Raskaanako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neitoperho
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neitoperho

Vieras
Auttakaa epätoivoista, joka ei osaa näin läheistä asiaa kuin mahdollista raskautta ajatella järjellä. Eli kiertopäivä olisi tänään 34/31. Eilen tein apteekin raskaustestin, johon en mielestäni saanut 10 minuutissa vastausta, kuitenkin kotvan kuluttua siihen ilmestyi selkeä viiva joka siinä edelleen näkyy. Ok, ei kuitenkaan selvyyttä ollako vai eikö olla raskaana? Tänään ostin uuden Clearblue-testin ( 2kpl). Tein sen , en kylläkään aamuvirtsasta, johon tuli onnistumisviiva vahva, ja sitten poikkiviiva ja pystyviiva, joka kylläkin himmeämpi. Siis´pystyviiva himmeämpi. Epätoivoinen kun olin, en malttanut odottaa huomiseen ja tein sen toisenkin testin, niin siihenkin tuli heti minuutissa se plussa, ei mikään kovin voimakas. Kysyttäessä 6v. pojaltani, kumpi on poika totesi että plussa. En síis kuitenkaan kuvitellut näitä plussia. Voiko siis Clearblue, antaa sen himmeän pystyviivan, vaikka ei raskaus olisikaan alkanut ja vielä siinä minuutissa?

Celarbluen raskaustestiä en ole kokeillut, mutta apteekin raskaustestejä olen tehnyt reilun viikon sisällä 3 kpl.
Kuukautiskiertoni on ollut monesta syystä aivan sekaisin, joten en osaa kierron pituutat sanoa mutta ensimmäinen testi kp 38 oli haalea viiva testattuna illalla, niin haalea etten uskonut siihen. Tein seuraavan testin kp 40 aamulla oli jo mielestäni selkeä viiva. Mieheni on kuitenkin vaivannut asialla päätänsä ja pyysi josko tekisin vielä yhden testin. Eilen kp 46 tein testin ja nyt oli miehenkin jo pakko uskoa, kun testiviiva oli paljon tummempi kuin kotrolliviiva.

Eli kyllä se haalea plussakin siitä useimmiten tummuu! Suositushan yleensä on tehdä testi kun kuukautiset on reilusti myöhässä. Koita vielä malttaa pari päivää ja tee vielä uusi testi, tai sitten käyt terveyskeskuksessa, josta saat nyt jo varman tiedon!

jep kyllähän se plussalta tuntuu,kun haaleakin viiva tarkoittaa plussaa!!! itse tein viime to testin ja viiva oli haalea enkä teitysti uskonut et + mut eilen tein just apteekin raskaustestill'ä ja selkeät 2 viivaa pomppas esille,ja onhan tuo vauveli nyt oireitakin puskenut esille:) elikkä ei muuta kun sit hymy korviin ja onnea!!!!

Sen verran varhaisesta keskenmenosta, että se tarkoittaa tilannetta, jossa kuukautiset joko tulevat ajallaan tai sitten muutaman päivän myöhässä. Eli hedelmöityminen on kyllä tapahtunut, mutta raskaus ei sitten jatkukaan. Monesti nainen ei edes tiedä raskautuneensa, kun kuukautiset kerran tulevat oikeaan aikaan. Tämän vuoksi ei kannata tehdä ennen kuukautisten poisjäämistä testejä, jottei sitten plussan jälkeen iske valtaisa pettymys, kun menkat alkavatkin.

Sinun tilanteesi näyttää oikein hyvältä, koska menkat ovat selvästi myöhässä ja olet tehnyt raskaustestin oikeaan aikaan.

Mulla on kohta kuukautiset 2 viikkoa myöhässä, yleensä aina melko säännölliset on ollut. Poikaystävän kanssa ollaan monesti harrastettu keskeytettyä yhdyntää tässä, tiedän että se ei ole mikään ehkäisykeino. Testiä en ole vielä ehtinyt ostaa, että olisko kellään hyvää tietoa millaine testi ois ihan hyvä? Sitten mimmosia ensioireita raskauteen liittyy, kun nyt on joutunu melkein koko ajan ramppaan vessassa, pientä vilua on välillä ja tulee syötyäkin aikas paljon.. kiitos etukäteen kaikille vastanneille :)

Jos kuukautiset on jo 2 viikkoa myöhässä, silloin voit testata melkein millä vaan testillä, koska pitäisi näkyä jo selkeästi.
Itse suosin clearblueta ja biocardia, yleensä molempaa saa apteekeista. Noissa testeissä ei ole viivanpaikkoja yms. mitä monessa muussa testissä on, joten tulos on luotettava.

Tulehan sitten kertomaan miten kävi :}

Huomasin salaa haaveilevani raskaudesta. Poikaystävän kanssa ollaan oikeastaan vain leikillä heitelty ilmaan ajatuksia vauvasta. Sitä paitsi olemme nautiskelleet rakastelusta ilman kondomia varmaan jokaisen yhdynnän alussa pitkän aikaa.. Kuukautiset pitäisi alkaa noin viikon päästä. Rinnat on ihan mielettömän hellät ja pingottuneet. Ennen kuukautisiakin ovat hieman turvoksissa, mutta nyt enemmän. Eniten mietin sitä jännää kivuntunnetta alavatsassa, lyhytkestoinen kouristava kipu kiusasi pari päivää sitten. Aamupäivisin olen tosi vetämätön ja kroppa turvoksissa. Lueskelin alkuraskauden oireista tässä juuri ja aika moni täsmäis.

Varmaan vain leikittelen ajatuksella ja kuvittelen oireita ;)

Yhteistyössä