raskaanako vai en?

eli siis APUA! mulla on menkat noin viikon jo myöhässä ja raskauden oireita on ties vaikka mitä... pahoinvointia, mahakipuija, päänsärkyjä, rintojen arkuutta (joskin alkoi vasta tänään), rintoihin tullu sellasia valkosia näppylöitä, vähän hutera ja sairas olo... HUUH! ja päätimpä sitten tehdä testin ja näytti ihan kirkasta negaa ja ihmettelen vaan että mitä mun pitää tehä? kun ei edes todella haaleaa toista viivaa näkynyt... kuvittelenko kaikki oireet, kun on kova vauvvakuume vai kannattaisiko tehdä testi uudelleen?

ja jos kannattaisi niin milloin?
 
Mietin tässä vähän samaa asiaa, meillä häiden jälkeen (eli 8.7.) lopetettiin pillerit kun olisi pitänyt resepti uusia. Ollaan puhuttu lasten hankkimisesta lähitulevaisuudessa joten en tämän takia uutta reseptiä lähtenyt enää hakemaan. Kuitenkin päätettiin käyttää kondomia vielä kk tai pari, sillä on tulossa aktiviteetteja, joihin ei maha-asukin kanssa uskalla lähteä. Kuitenkin terveydenhoitajan ohjeen mukaan olimme ns. "taukoviikon" eli ensimmäiset 7pv ilman lisäehkäisyä, sillä hoitajan ohjeen mukaan tuolla viikolla ei voi tulla raskaaksi, vaikka tauon jälkeen ei jatka pillereitä. Kävin tätä ohjetta ihmettelemään ja myöhemmin nyt selvisi, että asiahan ei näin mene, vaan raskautuminen on periaatteessa mahdollista, mikäli taukoviikolla ei ole ehkäisyä käyttänyt ja pillereitä ei jatka tauon jälkeen.

Nyt on siis mennyt n. kk taukoviikon alkamisesta. Olen syönyt pillereitä 10 vuotta, joten en osaa sanoa miltä esim. ovulaatio omalla kohdallani tuntuu. Periaatteessa tämän hetken oireet menisi netin ihmeellisen maailman mukaan osittain ovisoireiden piikkiin, mutta toisaalta taas alkuraskauden oireisiin sopisivat myös. On nyt siis muutaman päivän ollut ...
-nännit arat, tämä sopisi mulla perus menkkaoireeksikin tai juuri oviksen oireeksi, mutta erityisesti ihmetyttää että nännit itsessään ovat ns. "tyrkyllä". Eli ovat siis jatkuvasti nyt kovat ja sen näköiset että palelisi. Vähän tuntuvat myös olevan rinnat isommat.

-Parina aamuna nyt ollut ruokahaluttomuutta (normisti aamuisin kova nälkä ja vedän puurot ja hedelmät mennen tullen, nyt ei tehnyt yhtään mieli ennen kuin myöhemmin aamulla) ja jopa etovaa oloa

-väsymystä

-nuhainen olo + kurkku vähän karhea

-alapäässä outo häiritsevä tunne (joka ei mielestäni kuitenkaan ole oviksen seksihalujen tyylistä oloa)

-turvonnut olo etenkin mahan alueella mutta muutenkin

-terävöitynyt hajuaisti (töissä lasten kanssa, haistelen kakat jo kaukaa ennen muita ja samoin pissavaipat haisee hirveän vahvasti)

-tänään muutamat nippailut tuntunut vatsassa

Mitä mieltä? Lapsi olisi kyllä tervetullut jo nytkin, tuntuisi vaan oudolta että olisi ovis ollut heti taukoviikon jälkeen, saati että olisi säilynyt muutaman päivän siittiöt sisällä elinkelpoisina. Tai että olisi kondomista huolimatta tullut raskaaksi myöhemmin. Oma hormonitoiminta myös varmaan pillereiden jälkeen hakusessa, eli liekö mahdollisesti perus hormonitoiminnan käynnistymiseen liittyviä oireita? Näkyisikö luultavasti jo testissä plussana, jos moisen tekisi vai kannattaisiko odottaa vielä?
 
hemuli, sanoisin, että raskaus voi olla hyvinkin mahdollinen.

Itselläni oli tuossa keväällä vähän samankaltainen tilanne (ilman tosin aikomustakaan ehkäistä, mutta kuitenkin) jossa tulin raskaaksi heti pillerien jättämisen jälkeen. Jätin pillerit 4.2 ja viimeinen välivuoto alkoi 7.2. Ovulaatio minulla oli mitä todennäköisimmin tästä parin viikon päästä ja positiivisen raskaustestin tein 7.3 eli tasan kuukausi tuosta viimeisestä välivuodosta. Itselläni ei ollut mitään muita oireita kuin hassu herkkyys nänneissä minkälaista minulla ei ole ikinä ollut ennen menkkoja, ovulaation aikaan tai milloinkaan muuloinkaan kuin tuolloin, kun olin raskaana. Omalla kohdallani raskaus kuitenkin meni kesken tuosta testistä pari viikkoa myöhemmin ja tämän jälkeen kierto onkin ollut karkuteillä jo neljättä kuukautta...

Eli toisin sanoen, voit oikein mahdollisesti olla raskaana. Testissäkin jotain voisi jo näkyä, mutta jos haluat olla varmempi niin kannattaa varmaan vielä viikon verran odotella tuleeko menkkoja ja testata sitten. :)

Niin ja itse olin syönyt pillereitä vain n. 1,5 vuotta.
 
Hmm, laskeskelin että menossa kp28 tai kp29, joten katselen tässä vielä viikonlopun yli ja testailen sitten mitä näyttää. Ihan mukava yllätyshän se olisi, vaikka vähän myöhemmälle syksyyn raskautumista ollaan toivottu :)
 

Yhteistyössä