raskauden keskeytyksen tehneet, tarviin apuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
huomenna soitan neuvolaan et tämä raskaus keskeytetään. Tämä oli miehen ja minun yhteinen päätös. Ja nyt mulla viikkoja 10+3 niin mitenköhän nopeasti olette päässeet keskeytykseen ja miten on tehnty, lääkkeillä vai kaavinnalla?
kiitos etukäteen

Mun mielestä se on jokaisen oma asia tekeekö abortin vai ei. Itsellä vaan tuli noista viikoista mieleen se, et samoilla viikoilla kuulin ekaa kertaa esikoisen sydänäänet, ja olis sen jälkeen ollu pirun vaikee mitään keskeytyksiä tehdä..mut kukin tyylillään...

tossa vaiheessa ainaki mulle tehtiin kaavinta. mut en suosittele kelleen se ei ollu mun päätettävissä sillon et näin tapahtu ja kadun todella että suostuin ja siitä on kuiten kohta 9v aikaa!!

Alkuperäinen kirjoittaja Sarmiina:
Mun mielestä se on jokaisen oma asia tekeekö abortin vai ei. Itsellä vaan tuli noista viikoista mieleen se, et samoilla viikoilla kuulin ekaa kertaa esikoisen sydänäänet, ja olis sen jälkeen ollu pirun vaikee mitään keskeytyksiä tehdä..mut kukin tyylillään...

ei ole! käyttäis tuplaehkäisyä tai piuhat poikki jos lapsi ei ole tervetullut!

Alkuperäinen kirjoittaja hitto:

Kyllä se valitettavasti on jokaisen oma asia. Abortti lienee ihan laillinen suomessa, joten kukas muu sen sit päättää ku nainen itse.

|O

keskenmeno hoijettiin lääkkeillä ja OLI HELVETIN PALJON KIPEÄMPI PITEMPÄÄN et jos saat valita niin kaavinnasta toipuminen on nopeampaa mut en siltikkään sitä suosittele!

ne antaa sen ajan jollekkin noista jäljellä olevista viikoista,ei välttämättä edes nyt heti seuraavalle.
muista että ne saattaavat pistää sut miettimään,ultraavat ym.
näin ianakin mun ystävällä

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:

|O

näin on!!

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
ne antaa sen ajan jollekkin noista jäljellä olevista viikoista,ei välttämättä edes nyt heti seuraavalle.

aivan oikein.

Eiköhän ne hoida nämä raskaudenkeskeytykset mahdollisimman nopeassa aikataulussa, jos henkilö on päättänyt abortin tehdä, niin mitä sitä raskautta pitkittämään.
Tuietysti on sairaalakohtaisia ne erot.
Ota ap heti huomenna yhteyttä omaan terveyskeskukseesi, auttavat vasrmasti sieltä eteenpäin :) .

Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:

aivan oikein.

Tietty kysyvät oletko aivan varma. Ja ultraavat viikkojen varmistamiseksi. Ei sen ole tarkoitus olla mitään henkistä kidutusta naiselle, ainakaan jos on ammattitaitoisia henkilöitä töissä.

mulle on ihan sama mitä muut olette mieltä, ei hetkauta. Me ollaan tehty päätös ja sen mukaan eletään. Haluan vaan tietoa, mut voinpahan mä huomiseen asti odottaa kun neuvolaan soitan.
Ja olen kokenut myöskin keskenmenon ja kaavinnan joten turha on siitä mesota.

eivät pidä suuressa "arvossa" näitä keskeyttäjiä,ja koska heillä ei terveydellistä vaaraa saatetaan siis keskeytyts tehdä ihan viimesenä päivänä.eli joudut odottelemaan ehkä pitkäänkin.
ja muista että sen ajan saa AINA perua =)

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Eiköhän ne hoida nämä raskaudenkeskeytykset mahdollisimman nopeassa aikataulussa, jos henkilö on päättänyt abortin tehdä, niin mitä sitä raskautta pitkittämään.
Tuietysti on sairaalakohtaisia ne erot.
Ota ap heti huomenna yhteyttä omaan terveyskeskukseesi, auttavat vasrmasti sieltä eteenpäin :) .

kiitos. ultrattu on jo 7 viikolla joten en tiiä ultraako ne enää, mut huomennahan se sitte selviää.

Yhteistyössä