Raskauden aikaiset ihottumat, muilla??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Mulla tuli aivan raskauden alussa käsiin ihottumaa, joka kutisee ja hilseilee ja tulee sellaisia vesikelloja. Hermoja raastavaa... :( Ikinä ennen ei ole ollut mitään iho-ongelmaa eikä ensimmäisessä raskaudessa ollut tälläistä.

Onkohan muilla ollut mitään ihottumia tms? Onko helpottaneet sitten synnytyksen jälkeen vai jatkuneet?

Mulla tuli aivan raskauden alussa käsiin ihottumaa, joka kutisee ja hilseilee ja tulee sellaisia vesikelloja. Hermoja raastavaa... :( Ikinä ennen ei ole ollut mitään iho-ongelmaa eikä ensimmäisessä raskaudessa ollut tälläistä.

Onkohan muilla ollut mitään ihottumia tms? Onko helpottaneet sitten synnytyksen jälkeen vai jatkuneet?

Mulle tuli kans esikoisen alkuraskaudessa ihottumaa, jonka lääkäri diaknosoi punatäpläihottumaksi. Neuvoi laittaan apteekin rasvaa, esim aqualan plussaa. Se pysyi pahani ja kutisevana n. Parisen kuukautta ja meni pois oikeestaan kokonaan jo kauan ennen synnytystä, ja nyt 8kk syntymästä ei ole vieläkään uusinut.

Mulla tää on tosiaan nyt kestänyt koko raskausajan, nyt 4 viikkoa laskettuun aikaan. Mä niin toivon että tää ihottuma myös häviää samalla kun lapsi syntyy. Kämmenet on auki ja kutisevat, ainoa mikä on auttanut on Bephanten, sain lääkäriltä myös kortisonia mutta kun kädet on haavoilla, en sitä uskalla laittaa..

Mulle puhkesi paha käsi-ihottuma esikoisen raskausaikana. Sain siihen jotain reseptilääkettä lääkäriltä. Kutina oli aivan kauhea, pahimmillaan koko kämmen oli vesikelloilla. Välillä tuntui siltä, että voisin hakata koko käden irti..

Se meni ohi sitten kun rasvasin ja pidin puuvillahanskaa ja olin vaan raapimatta. Sen jälkeen olen aina saanut siivoukseen käytettävistä pesuaineista samankaltaisia oireita, vesikelloja ja kutinaa, mutta niin pahaksi se ei ole enää mennyt.

Yhteistyössä