raskaana?

Hei! olen vasta 17 vuotias tyttö ja haluaisin kovasti tietää että voinko olla raskaana?! Minun edelliset kuukautiseni olivat 11.4 ja nyt kun on 28.4 ei siis pitäsi vielä vähään aikaan alkaa kuukautiseni. Harrastimme poikaystäväni kanssa seksiä ilman kondomia (enkä ole aloittanut e-pillereitäkään vielä ) kaksi viikkoa sitten ja nyt minä huomaan itsessäni näitä ''oireita'' :
alavatsan kipua joskus myös kylkiluiden kohdalla, turvotusta, menkkamaista säteilyä alavatsasta reisiin, runsas ruokahalu, vaihtelevat mieli alat?! voisiko tämä olla jo kahden viikon raskaus ajan oireita? Vai onko kuukautisten pois jääminen ensimmäinen ''oire''? Olen kyllä ollut aika hysteerinen tämän asian takia ja usein myös luulosairas, että voiko tämä olla vaan mielikuvitusta? minulla on ollut myös vatsa aika ''kovana'', eli ulostaminen on hieman hankalaa. Ajattelin, että liittyykö sellainen raskauteen mitenkään? Siinä on kyllä aika monta kysymystä, mutta olisin kiitollinen jos minun ei tarvitsisi odottaa montaa viikkoa kuukautisia :s
 
Kierrosta on aika hankala sanoa että voiko vai eikö olla raskaana sillä joskus saattaa ollakin eri pituinen kierto ja ovulaatio tapahtua todella aikaisin...
Myös kuukautiset voi tulla raskaudesta huolimatta, tosin yleensä hieman niukempina!

Sanoisin kuitenkin että aika epätodennäköistä että raskaus olisi alkanut jos olitte yhdynnässä melkeen heti kuukautistesi jälkeen.

Kaikenlisäksi oireet harvoin tulevat kovin voimakkaina noin aikaisin ellei raskaus ole sitten alkanut jo viime kierrosta.

Sinuna yrittäisin nyt huokasta ja rauhottaa itseäsi sillä tosi pieni tuo raskauden mahdollisuus on ja pelolla vain turhaan myöhästytät mahdollisia kuukautisiasi!
Kaikenlisäksi jos yhdynnästä on jo kaksi viikkoa voit pian jo tehdä testin varmistuaksesi tilanteestasi.

Käsitinkö oikein että raskaus ei olisi kovin toivottu?

Toivottavasti pulmasi ratkeaa parhain päin ja poikaystäväsi on tukenasi olisi lopputulos kumpi vain. Jos kuitenkin saat huokasta helpotuksesta ja raskaus ei ole alkanut kannattaa jatkossa pitää mielessä tuo pelkosi sillä ennen pitkään varmasti raskaudut jos harrastat suojaamattomasti seksiä.

Voimia!
 
kiitoksia kovasti vastauksistanne ja sinulle ''Tinii'', raskaus todella olisi siis aika kova pala minulle näinkin nuorena, enkä näe itseäni millään tasolla äitinä :S mutta siis näyttääkö raskaustesti vielä tässä vaiheessa kun kuukautiset eivät ole myöhässä negatiivisuuden varmaksi?
 
Luulen että et ole raskaana, ei oireet tule ihana noin pian yleensä, eikä oikein voi ovuloidakaan noin pian kuukautisista. Kaikki riippuu kierrosta -jos vaikka sen pituus on sulla 28 niin noin 14 päivää kuukautisten alusta olis se tärppipäivä jollon varmasti voisit tulla raskaaksi. Oot niin nuori ja niin hedelmällisessä iässä et älä ihmeessä harrasta seksiä ilman mitään, jos et ole lasta viellä valmis vastaan ottamaan. käy hakees jälkiehkäisyä jos vaikka kortsu menee rikki. muuten huomaat jokupäivä et odotat pientä nyyttiä, mikä tavallaan on mitä ihaninta -mutta kaikki ajallaan.

Toivottavasti menkat alkaa -viikolla 19. Silloin näkyy jo testissä. Jos esim kierto 28pvä.
 
tyttöepätoivoinen jos yhdynnästä on jo yli kaksi viikkoa niin herkän testin pitäisi jo näyttää mahdollisinen raskaus. Normaalisti väli ovulaatiosta menkkoihin on noin 14pv, joka voi tietysti hieman vaihdella mutta tämä väli on paljon tasasempi kuin se edellisten menkkojen ja ovulaation välillä joka voi vaihdella huomattavasti.

