Raskaanako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mie vaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mie vaa

Vieras
Ei miun ehkä just tänne pitäis kirjottaa, mutta enpä nyt tiiä oikei, että minne muuallekaa kirjottelisin.

Rupesin tossa eilen illalla mietiskelemään, että millos miulla olikaan viimeeks menkat ja se tais olla jotain viikko tai kaks viikkoo ennen vappua. Mie typerys kun en sillon merkannu mihinkään sitä ajankohtaa, niin nyt onkin sitten vähän vaikeempi muistella, et mites se olikaan..
Joka tapauksessa oon tässä nyt sitte mietiskelly, että miun mielestä niitten menkkojen pitäis jo kyllä alkaa ja oonkin niitä odotellu, mut eipä oo näkyny eikä kuulunu, eikä miulla oo kyllä minkäänlaisia menkkaoireitakaan. Siksipä mietinkin, että voisiko olla mahollista, että olisin raskaana?

Osaisitteko sanoa jotain siitä, että miks maha on niin oudon tuntunen tai siis kun tuntuu koko ajan, että minuu turvottaa ja kyllähän toi alavatsa jonkin verran pömpöttääkin.. Lisäks alavatsassa on melkei koko ajan sellasta outoo kipristelyä, ei menkkakipuja vaan jotain ihan muuta. Vessassakin pitää ravata vähän väliä, kun pissattaa niin usein.. Vettäkin juon kyllä aika paljon, mutta eipä ennen oo näin usein tarvinnu siltikään vessassa juosta?! Eli.. mitä nää "oireet" teidän mielestänne kertoo? Vai kertooko yhtikäs mitään.. Sitä ku miekää en tiiä ja siks tulinkii kysymää teiltä vähä viisaammilta neuvoa asiaan :)

Tämä ihminen täällä on niin onneton, kun ei oo ihan varma mistä on kyse. Niin ja osaisitteko sitten sanoa, että onkohan nää menkat miten myöhässä, kun miusta ne loppu viikko tai kaks ennen vappua? Siis huom. loppu! Ja kierto on yleensä noin 28-35pv tai siinä main..

Kiitos erittäin paljon jo etukäteen teille kaikille, jotka viititte neuvoa ja jakaa omia mielipiteitänne! =)

käy ihmeessä ostamassa testi ja toivotaan että plussa siihen tulee =)

oireita on niin monenlaisia että vaikea mennä mitään sanomaan. itsellä oli esikoisesta etova olo noin viikko ennen plussaa, testin tein rv5. muita oireita ei tainnutkaan olla.

Sitäpä toivon tavallaan itekin, että raskaana olisin, ku on tässä tätä vauvakuumetta ollu.. Mutta.. ikää löytyy vasta 19 vuotta ja opiskelut on ihan kesken. Ja poikaystävä on oman kantansa tuonu esiin jo aikaa sitten.. Se ei halua vielä isäks, koska silläkin on opiskelut kesken ja se sanookin aina, että nuoruus menis vaa pilalle, jos lapsi tulis jo tämmöseen saumaan.. Kun kaikki on jotenki niin auki, molemmilla opiskelut kesken ja rahaakaan ei niin järin paljon ole, mitä nyt opintotuet ja asumistuet ja ne ei paljoon riitä.. Mitä pitäis oikeesti ajatella ja tehhä?

Kiitos kuitenkin kovasti kannustuksesta =)

Lisääkin neuvoja haluaisin saada, jos joku niitä osais kertoa. Aika epätodellinen olo itellä ku miettii taas kerran, että voisinkohan olla raskaana.. tämä moinen mietiskely kun tapahtu kerran aiemminkin, pari kuukautta sitten suunnilleen ja sillon testi näytti negaa ja sitten seuraavana päivänä menkat jo alkokin.

Voisko tässä vaiheessa sitten raskaustestin jo tehdä?

