Raskaanako???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saparoko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

saparoko

Uusi jäsen
29.07.2009
3
0
1
Olen miettiny että voiko oireeni viitata raskauteen??Joten sen takia kysyn teiltä kantanne asiaan. Viikko menkkojen jälkeen alkoi alavatsassa pientä jomotusta..aivan kuten ois menkat alkamassa..mietin että taasko!Kivut hellitti muutama päivä sitten mutta eilen illalla oli todella kovat ja tuntuu että rakko olisi todella täynnä kun vessaan pääsee. Ja tuntuu koko ajan maha ihan siltä kun olisi syönyt kamalasti vaikka ei olisi syönyt yhtään mitään. Väsymyksestä en tiiä kun teen yö työtä niin siinä jo muutenkin tulee univelkaa.
Onko tämä pelkkää kuvitelmaa...??

Ei kuulosta raskausoireilta.. Ainakaan mitä tähän mennessä kuullut kellään tai itse kokenut. Jännää silti jos olet raskaana :-). Onkohan muilla vastaavia oireita ollut raskaudessa. * jää odottamaan

Olisko ovulaatiosta johtuvaa? Munarakkulan kypsyminen ja munasolun irtoaminen voi aiheuttaa jos jonkinnäköistä jomottelua ja paineentunnetta. Turvotustakin saattaa tulla, etenkin kun keltarauhanen on suurimmillaan. Jotenkin en usko, että olet raskaana, jos kuukautiset ovat tulleet ihan normaalisti, vaikka toki niitäkin on, joilla tulee ns. valemenkat raskaana ollessa.

saparoko, jos olet tullut raskaaksi viime kierrosta, voit tehdä raskaustestin. Sen pitäisi nyt joka tapauksessa jo näyttää, jos olet raskaana. Tässä kieirrossa raskaaksi tulo ei oikein voi olla vielä mahdollista, koska oireet ovat alkaneet todennäköisesti jo ennen ovulaatiota.

Mutta koska sanoit, että olet juuri jättänyt pillerit pois, uskon, että oireet voivat viitata luonnollisiin muutoksiin kehossasi, kun hormonitoiminta alkaa palautua. Tällä palstalla tosi kauan seurailleena olen kuullut monista, joilla pillereiden poisjättö aiheuttaa aivan raskausoireiden tapaisia oireita.

Oireesi ovat sikäli ihan raskausoireiden kuuloisia, mutta nyt, kun itsekin lopulta olen raskaana, alan vasta ymmärtää, ettei ole varmaa keinoa sanoa oireiden perusteella, onko raskaana vai ei. Mikään oire ei ole raskaudessa välttämätön, ja jokainen voi raskaudessaan kokea jotain sellaista, mitä kukaan muu tuttu ei ole kokenut.

Tee vaan testi, jos se mieltä helpottaa!

:heart: piip

Alkuperäinen kirjoittaja saparoko:
lisäystä viel aikasempaan..olen huomannut että nännin seutu on tullut todella araksi..ja kun liikun oikein vauhdilla ni kyllä kourasee..jätin vasta jonkun aikaa sitten pillerit pois

Tuo kaikki johtuu pillereiden pois jättämisestä, ja se mitä tunnet on ovulaatio...kun syöt pilleitä, et ovuloi...
Mulla oli samat tunteet kun jätin pillerit pois.

Eli kun ovuloi niin alavatsaa nippailee ja rinnat saattaa olla arat...

Mutta voithan odotella pari viikkoa ja tehdä testin, mutta ainakin minusta tuntuu että tuo ovis kipuilua...

Olinkin vastaamassa että ovuloit, mutta moni olikin samaa sinulle vastaillut.

Sama juttu minullakin kun jätin ennen esikoisen raskautta pillerit pois reilu vuoden käytön jälkeen...mahaa turvotti vaikka menkat olivat jo olleet, vessassa sai käydä kun tuntui että pissattaa, ikäviä koviakin kramppeja toisessa munasarjassa (vaihteli kuukausittain oikean ja vasemman välillä ) ja rintojen kipytymistä...
Kun kroppa parin luomukierron jälkeen oli herännyt kunnolla pillerien jälkeen, nuo oireetkin tasoittui ja sen jälkeen oviksen aikaan... eli viikko menkoista...oli ainoastaan kivut munasarjoissa ja aristavat rinnat =)

Yhteistyössä