Raskauden keskeytys tableteilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos neuvoista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulle on tehty tyhjennyt lääkkeillä, kun sain keskeytyneen keskenmenon eli sikiö kuoli kohtuun, mutta ei tullut vuotona pois. Ensin sain yhden tabletin suun kautta ja siitä kahden päivän päästä menin sairaalaan, jossa jotain tabletteja laitettiin kohdun suulle. Minulla niitä jouduttiin laittamaan kahdesti, kun ei ekasta satsista käynnistynyt. Lopulta vuoto alkoi ja sitä tuli mielestäni tosi runsaasti. Kipuja oli myös ja sain niihin osastolla kyllä hyvät lääkkeet. Vuoto kesti runsaana yhden illan, mutta kaikki ei tyhjentynyt ja jouduin seuraavana päivänä kaavintaan. Kokemus ei ollut mitenkään miellyttävä ja toivon tosiaan, ettei tarvitsisi uudelleen kokea :/

Lisäyksenä vielä, että minä en erottanut vuodosta mitään selkeää vaan vuoto oli välillä verta ja väliin epämääräisiä hyytymiä. Hoitaja kävi jotain isompia noukkimassa pöntöstä, jolla istuin pahimman vuodon aikaan...Minulla oli rv 8-9.

Minun kokemukseni pähkinänkuoressa;

Juu samanlaisia kokemuksia kuin muilla, rv9, eka pilleri sairaalalla, seuraavat pillerit aamulla 8 aikaan, 11-12 aikaan alkoi lisääntyvä vatsakipu, supistuksia, vähäistä verenvuotoa, tuskat oli kyllä todella kovat, (lääkäri antoi vain burana600 reseptin... ) en kyllä olis pystyny istumaan ees pöntöllä, huimas ja sattu niin paljon, joten ravasin vaihtamassa sidettä kokoajan. Pahinta tuskaa ja polttoja kesti noin puolitoistatuntia, sitten helpotti pahimmat, tunsin kun 'lapsivesi' hulahti, ja tunsin kuin jotain 'kovempaa' tuli ulos (niin, tosissaan minäkin näin läpikuultavan sikiön, jonka kyllä tunnisti sikiöksi) tämän jälkeen pikkuhiljaa runsautuva vuoto, vähän myöhemmin tuli vielä selvästi kalvoja ja muuta isona mönttinä kerralla, runsasta vuotoa ja vatsakipua ( ei kuitenkaan mitään verratuna siihen alkutuskaan ) jatkui noin vuorokauden, jonka jälkeen seuraavat kaksiviikkoa niukempaa menkkamaista vuotoa. Seuraavien kuukautisten ekana päivänä tuli ulos puolikkaan nakin kokoinen lihaklöntti, kai ne oli jotain jämiä vielä jotka poistui.

Mulle tehty yks kaavinta ja jos jostain syystä olis keskeytettävä niin menisin kaavintaan. Tabuista ei tietoakaan, mutta niistä lukeneena niin tuottavat kipua(mitä tietysti synnytys ja muutkin), mutta kaavinta oli täysin kivuton herättyäni. Odotin kipuja, mut ei mitään...vain henkinen kipu.

Miks ihmeessä tälläsiin ketjuihin pitää jonkun tulla vänkäämään, että ei sitä sikiötä voi erottaa siitä muusta sotkusta? Miksei voi uskoa kun joku sanoo, että sen voi nähdä, jos nämä itse ovat nähneet?

Olen tehnyt kaksi aborttia, toisen kaavinnalla ( siitä on niin monta vuotta että silloin ei ollut vielä edes pilleriä tarjolla ) ja toisen pillereillä. Jos jotenkin joutuisin saman tilanteen eteen, valitsisin kyllä pillerin, jotenkin selkeämpi ja luonnollisempi vaihtoehto kuin sairaalassa tapahtuva kaavinta. Ja mä olin kyllä kipeä myös kaavinnan jälkeen.

Uusimmat

Yhteistyössä