Jos sulla on viimeisimmät menkat olleet 1-2 vkoa ennen vappua, niin silloin sulla olis nyt 6. tai 7. viikolla, joten pitäisi kyllä testissä jo näkyä. Ei muuta kuin testaamaan, sillä se ainoastaan selviää! Tsemppiä! =)

no tuohon teidän tilanteeseen en oikein ulkopuolisena osaa ottaa kantaa, mutta meillä ainakin on huomattu että jos sitä aina miettii että ei ole just sillä hetkellä oikea aika lapsille niin ei sitä oikeaa aikaa ehkä ikinä tulekaan. toki teillä on vielä moooonta vuotta aikaa sitten myöhemminkin, jos nyt päädytte odottamaan.

raha on toki iso asia lapsiperheessäkin, mutta kummasti sitä pienillä tuloilla on tähän asti ainakin selvitty. kuitenkin saadaan miehen pienen palkan lisäksi vain lapsilisää sekä kodinhoidontukea kun hoitovapaalla nyt olen.

Kiitos kovasti kannustuksesta. Siis se todellakin helpottaa. Kumpa saisin vielä poikaystävänkin uskomaan siihen, että raha riittäis varmasti, vaikka se raha oiskin hyvin pieni määrä.. Kuitenkin sellanen pieni, uus elämä merkkais miulle ihan älyttömän paljon ja oisin varmasti enemmän ku onnellinen, kun saisin tietää olevani raskaana. Se vaan, miten sen poikaystävälle sitten kertoisin.. Jännäillään tässä nyt vielä jonkin aikaa.. Kun en sitä testiäkää viiti heti sännätä ostamaan, kun en ees tiiä oisko aiheellista tehä se jo? Onko menkat sen verran myöhässä jo, että sen vois tehä? Mitä mieltä ootte? =)

Jännittää ja toisaalta todella toivon, että oisin raskaana, mutta samalla myös pelottaa, kun viimeeks kun kävi samalla tavalla, että testi tehtii ja näytti negaa, ni kulta hyppi suunnillee kattoo saakka ku oli nii onnellinen ja sano sit, et eihä siin muuta vaihtoehtoo ois ollukaa, ku abortti. Ja mie ku olin jotenkii pettyny... Ku kerkesin jo suunnittelemaa lapsen tuloa.

Heh, niinnojoo =)

Eilen illalla kun olin nukkumaan käymässä, niin tunsin ihan selvät menkkakivut ja ajattelinkin sitten, että noniin, ne on myöhässä muuten vaan ja alkaa nyt ja tänäänkii oon sitte varuillaan ollu, kun on alamasussa tuntunu jotenkii nii omituiselta.. Turvonnu olo on, mut menkkoja ei näy. Toisaalta toivon ettei ne alkaskaa.. :p

Ehkäpä sen testin vois tehhäki, mut ajattelin, että ois parempi, jos voisin tehä poikaystävältä salassa, ettei se turhaan stressaantuis.. Kun pelkäis muute tosissaa, että oon raskaana ja saattas olla kärttynen :whistle:

Onko teillä kellään mitään kokemuksia siitä, ettei mies haluaiskaan lasta, vaikka sattuisitkin raskaana olemaan? Mitä tekisitte sellasessa tilanteessa, kun itse haluaisitte pitää kuitenkin lapsen? Neuvottelujahan se vaatis, mutkun pelottaa ettei nekään auttas.. Jos oisinkin raskaana.. Voih.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:38 Mie vaa kirjoitti:
Heh, niinnojoo =)

Eilen illalla kun olin nukkumaan käymässä, niin tunsin ihan selvät menkkakivut ja ajattelinkin sitten, että noniin, ne on myöhässä muuten vaan ja alkaa nyt ja tänäänkii oon sitte varuillaan ollu, kun on alamasussa tuntunu jotenkii nii omituiselta.. Turvonnu olo on, mut menkkoja ei näy. Toisaalta toivon ettei ne alkaskaa.. :p

Ehkäpä sen testin vois tehhäki, mut ajattelin, että ois parempi, jos voisin tehä poikaystävältä salassa, ettei se turhaan stressaantuis.. Kun pelkäis muute tosissaa, että oon raskaana ja saattas olla kärttynen :whistle:

Onko teillä kellään mitään kokemuksia siitä, ettei mies haluaiskaan lasta, vaikka sattuisitkin raskaana olemaan? Mitä tekisitte sellasessa tilanteessa, kun itse haluaisitte pitää kuitenkin lapsen? Neuvottelujahan se vaatis, mutkun pelottaa ettei nekään auttas.. Jos oisinkin raskaana.. Voih.

