Raskas päätös...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sad but true
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sad but true

Vieras
Vaikea tilanne mutta olen vähän aikaa sitten eronnut, tapasin miehen jonka kanssa ystävystyin ja yksi asia johti toiseen...vietimme yhdessä yön ja ehkäisyä käytettiin mutta se petti.

Minulla on ennestään 3 alle koulu ikäistä lasta ja miehelläkin 2, itse olen tiennyt asiasta jo vähän aikaa ja pohtinut että päätyisin keskeytykseen. Elämän tilanne ei tosiaan ole paras mahdollinen, tänään puhuin miehelle tästä raskaudesta ja hän oli abortin kannalla. Sen ajan kun olen raskaudesta tiennyt olen miettinyt myös lapsen pitämistä, välillä keskeytystä....

Tiedän kyllä että 4 lapsen yh:na tulisi olemaan henkisesti raskasta, niin myös keskeytykseen päätyminen....Tiedän että minä itse teen päätöksen ja elän sitten sen kanssa mutta toisaalta mietin koko ajan teenkö sittenkään oikein.

Mä luulen kanssa että päätös on oikea niin surullista kun se onkin..Tiedän toisen tapauksen kanssa joka on aivan samassa tilanteessa täällä hetkellä kuin sinä. Tosin en tiedä mihin päätöksee hän on päätynyt..viimeeksi kun juteltiin niin abortin kannalla oli

Alkuperäinen kirjoittaja fee:
Mä en nyt vaan ymmärrä mikä siinä keskeytyksen tekemisessä niin raskasta nyt voi olla. Helpotushan sen luulis olevan että raskaus poistuu.

Toisaalta se olisi helpotus, mutta kyllä se mukana kulkee ajatuksissa ...ainakin sillon tällöin...itsekkin olin keskeytyksen kannalla heti kun testin tein.

Kyseessä on kuitenkin uuden elämän, tarkemmin, ihmisen alku ja kaikilla on oikeus elämään. Kuvaamasi tapahtumaketju on varsin tavanomainen, mutta totuus on, että se ei juuri tällä hetkellä sisälläsi kehittyvän lapsen vika ole millään lailla.

Suomessa saa apua lastenhoitoon todella hyvin! Minä suosittelen sinua lämpimästi pitämään lapsen, ettei tarvitse kantaa syyllisyydentuntoa loputtomiin ja muutoinkin; minusta on outoa, että ihmiset voivat näin kevyesti keskustella toisen ihmisen surmaamisesta suunnitellusti...

En hyväksy aborttia. Totuus on, että se on väärin.

Hei ap..ootko kauan tiennyt? Meinasin vaan että kannattaa kuitenkin tarkkaa miettiä ennen kun teet päätöksen. Tuossa tilanteessa päätyisin varmaan itsekkin aborttiin mutta pitää muistaa että se on lopullista..

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Hei ap..ootko kauan tiennyt? Meinasin vaan että kannattaa kuitenkin tarkkaa miettiä ennen kun teet päätöksen. Tuossa tilanteessa päätyisin varmaan itsekkin aborttiin mutta pitää muistaa että se on lopullista..

Tiistain illasta asti, eli aika alku tekijöissä raskaus on, minulla on vielä viikko aikaa miettiä ennen kuin menen sairaalaan tai soitan etten tulekkaan

Itsehän sinä sen lopullisen päätöksen teet mutta kuten äsken totesin niin mieti....Jos päätät lapsen pitää niin varmaan ei tuu helppoa olemaan yh:na muuta luulen että pärjäisit :) Onko sulla hyvä tukiverkko keltä pyytä apua jos lapsen pidät?? ja jos sinulla on ystäviä keiden kanssa voisit tästä asiasta jutella?

Itsehän sinä sen lopullisen päätöksen teet mutta kuten äsken totesin niin mieti....Jos päätät lapsen pitää niin varmaan ei tuu helppoa olemaan yh:na muuta luulen että pärjäisit :) Onko sulla hyvä tukiverkko keltä pyytä apua jos lapsen pidät?? ja jos sinulla on ystäviä keiden kanssa voisit tästä asiasta jutella?

Juu on ystäviä jotka on luvanneet olla mun tukena tein minkä päätöksen vaan, mutta toisaalta en voi miestä pakottaa isäksi, enkä sitä edes vaatisi jos lapsen päätänkin pitää. Mutta olen lukenut abortti keskusteluja, siellä on moni sanonut että jos yhtään epäröit niin älä tee sitä. Itse kun ajattelen niin en ole niinkään varma pystynkö siihen...

Mulla on 2 keskenmenoa ollut ja silloin toivoi että ei menis kesken ja nyt toivois että menis ettei tarvis tehdä päätöstä vaikka jonkun se on tehtävä.

