raskauden alkuaika ja lämmöt!

Osaisko joku sanoo, et miten noi lämmöt yleensä menee jos raskautuu? et nouseeko ne het oviksen jälkeen vai laskeeko ja sit nousee myöhemmin vai miten niiden kans menee jos onkin raskautunu? Vastauksia ois ihana saada!

omaa kokemaa on, et kierron ekapäiänä hiukan nousee, ja ovikse aikaan laskee. sitten nousee tasasesti ja mulla välillä pysyy koko kuukautiskierron aikaa ylhäällä. nyt tosin mensut pari päivää myöhässä ja eilen näytti mittari 37 astetta. eli e osaa sanoa tarkalleen et nouseek ne johonkin huippuunsa jos raskaus on tapahtunut. kun kroppa toimii välillä ihan oudosti.

No en oikei osa sanoa, mutta ei se nousu oviksen jälkee ole kovin suuri ollut. ihmetyttää kun eile kipusi lämpä ilalla 37.2 ja nyt aamusellalämmät 36.5 kun normaalisti oviksen aikaan on 35.5 ja se on mun aika normaali lämpö. pelkään nyt vai jotain tulehdusta kun alapäätä kuumottaa sekä alavatsaa oudosti. sekä nyt on ollut valkkariton päivä. ku ovksesta asti tuli tasaisesti tuota ovisvuotoa. pari päivää oikein sellaista lämmintä vuotoa ihan purskahtelemalla. ja nuo psm-oireet on vielä kiertäneet kaukaa. huh huh eikä oo varaa hakee tota testiä, vasta kun maanantaina. muutama päivä juili kyllä menkkaoireeita mut tänän ei mitään oireita, alapää vaan tuntuu sellaiselta oudon lämpimältä sekä koko keho. toiveajattelua taitaa olla.

Mulla kokemusta. Mun lämmöt nousee oviksen aikana 37:ään. Kierrossa, jossa raskauduin, mutta oli ku, lämmöt pysyivät siellä 37:ssä niin kauan kunnes hcg alkoi laskea. Lämpöjen laskusta tiesin nopeammin kuin verikoetuloksista milloin kaikki 'raskausmateriaali' oli poistunut kohdusta.
Eli vaikka olin raskaana lämmöt eivät ovulaatiolämpöjä korkeammalle nousseet.

Lisään vielä tähän perään...Että luotettavimman tuloksen mä olen saanut kielen alta mitattaessa ja aina samaan aikaan ja ns. normaalin yöunen jälkeen. Iltalämpöjen mittailussa ei ole mitään järkeä, että sitä ei kantsi ees testata.

Mä olen seurannut lämpöjäni melko tarkasti kolmen yrityskierron ajan, joista viimeisimmästä tuli plussakierto. Tällaisia havaintoja olen tehnyt:
- Ennen ovista lämmöt on noin 0,5-1,0 asteen alempana kuin oviksen jälkeen. Mulla lämmöt on ennen ovista liikkuneet välillä 36,1-36,7 vuorokaudenajasta riippuen (aamulämmöt 36,1 ja 36,5 välillä).
- Oviksen jälkeen (= sen jälkeen kun ovistestiin on tullut viiva) lämmöt eivät ole saman tien pompanneet selkeästi ylös, vaan vasta parin päivän kuluttua oviksesta lämpö on rikkonut 37 asteen rajan. Aamulämmöt on kuitenkin joinain aamuna käyneet tosi alhaalla (jopa 36,1) ja kaiken kaikkiaan mun lämmöt oviksen jälkeen on liikkuneet 36,1-37,3 välillä.
- Menkkojen arvioidun ajankohdan lähestyessä lämpökäyrä on ollut hieman laskusuuntainen pari päivää ennen menkkojen alkua, mutta kuitenkin selkeästi korkeammalla kuin ennen ovista. Menkkojen alettua lämmöt on laskenee päivässä tai kahdessa ns. normaalille, ennen ovista olevalle tasolle.
- Plussakierto meni muuten samalla kaavalla, mutta kaksi päivää arvioidun menkkojen alkamisajankohdan jälkeen (14 vrk oviksesta) lämmöt on pysytelleet melko tasaisesti korkeammalla kuin oviksen jälkeen, välillä 36,7-37,25, ja varsinkin aamulämmöt on olleet korkeammalla tasolla kuin ennen (36,7-37,1).

