaan!!!!) jättää testailun hetkeks ainakin, etten menetä kokonaan järkee... jos tuntuu niin mene lääkäriin, ainakin yksityiseltä puolelta moni tuttava saanut helpotuksen kun on tutkittu esim. PCOs varalta...kun siihenhän liittyy tuo epäsäännöllinen kierto...mut nyt pelottelen, kun itselläni oon ahdistuksissani määritellyt ties mitä, vaikka hormoonit ne varmaan vaan ovat pillereiden jälkeen epätasapainossa...

et iloista asennetta ja tekemisen iloa, kyllä se tärppää... :heart:

Mulla on kaksi lasta ja pitkä kuukautiskierto. Esikoisen aikaan se oli jopa 45-50 päivää, kuopuksen aikanakin nelisenkymmentä tai yli. Silti olen tullut helposti raskaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava omaskakas:
Mulla on kaksi lasta ja pitkä kuukautiskierto. Esikoisen aikaan se oli jopa 45-50 päivää, kuopuksen aikanakin nelisenkymmentä tai yli. Silti olen tullut helposti raskaaksi.

Meillä esikoinen sai alkunsa toisesta kierrosta ja varmaan senkin takia tämä puoli vuotta tuntuu niiiin pitkältä ajalta.
Mä en millään jaksais sählätä minkään ovistestien kanssa, kun en yhtään tiedä milloin seuraavat menkat alkaa. Mullahan kuluu niitä ihan tolkuton määrä.
Täytyy kai vaan ruveta hommiin varmuuden vuoksi joka kolmas päivä...ehkä sit tärppää ;)

Kiitos kuitenkin kaikille rohkaisuista, kai se tästä iloksi muuttuu. Tänään vaan tuntuu erityisen pahalta, kun testasin negan ja olin jo ihan varma, että se on plussa (ollut raskausoireita jo toista viikkoa).

Jos yrittää aktiivisesti lasta ja kierto on sekasin, niin suositellaan että puolen vuoden yrittämisen jälkeen kävis lääkärissä. Mutta raskaaksi tulet todennäköisesti konstilla jos jollain, koska kuukautisesi ylipäätään tulevat. Pienellä hormoonihömpsyllä tulin itse heti raskaaksi...yritystä oli takana tuolloin 1,5 vuotta.

No mulla on heitellyt ihan härän pyllyä menkat. Ollu välit 32-50 päivään. Ja kerta laakistahan se napsahti, menkat oli sillon ollu viikko sitte. Että mä en edes usko mihinkään ovulaation aikaiseen raskautumiseen :saint: Mä uskon siihen että jos mä harrastan seksiä ilman ehkäisyä, olen satavarmasti raskaana oli menossa sitten mikä tahansa kierron ajankohta.

Yhteistyössä