Totta..jos YHTÄÄN epäröit niin älä tee sitä. Tosiasiahan on että miestä ei voi pakottaa isäksi mutta sen varjolla en aborttia tekisi vaikka kuinka vaatisi tekemään (inhottavaa mutta totta ) Jos mies päätää olla osallistumatta lapsen elämään niin se on hänen päätöksensä!!!

Voimia sinulle teit sitten minkä ratkaisun tahansa :)

Isän ja itsesi lisäksi on ajateltava myös jo olemassaolevien lasten asemaa. Että pystyy oikeasti antamaan kaikille tasapuolisesti, enkä tarkoita rakkautta vaan aikaa ja hoivaa. Ei se ole helppoa. Vaikka päätyisit keskeytykseen, niin et sä välttämättä kadu sitä, että haluat turvata lasten elinolot, jos tuntuu ettet neljän kanssa jaksaisi.

Totta..jos YHTÄÄN epäröit niin älä tee sitä. Tosiasiahan on että miestä ei voi pakottaa isäksi mutta sen varjolla en aborttia tekisi vaikka kuinka vaatisi tekemään (inhottavaa mutta totta ) Jos mies päätää olla osallistumatta lapsen elämään niin se on hänen päätöksensä!!!

Voimia sinulle teit sitten minkä ratkaisun tahansa :)

Kiitos, on minulla vielä viikko aikaa miettiä päätöstä ja minun vanhin lapsi sai alkunsa tavallaan saman kaltaisessa tilanteesta, päätin että pärjään yksinkin ja pärjäsin, poju aloittaa syksyllä koulutaipaleen :)

Aika kylmää kauraa löytyy tältä palstalta näemmäs. Vai onko se niin että vaan sanotte muttette oikeasti edes niin tekisi. HUOH'

Tältä palstalta ei kannata tuommoisia kysellä.!

Alkuperäinen kirjoittaja vastaan:
Kyseessä on kuitenkin uuden elämän, tarkemmin, ihmisen alku ja kaikilla on oikeus elämään. Kuvaamasi tapahtumaketju on varsin tavanomainen, mutta totuus on, että se ei juuri tällä hetkellä sisälläsi kehittyvän lapsen vika ole millään lailla.

Suomessa saa apua lastenhoitoon todella hyvin! Minä suosittelen sinua lämpimästi pitämään lapsen, ettei tarvitse kantaa syyllisyydentuntoa loputtomiin ja muutoinkin; minusta on outoa, että ihmiset voivat näin kevyesti keskustella toisen ihmisen surmaamisesta suunnitellusti...

En hyväksy aborttia. Totuus on, että se on väärin.

No ei kyllä saa Suomessa lastenhoitoapua todella hyvin. Kyllä yh ne lapset enimmäkseen itse hoitaa, vaikka kuinka väsyttäisi ja silloinkin kun on sairaana.

Alkuperäinen kirjoittaja vierain:
Isän ja itsesi lisäksi on ajateltava myös jo olemassaolevien lasten asemaa. Että pystyy oikeasti antamaan kaikille tasapuolisesti, enkä tarkoita rakkautta vaan aikaa ja hoivaa. Ei se ole helppoa. Vaikka päätyisit keskeytykseen, niin et sä välttämättä kadu sitä, että haluat turvata lasten elinolot, jos tuntuu ettet neljän kanssa jaksaisi.

Olen kyllä miettinyt noita 3 jo olemassa olevaa lasta, jotka ovat tietenkin ihmeissään tilanteesta ettei isä asukkaan enää kotona, olen tosissani miettinyt asiaa jokaikiseltä kantilta. JOs päättäisin lapsen pitää niin nuorin olisi silloin n.2 ja puoli vuottaa eli enää ihan pieni, ja vanhin melkein 8v, keskimmäinen 4v.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika kylmää kauraa löytyy tältä palstalta näemmäs. Vai onko se niin että vaan sanotte muttette oikeasti edes niin tekisi. HUOH'

Tältä palstalta ei kannata tuommoisia kysellä.!

No minusta vastaukset on olleet yllättävän asiallisia, kuin mitä yleensä on saannut lukea. Eli kiitos vastanneille

Alkuperäinen kirjoittaja sad but true:
Alkuperäinen kirjoittaja vierain:

Olen kyllä miettinyt noita 3 jo olemassa olevaa lasta, jotka ovat tietenkin ihmeissään tilanteesta ettei isä asukkaan enää kotona, olen tosissani miettinyt asiaa jokaikiseltä kantilta. JOs päättäisin lapsen pitää niin nuorin olisi silloin n.2 ja puoli vuottaa eli enää ihan pieni, ja vanhin melkein 8v, keskimmäinen 4v.

Jos sä jaksat nyt hyvin niin siinä tapauksessa en näe syitä mikset pitäisi uutta tulokasta. Ei se muitten lasten isin poissa olo tarkoita ettei perhe voisi kasvaa enää. Jatkuvuuden tuntuahan se syntymä tuo mukanaan :)