Tällaisia kokemuksia mulla. =)

Annimaria ja Pikkarainen 5+1

• Tykkää
Reactions: lullaby89
haa, miracle oli ehtinyt tiedustella samaa, joka itseänikin kiinnostaa! Mutta hei miracle, mitenkäs noi sun omat lämmöt meni? ;)

Meinaan odottelin tätiä dpo15, eli eilen. Lämmöt laskivat 0.1 astetta edellisestä ja 0.2 astetta oviksen jälkeisestä huipusta, mutta olivat eilen yhä reilusti koholla ovista edeltäviin lämpöihin verrattuna.

Tänään taas 0.1 asteen lasku eilisestä, mutta yhä koholla ovista edeltäviin lämpöihin verrattuna.

Edellisissä kierroissa on lämmöt laskeneet reippaasti kuukautisia edeltävänä päivänä ja romahtaneet sitten sen päivän aamuna, jolloin kuukautisten pitäisi alkaa.

Tänään siis 16. päivä oletetun oviksen jälkeen.

Onko kellään ollut alkuraskaudessa tällaista pientä laskua silloin, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa? Vai nouseeko ne lämmöt vain entisestään?

Onko lisää kokemuksia näistä aamulämmöistä alkuraskaudessa? :p :wave:

Tv. niin kauan kuin ei näy tätiä, on toivoa :LOL:

mul on normaalilämpö 36,5 ja ovikse jälkee ain ollu aiemmin et 37,2 kieppeil mut outoo täs kierrossa oli se et sillo ku sain sen miltei plussan ovistestiin (toine puoli viivasta ei täysin niin vahva ku toine) ni lämmöt tuntu et ei ne nousekaan et 36,7 enintää näytti.. sit jo mietin et no jos en ookaa ovuloinu.. myöhemmin, sit jotai parin pvän päästä lämmöt sit olikin 37,4 lukemissa :)

Ja ihanaa lentoemo ku sä nostelit tän! en yhtää muistanu et olin kyselly just tässä kierrossa noist lämmöist :D

Tähän liittyen, eli siis mäkin näitä pähkäillen, eli jääkö lämmöt ylös (ns. huippuun) ennen kuukautisia, onko normaalit vai onko jollain laskenut kun ON raskautunut? Mulla sellanen tilanne että alotin tossa vissii aika kreivin aikaa vähä mittaa, ku joku kyseli tuol toisel palstal lämpöjä, nii aamut on mitattu 13 pv mukaan lukien 36.4, 36.9, 37.0, mutta tänään 36.6? eli meinaako se että nyt on kuukautiset alkamaisillaan? norm lämpö siis 36 - 36.2, KP 31/28-30, kiitos jo etukäteen!

mä en oo mitannu säännöllisesti, mutta raskauduttuani jokainen lämpö on ollut yli 36,6 ja mun normaalilämpö taitaa olla lähempänä 36:ta. lämpö on vaihdellut 36,6-37,1 siis ja mittasinkohan ekan kerran kun testi näytti haamua, en muista. nyt lämpö on 36,65.

mä en oo mitannu säännöllisesti, mutta raskauduttuani jokainen lämpö on ollut yli 36,6 ja mun normaalilämpö taitaa olla lähempänä 36:ta. lämpö on vaihdellut 36,6-37,1 siis ja mittasinkohan ekan kerran kun testi näytti haamua, en muista. nyt lämpö on 36,65 ja viikkoja tänään siis noin 6+5.

Yhteistyössä