Raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Malikka:
sehän on raskausmyrkytyksen oire. äippäpolille kannattaisi soittaa.
Ei välttämättä, mulla oli raskaana ollessa yläpaine koko ajan koholla mutta ei ollut raskausmyrkytystä. Raskaana ollessa usein verenpaine nousee..mutta kannatttaa toki tarkistuttaa ettei ole myrkytyksestä kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja Hhh:
Alkuperäinen kirjoittaja Malikka:
sehän on raskausmyrkytyksen oire. äippäpolille kannattaisi soittaa.

Ei pelkästään. Pitää olla myös muita oireita raskausmyrkytykseen.

joo mutta epäilen että ap:lla ei ole mitään pissan tutkimiseen vaadittavia välineitä kotona joten silloin äippäpoli on oikea paikka.

Kannattaa otta yhteyttä äippäpolille. Mulle edellisessä raskaudessa aloitettiin lääkitys ja olin paineiden takia myös osastolla moneen kertaan. Myrkytystä ei kuitenkaan ollut.

Mulla nous tuolleen loppuraskaudesta. Jos sulla ei ole pissatikkuja kotona (neuvolasta jo varulta annettuja), kipaisepa heti käymään terveyskeskuksessa. Katsovat pissanäytteestä valkuaiset, mittaavat paineet ja esittävät kasan kysymyksiä näköhäiriöistä, ylävatsakivuista jne. Älä jää miettimään, vaan toimi. On sekä itsesi että lapsen turvaksi.

tsemppiä. minulla ei myrkytystä ollut, mutta loppuraskaus seurattiin tosi tarkasti. jospa kaikki hyvin!!! mieti kovasti onko olossasi ollut jotain poikkeavaa muuten, et osaat sit tk:ssa kertoa. ja että oletko syönyt jotain sellaista, joka paineita voisi nostaa??

Yhteistyössä