Mä olen seurannut lämpöjäni melko tarkasti kolmen yrityskierron ajan, joista viimeisimmästä tuli plussakierto. Tällaisia havaintoja olen tehnyt:
- Ennen ovista lämmöt on noin 0,5-1,0 asteen alempana kuin oviksen jälkeen. Mulla lämmöt on ennen ovista liikkuneet välillä 36,1-36,7 vuorokaudenajasta riippuen (aamulämmöt 36,1 ja 36,5 välillä).
- Oviksen jälkeen (= sen jälkeen kun ovistestiin on tullut viiva) lämmöt eivät ole saman tien pompanneet selkeästi ylös, vaan vasta parin päivän kuluttua oviksesta lämpö on rikkonut 37 asteen rajan. Aamulämmöt on kuitenkin joinain aamuna käyneet tosi alhaalla (jopa 36,1) ja kaiken kaikkiaan mun lämmöt oviksen jälkeen on liikkuneet 36,1-37,3 välillä.
- Menkkojen arvioidun ajankohdan lähestyessä lämpökäyrä on ollut hieman laskusuuntainen pari päivää ennen menkkojen alkua, mutta kuitenkin selkeästi korkeammalla kuin ennen ovista. Menkkojen alettua lämmöt on laskenee päivässä tai kahdessa ns. normaalille, ennen ovista olevalle tasolle.
- Plussakierto meni muuten samalla kaavalla, mutta kaksi päivää arvioidun menkkojen alkamisajankohdan jälkeen (14 vrk oviksesta) lämmöt on pysytelleet melko tasaisesti korkeammalla kuin oviksen jälkeen, välillä 36,7-37,25, ja varsinkin aamulämmöt on olleet korkeammalla tasolla kuin ennen (36,7-37,1).
Tällaisia kokemuksia mulla. =)
Annimaria ja Pikkarainen 5+1