Raskauden aikainen nopea painonnousu

09.08.2010
553
1
16
Nyt sitten riitti. Kävin tänään puntarissa ja painoa tullut 2 viikossa 3kg!!!
Raskauden alusta 10kg!!
Olen nyt rv 24. Eihän tämä ole enää normaalia vai onko?
Vatsa on VALTAVA :o
Turvotusta ei ole.
Enkä ole lihonut mielestäni mitenkään mielettömästi, enkä ole herkutellut....Joskus jotakin mutta niin myös ennen raskautta.

Pitäisikö soittaa neuvolaan? Raskausmyrkytys?
Selkä alkoi tänään kipeytyä oikein kunnolla vaikka on vähän aikaa ollut ihan ok..

Alkuperäinen kirjoittaja chocoladedream:
Ei :'(
Mulla oli, huom :attn: oli painoindeksi 23 ennen raskautta, ja mulle ei sitä tehdä siksi. Ei kai koko raskauden aikana...

Kyllä mulle tehtiin ku painoa alkoi tulla hiukkasen nopeeta tahtii..sain kerättyä kaiken kaikkiaan 30kiloa.Ennen raskautta BMI toi 23.

Ihan oikeasti itkua tässä jo väännän kun sattuu niin paljon, ja mikään tukivyö ei auta :(
Mä luulin että sokerirasitus tulisi ilman muuta, samoin ultrata paljonko vauva ym painaa....
Yhden yli neljäkiloisen oon jo synnyttänyt, toista en haluaisi...

Kannattaa soittaa neuvolaan ja pyytää tutkimaan. Jos maha on kerran valtava jne. Ei kannata jäädä miettimään itsekseen vaan ottaa selvää. Parempi niin, ainakin saat mielenrauhaa.

Suurin osa on luultavasti ihan nestettä...mulla tuli viimesinä viikkoina jopa 1½ kg lisää, eikä siihen pystynyt mitenkään vaikuttamaan. Paljon vaan piti juoda, syödä ananasta, mansikkaa ja kaikkea mikä poistas nestettä.
Lähti ne sit nopeasti synnytysten jälkeen poiskin, juuri se neste.

Ihan oikeasti itkua tässä jo väännän kun sattuu niin paljon, ja mikään tukivyö ei auta :(
Mä luulin että sokerirasitus tulisi ilman muuta, samoin ultrata paljonko vauva ym painaa....

Tuossa tapauksessa sulle pitäs tehdä automaattisesti sokerirasitus! Vaadi päästä siihen! Sillä ruokavaliolla voit vaikuttaa ettei toinen vauva ole niin iso ja riskihän siihen, jos sulle on painoa tullu lyhyessä ajassa paljon ja mahakin alkaa olemaan iso.

Kyllä minullakin loppuraskaudessa tuli kg per viikko, joskus jopa 3 kg per viikko. Turvotusta osin ja osin söinkin kyllä aika paljon herkkuja...25 raskauskiloa tuli, joista nyt noin vuoden päästä 6-7 kg vielä jäljellä. Sairaalaan jäi 10 kg.

Mulle pari vuotta sit sanottiin et tosi monet raskausdiabeteksestä kärivät ei jää kii,ku kaikkien ei tarvii käydä rasituksessa.
Viime vuonna sokerirasituksessa oliksin sitten kaiken kokoisia odottajia.

Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti:
No kyllä monille tulee 20-30kg raskausaikana, vaikkei sokereissa olisikaan mitään häikkää. Koita ap syödä kevysti ja liikkua.

Mistä tietää ettei sitä häikkää ole?No käymällä rasituksessa.Suosittelen.

mä puhun siitä lääkärineuvolassa joka on parin viikon päästä. viime raskaudessa tuli 17kg ja olo ei ollut läheskään tällainen....
olo oli mitä mainioin, nyt en pysty kumartumaan lainkaan kun sattuu selkään niin paljon, ja luulisin että se johtuu mahan painosta...

Jos nämä kuumat säät vaikuttaa, että nestettä kertyy? Koita syödä vaikka ananasta, sen pitäisi poistaa nestettä. Kannattaa toki seurailla jos alkaa olla raskausmyrkytyksen oireita, niin sitten tutkituttamaan tilanne.

Jos alkaa liikaa häiritsemään tilanne niin koita saada lähete sinne sokerirasitukseen tai teetä se vaikka yksityisellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Mulle tuli raskausmyrkytyksen kourissa jopa 3kg viikossa, mutta turvotustahan se oli ja kotiin kun lähdin vauvan kera, niin paino miinuksella lähtöpainoon verrattuna

Mulla kun oli tyttärestä raskausmyrkytys, ei painoa, ei turvotusta, vain verenpaine. Olin oikein näyttelyesine. Vierustoverilla pienemmät paineet mutta valtavasti paino noussut ja turvotusta.

Tuossa se yksi syy voi ollakin, että on tulossa toinen yli nelikiloinen vauva ja lisäksi siihen pelkät turvotukset, niin helposti tulee kiloja. Voi olla myös että nyt on erityinen kasvupyrähdys joka sitten tasoittuu loppua kohden. Mutta ei kai siinä auta kuin kestää se kuin nainen. Tietenkin kantsis tutkia ettei ole mitään raskausdiabetesta tai raskausmyrkytyksen oireita. Kai ne sentään liuskalla testit tekee että onko sokereita, valkuiaisi jne.?