Raskasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Novelli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Novelli

Vieras
Tuntuu miltei syylliseltä tulla vahingossa raskaaksi kun täällä selvästi sitä toivotaan.
Olen 37 vuotias lapseton nainen. Tarkoitus oli pysyäkkin sellaisena. Ehkä hieman vanheta henkisesti. Ja nyt sitten sain kaksi viivaa valkoiseen tappiin. Koko pakka sekaisin. Ahdistaa ja huolestuttaa.
Voiko lapsen saada nainen joka ei ole ikinä pitänyt lapsista, joka on yksityisyrittäjä, jonka miehellä on jo neljä lasta, joka syö masennuslääkkeitä, jonka perhe ei tue asiassa, jolla on kaksi koiraa jne. Yhden abortin jouduin tekemään vuosia sitten enkä haluaisi olla sarjamurhaaja.
Onhan toki mahdollista että tilani ei ole kestävä - mutta jos onkin... Antakaa ajatuksia. Yritän päästä eroon tästä totaalisesta kauhusta.

Olipas * todella typerä kommentti!!!

Ap:lle paljon onnea raskauden johdosta. Sinuna pitäisin lapsen, se voi olla ainut mahdollisuutesi saada jälkikasvua. Ehkä sinun oli tarkoitus saada tämä lapsi, joten pidä hänet.

Täähän on ihan selvä provo! Kuka kirjoittaa vauvahaaveet palstalle tuollaista. Sopisi ehkä paremmin odotuspuolelle tai kokonaan jonnekin muualle. Täällä ihmiset haluaa jotkut hyvinkin kovasti lasta, eivätkä sitä saa!

Sorry. Eksyin selvästi väärään seuraan. Kyseessä ei ollut provo mutta selvästi olen oikeassa etten sovi äitiporukkaan. Toivon silti teille kaikkea hyvää ja poistun takavasemmalle.

Jos et ehtinyt vielä pois niin:

ota rauhallisesti ja hengittele! ja ONNEA, vaikka et sitä vielä tiedä niin voit rakastua lapseesi odotusaikana, sitten kun se on pienenä ja avuttomana rinnalla jne.

Mieti rauhassa mitä teet, aikaa on 12 viikkoa. Minusta tällä palstalla voisi tällasiakin asioita käsitellä (eri asia jos avautuisi tuolla lapsettomuuspuolella, saa suuttua mulle tästä mutta niin näen asian, odotuspuoli on toinen hyvä), monet kun kuulemma hämmentyvät vaikka olisikin toivottu raskaus, saati sitten sinun tilanteesi. Sinä teet itse ratkaisusi ei miehesi tai kukaan muukaan. Kirjoita ylös asioita joita se muuttaisi tms. muuten käy läpi asiaa ja päätä sitten. Kyllä se hyvin menee, teit minkä ratkaisun tahansa kunhan se tulee sinusta itsestäsi.

Älä heti lannistu. Kyllä tänne palstalle sopii odottavienkin kirjoitella. Väärin teilata heti toisten tuntemuksia. Nämä ovat suuria päätöksiä ja varmasti on helpottavaa saada edes vähän purkaa niitä täällä jos ei edes oma perhe ole tukemassa sinua.
Ehkäpä lapsi hurmaisi sydämesi, kun saisit sen rinnallesi. Kai sinullakin on oikeus edes yhteen omaan lapseen jos miehelläsi jo neljä.
Sukulaisenikin alkoi odottaa vasta samanikäisenä ja tekaisi vielä toisenkin. Lapset ovat nyt hänelle tärkeimmät.

Olisiko mahdollista mennä esim. neuvolaan keskustelemaan ja saamaan eri näkökantoja? Mielialalääkkeiden käyttöhän kertoo siitä, että asiaa on hoidettu, toivottavasti elämä nyt sen kannalta paremmin? Miksi perheesi tai miehesi ei tue asiassa?
Kirjoita vain tänne, jos helpottaa. Kenelläkään ei ole oikeus sinua täältä pois ajaa! Kysyttäessä vaan tuppaa tässä tietokonemaailmassa tulemaan jos jonkinnäköistä kommenttia, jotka nekin hyväksyttävä. Me olemme yli vuoden toivoneet lasta, mutta ei minua ärsytä kirjoituksesi, jokaisella on omat syynsä/kautta tilanteessa. Onnea matkaan!

Hm, mietin, miten 37-vuotias voi näinä päivinä tulla vahingossa raskaaksi? Oletko sittenkin alitajuisesti halunnut raskautta vai miten noin pääsi käymään? Minustakin sinun kannattaa pohtia eri vaihtoehtoja tarkasti, hakea siihen ammattiapua, esim. neuvolasta tai psykologilta. Täällä ihmisten mielipiteet on ehkä liian subjektiivisiä, useimmat kun kuitenkin toivotaan sitä vauvaa ihan mahdottomasti. On vaikea kuvitella ihmistä, joka sitä ei haluaisi.

Yhteistyössä