Raskauden aikasesta diabeteksestä..

mama
mulla huomattiin kai jossain n.puoles välis raskautta se ihan normaalissa neuvola käynnillä kun ne otti virtsa testin.
vai löytyköhän se niiden helvetillisten herpes testien yhteydes..

mama
siis mulla toi herpes löyty vasta,kun menin lääkäriin kun alapää oli tullu niin kipeäksi yön aikana etten pystynyt ajamaan edes fillarilla..huh huh se oli helvettiä.mieti 5kertaa herpes 5kk.n aikana ennen kun pysty alottamaan estolääkityksen vähän ennen lasketua aikaa.

esikoisesta se löydettiin rasituksesta n. rv 17 testi tehtiin kun bmi oli 26
keskimmäisestä tehtiin testi kun esikoisestakin se oli ja rv oli vasta n.25 myöhemmin myös sokeria pissassa.
kuopuksesta tehtiin rasitus jo rv 16-17 eikä olu mitään mutta uusinnassa rv 26 oli yks arvo sama kun raja arvo. kumminkaan ei sitä seurattu.

Selvisi rv 28 tehdyllä rasituskokeella. Mistään en olis epäilly, jälkeenpäin miettien tulihan se ihan kauhea väsymyskohtaus aina kohta syömisen jälkeen--sokerit koholla. Mutta mua on väsyttäny vaihtelevasti koko raskausajan.

Nyt rv 30+3. Ens viikolla lääkäri arvioi tarviinko insuliinihoitoa vai riittääkö dietti :| Ultrataan myös pikkuinen =) katsovat onko kasvanu "liikaa".

Äitini kertoi että kummankin puolen suvussa on 2-tyypin diabetesta, eli mulla sukurasite. Olen kurvikas normaalipainoinen :D

Meillä on diabetestä kummankii suvussa,

mietin vaan kun on niin kauheen väsyny, pitää syödä tasasin väliajoin, yölläkii napsin jotain vessareissulla, JANOTTAA ihan älyttömästi, mie juon litra sotalla päivässä.. kun nyt on viikkoja vasta 10+3

mama
mä oon miettinyt tota kun mulle sanottiin et jos ollut raskausajan diabeettes niin se uusiutuu varmaan muinakin raskaus kertoina ja voi jäädä äidille pysyvästi..:(
mä selvisin onneksi pelkällä ruokavalion täydellisellä uudistuksella ja parilla sairaala reissulla.

Alkuperäinen kirjoittaja mama:
mä oon miettinyt tota kun mulle sanottiin et jos ollut raskausajan diabeettes niin se uusiutuu varmaan muinakin raskaus kertoina ja voi jäädä äidille pysyvästi..:(
mä selvisin onneksi pelkällä ruokavalion täydellisellä uudistuksella ja parilla sairaala reissulla.
Niin, ruokavaliohan se on kaiken A&O diabeteksessä. Miulla ei aikasemmissa raskauksissa oo ollu ja nyt mietin että voiskohan olla.. no parin viikon päästä on sairaalalla käynti kyselee sitten siellä

Alkuperäinen kirjoittaja D-mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Alkuperäinen kirjoittaja D-mamma:
mä narahdin kans pissatestissä
Oliks siulla sitten mitään oireita ollenkaan ennen kun jäit kiinni?
ei mitään,ja rasitukseen oisin joutunu kuitenkin kun eskoinen oli yli 4500g
Ompa ollu hyvän kokonen muksu :D mie nyt joudun jo ihan BMi:n takia ja sitten kun suvussa on.

Oliskohan ollu puoles välis raskautta ja sokerirasitukses huomattiin, sinne tungettiin automaattisesti painon perusteella :) Mitään oireita ei sitä ennen ollut, ja pelkällä ruokavalion muutoksella selvisin...

että ihan herpes
Alkuperäinen kirjoittaja mama:
siis mulla toi herpes löyty vasta,kun menin lääkäriin kun alapää oli tullu niin kipeäksi yön aikana etten pystynyt ajamaan edes fillarilla..huh huh se oli helvettiä.mieti 5kertaa herpes 5kk.n aikana ennen kun pysty alottamaan estolääkityksen vähän ennen lasketua aikaa.
höh.. vähä ohi aiheen

Yhteistyössä