Raskauden aikainen painon nousu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pulla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pulla"

Vieras
Tänään kävin neuvolassa ja rv 38+4. Koko raskauden on tullut huomautuksia painon noususta jota on tullut kylläkin paljon enemmän kuin esikoisesta.

Esikoisesta tuli yhteensä 10 kg ja nyt tämän raskauden aikana on tullut 17kg! Tiedän itsekkin että on tullut huimasti enemmän kuin aikaisemmin raskauden osalta enkä ole ns. herkutellut tai syönyt epäterveellisesti.

Onko muille tullut samalla tavalla että kuopusta odottaessa olisi tullut näin paljon enemmän painoa? Tuntuu jotenkin kurjalta tuo kun neuvolassa jatkuvasti asiasta mainitaan vaikka syön vain ja ainoastaa kun on nälkä. :(

Lisäksi jaksavat hokea että on vaikea päästä näistä kiloista eroon kun vauva on syntynyt. Olen aina ollut hoikka enkä koe että olisi vaikea päästä kiloista eroon kun normaalisti liikkuu synnytyksen jälkeen.

Pitääkö minun nyt tosissaan olla huolissaan painosta ja siitä kuinka pääsen eroon kiloista?

Itsellä taas päin vastoin. Ekaa odottaessa lähtöpaino oli 54kg ja loppupaino 73 kg eli yhteensä 19kg.

Tästä tokasta taas alkupaino neuvolassa 68kg ja viime viikolla 73kg. Eli 5kg. ( Tosin iski vikonloppuna mahatauti ja nyt paino on jotain 69kg )

Ei tuo niin paljon edes ole. Minulla on tullut 15 kg ja olen vasta viikolla 29. Viime raskaudessa tuli yhteensä 20 kg vaikka silloin söin tavallisesti. Nyt olen syönyt enemmän koska ruokaan on tullut kauhea himo :( Mutta viime raskaudessa en todellakaan herkutellut.

Kyllä saat ne kilot pois synnytyksen jälkeenkin, monilla imetys laihduttaa (minulla ei) ja kahta lasta hoitaessa ei ehdi juuri syödä. Minulla kesti edellisen raskauden kiloissa vuosi lähteä ilman laihdutusta.

Mä en jaksa ressata kiloista. Ekassa raskaudessa tuli kiloja 18kg, joista laitokselle jäi n 16kg. nyt rv 32 ja painoa tullut 8-9kg. Eikä ole kertaakaan neuvolassa huomauteltu mitään, vaikka tosiaan lähtöpainokin on reippaasti ylipainon puolella.

Kiva huomata etten ole ainoa. Ehkä meidän neuvolatäti on vaan niin orjallisesti tuon 500g/vko ohjeen noudattaja. Kertaakaan äitipolilla ei ole tullut huomautuksia asiasta vain ja ainoastaa neuvolasta :/

Yhteistyössä