raskauden keskeytyksen lähete

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija----
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija----

Vieras
Eli kävin eilen hakemassa lähetteen raskauden keskeytykseen. Tänään kun soitin kätilöopistolle varatakseni ajan sinne, huomasin ettei lääkäri ole merkannut aikaisempia keskenmenojani ollenkaan lähetteeseen. Siksi kysyisinkin jos joku tietää että pitäisikö mun nyt sitten mennä hakemaan uusi lähete lääkäriltä vai miten tässä tulisi toimia? Aion kyllä huomenna soittaa terveysasemalle ja kysyä tätä asiaa, mutta ajattelin nyt ensin kokeilla jos joku täältä sattuisi tietämään asiasta. Ja koska aivan varmasti joku tulee arvostelemaan tätä päätöstäni, joka ei todellakaan ole ollut helppo niin kerronpa nyt siis lyhyesti taustoista : Mulla on 1-vuotias synnynnäisestä sydänviasta kärsivä poika. Lasten isä jätti meidät kun kuuli tästä toisesta raskaudesta, ja mulla ei yksinkertaisesti voimavarat riitä kahden lapsen hoitamiseen, varsinkin kun toinen heistä on sairas. Ja mahdollisesti myös tällä vauvalla voisi olla sama vika kun veljellään. Joten tämä nyt valitettavasti on ainoa ratkaisu tässä tilanteessa. Ja kyllä, meillä oli ehkäisy käytössä... mutta mikään kun ei ole täysin varmaa. Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista!

Sanot siellä asiasta.

Mää vaa ihmettelen, ett "tässä tilanteessa", eikö joku muu voisi hoitaa lapsen? Sijaishuoltaa, tai saada omaksi pienen vauvan. Eikai toista tarvii tappaa sen vuoksi ettet sinä jaksa? Joku muu kyllä jaksaa sun puolesta, väliaikaisesti tai pysyvästi