Raskauden keskeytys tableteilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos neuvoista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Parempi vaihtoehto kuin kaavinta. olihan siinä aika runsasta ja isoja hyytymiä. Mutta oli keskeytys kumpi tahansa, en tekisi sitä enään jos vahinko kävisi. Se jättää jäljet.

Olen. Kävin sairaalassa ja siellä otin napin(nappeja) ja eikun kotiin. Kivut alkoi noin muutaman tunnin päästä ja vuoto myös. Eihän se mitään kivaa ollut, että tukihenkilö(mulla oli äiti) kannattaa olla lähellä. Mä en kaavintaa halunnut ja pelkäsin sitä aivan sairaasti ja kävikin vielä hyvä "tuuri", että sain tehdä lääkkeillä. No, sinne oli sitten jäänyt jotain ja olisi kuitenkin vielä pitänyt kaapia, mutta peruutin aikaa pari kertaa ja ne olikin tullut normimenkkojen mukana kokonaan pois ja ei tarvinut kaapia. Ikää oli 18vuotta silloin. Kauheinta oli kun se pieni "nutikka" pulpahti wc lattialle ja kiljuin kuin hullu. Äitini sen noukki paperilla pois ja laittoi wc pönttöön. Siitä suoraan suihkuun ja verta tuli PALJON. Kyllä se sitten helpotti jo seuraavana päivänä. En ole katunut hetkeäkään tätä aborttia.

Niin ja soitin oys ja sanoi, että käynyt huono tuuri, että yleensä se tipahtaa wc-pönttöön. Oli tosiaan ihan kuin kirjasta olisi kuvaa katsonut sikiöstä. ´Minulla oli sellainen beigen sävyinen ja ihan sikiön näköinen ja kaksi mustaa pistettä.

Just tuollainen. Harmaalta se musta näytti ja kaksi mustaa pistettä (silmät). Mä istuin wc pöntöllä ja se vaan jotenkin liuskahti lattialle. Oli kyllä järkytys.

Ei se kamalasti sattunut, koska sairaalasta sai kodeiinia sisältävää kipulääkettä mukaan. Alkiota en nähnyt, keskeytin niin aikaisessa vaiheessa että painoa oli ehkä gramma...

Ymmärrän. Eipä se kivaa ollut. Ei ne kivut mitään, mutta se veren määrä !! Eihän sitä montaa päivää tullut (oisko ollut 2-3 ja sit helpotti), mut se miten paljon sitä tuli kerralla ja niitä palasia pulpahteli siteeseen.. Melkein vaipat olis pitänyt olla.

no hei... sikiö on noin 4-5cm rv 12... ennen noi tabletti keskeytykset on pitäny tehä ennen rv yhdeksän ja kaikki sen jälkeen menneet kaavinnalla... rv7 sikiö on 6mm ja rv8 11,5mm... ja jos tosiaan sellanen sieltä tippuu lattialle verineen ja limakalvoineen, miten joku näkee sen silmät ku ei sillä vielä silmiä varmaan ookkaan... on taas mielikuvitukset vissiin laukannu...

Tosiaankin näkyi! Siinä ei mielikuvitusta tarvittu. Mutta tämä on taas näiden yksinkertaisten ihmisten vastaväitteitä, jotka itse eivät ole kokeneet vastaavaa. Mikään kipu, vuoto tms. ei ollut mitään sen rinnalla, kun se sikiö tipahti siihen lattialle ja suihkussa se jäi kaivon päälle eli ei mennyt veren mukana suihkukaivoon. Ja jos tuntuu, ettei voi uskoa asiaa, niin voi soittaa jonnekin äippäpolille ja kysyä asiaa. Sillä itse soitin sinne järkyttyneenä ja tosiaan sanoi, että yleensä tipahtaa wc-pönttöön ja siksi ei näe tätä...

Mä en usko, ei se paikkaa valitse minne ne limat tippuu... kyllä jokaisella sitä hyytymää tulee ulos, koska raskausaikana limakalvot paksuuntuu jo heti että se alkio pysyy kohdun seinämällä. ja toiseks, jos se kipu on kauheinta ollu sulla, niin älä mee synnyttämään ikinä... tai jos oot synnyttänyt, oot päässy sit aika helpolla ja nostan hattua sulle...

Mä varmaan jo sanoinkin, että mua ei ne kivut haitannut (särkylääke + kova kipukynnys). Enemmän tuon pikkuisen näkeminen "silmineen" oli järkyttävä kokemus.

joo, siis voisi viedä asiasta tietämättömät kommenttinsa kotiin kasvamaan ;)

Uusimmat

Yhteistyössä