Ei ole mulla kokemusta asiasta. Mutta jos semmonen tilanne tulis eteen, ni kyllä minä lapsen pitäisin. Mies sais sitte lähteä jos ei lasta hyväksy...

Minusta tämmönenki asia on hyvä puhua läpi ennen kuin seksiä edes aloittaa parisuhteessa, siis se että jos tulee raskaaksi, pitääkö lapsi vai ei. Ite en vois edes alkaa suhteeseen semmosen kans joka ei haluais pitää lasta..

Älä rahasta murehdi. Nykyisin saa käytettynä niin hyvin ostettua vauvalle kaikkea mitä se tarvitsee. Jo pelkästään lapsilisällä ostat vaipat ja muun välttämättömän. Minut ainakin yllätti se seikka ,että ei vauvaan rahaa uppoa, vaikka kaikki ystävät aina päivitteli vaippojen yms. hintoja. Niin ja sen jälkeen ,kun on oma pieni vauveli ,niin omat tarpeet vähenee kovasti. Vauvalle on ihana ostaa vaatteita ,mutta itse ei enää tarvi mitään.

Tee testi ja sen perustella neuvottele poikaystäväsi kanssa ,jos testi on +. Lopullinen päätös on kuitenkin sinun. Tsemppiä sinulle. Tekee mieli jo toivotella onnea uudelle elämälle :flower:

Voi että.. Mite voisin ees sanoin kuvailla sen, mite ihanaa on saada teiltä ihanilta ihmisiltä noin kannustavaa ja huolehtivaa kommenttia?! :ashamed: Kiitos teille kaikille aivan järettömän paljon tästä kaikesta neuvojen antamisesta ja.. kaikesta! On ihanaa, että jotkut ihmiset on miunkii puolella tässä asiassa ja toivoo parasta, ihan niinku mie itekii! =) Ehkä kaikki järjestyy.. vaikkei voikaa tietää vielä, olenko raskaana vaiko en.

Mielenkiinnolla odotan, millon pääsen ostamaan raskaustestin ja tekemään sen ellei sitten menkat kerkee alkamaan ennen sitä :/ apuva!

Oma mielenkiintoni heräsi. AP, olet jo toista kertaa tässä samassa tilanteessa (tekemässä raskaustestiä), ja poikaystäväsi EI halua lasta. Ettekö tosiaan ole huolehtineet ehkäisystä?

Itse olen sitä mieltä, että kyllä lapsen lähtökohtaisesti tulisi olla kummankin mielestä toivottu. Toki poikkeuksia aina löytyy, enkä syyllistä/ arvostele kenenkään valintoja.

Ajattelin vain, että kannattaisiko tarkistuttaa ehkäisy että ette toistuvasti joutuisi näihin tilanteisiin? Kyllä poikaystäväsikin varmasti muutaman vuoden päästä kypsyy ajatukseen omasta lapsesta.

Tsemppiä teille! :hug:

niin ja rahasta on tosiaan turha huolehtia, ainakaan paljoa. tottakai se mietityttää.

meillä ei ole isot tulot, mutta hyvin on pärjätty. tehdään lapsen ruoat itse, paitsi hedelmäsoseet. vaatteita saadaan siskon lapselta, vaunut ja muut tarvikkeet on yleensä olleet kirppareilta. kestovaippoja tytöllä on käytetty alusta lähtien, siinä on tosi iso säästö (plus ne on NIIIIIN ihania ne vaipat).

Yhteistyössä