Näin siis testissä pistäisi näkyä jo mahdollinen raskaus...
 
kiitoksia paljon, elikkä edelleen piina jatkuu.. tuossa välissä olin jo unohtanut koko asian enkä juuri edes havainnut mitään kipuja, mutta nyt iski taas paniikki. kuukautisten pitäisi alkaa todennäköisesti ensiviikolla! (viikko 19) tunnen sellaista aivan pientä menkkamaista juilimista oikealla puolella alavatsaa. tuntuu myöskin että mahaa turvottaisi ja rinnat on arat (rinnat yleensäkkin minulla aika arat) tässä nyt pähkäilen pitäisikö mennä testi tekemään vai ei.
 
ei se testi näytä välttämättä oikein jos näyttää negaa, koska mä tein sillo ku oli yhen päivän myöhäs nii näytti negaa ja sit sain plussan vasta ku menkat oli 4päivää myöhäs, joten mun tapauksessa petyin ensin...
 
Moi!

Tuli vain mieleeni, että mikä sulla on kierron pituus?
Eli kun kirjoitit että viime menkat oli 11.4, alkoivatko ne silloin?
Raskausaikahan alkaa viimeisten kuukautisten ensimmäisestä vuotopäivästä alkaen. Eli paljon riippuu siitäkin, onko sulla säännöllinen kierto ja kuinka pitkä se on.

Itselläni kierron välille aikaa jäi n. 28-30 vrk ja testi näytti plussaa jo tossa 30 vrk:n paikkeilla. Mulla kävi niin että siitä yhdestä kerrasta tuli tärppi ja pikkukakkonen syntyy marraskuussa, ollaan kyllä onnellisia vaikka näin kävi.

Eipä sun auta kuin odotella ja jos tuntuu siltä, osta testi! Ja muistathan seuraavan kerran olla varovaisempi.=)
 
minulla on hirmuisen epäsäännöllinen kierto. minulla loppui 17.4 viimeksi vuoto elikkä siis jos kierto olisi suunnilleen n. 21 päivää pitäisi tällä viikolla alkaa, mutta päätimme poikaystäväni kanssa huomenna tehdä testin, koska en juuri muuhun pysty keskittymään. minulla muuten on aina iltapäivisin ja iltaisin huono olo? mutta ei aamuisin? JA TODELLAKIN OLEMME VAROVAISEMPIA TULEVAISUUDESSA, tätä paniikkia en toista kertaa halua kokea!
 
Tuo pahoinvoinnin kellonaika ei todista kyllä mitään. Mullakin oli pahoinvointia enemmän iltapäivisin ja iltaisin. Tietenkin sulla siihen voi vaikuttaa sekin, että päivisin varmaan ajattelet asiaa enemmän. Toivottavasti testi nyt kuitenkin näyttäisi sulle negaa, kun sitä toivot.
 
noniin hieno juttu!
Nyt vaan sitten tarkuutta ja huolellisuutta ehkäisyn käyttöön ni ei tuu enää tuollaisia huolia niin helposti. Iso muutos elämään on tuo vauvan tulo ja sitä kannattaa kyllä lykätä sellaiseen ajankohtaan että varmasti on valmis siihen, niin ihanaa kun se sitten oikeassa ajankohdassa onkin :heart:
 
Onneks olkoon, hyvä että näytti negaa! Hanki nyt ihmees ne pillerit, mun serkku tuli raskaaks vaikka käyttivät kortsua ja ihan ehjäkin oli. Ne pienet siittiöt on niin vikkeliä :D ja sä niin nuori ja tosi hedelmällisessä iässä ikäspuolest jos vertaa tällaseen 30v. rouvaan :LOL: heh.
 
Totta tosiaan, ehdin varmastikkin lapsia tehdä ja eiköhän minun kuuluisi elää nyt ihan tämä nuoruus ensin rauhassa ;) pillerit saankin jo aloittaa kunhan nämä seuraavat kuukautiset alkasivat tässä! :) ja vielä kerrran kiitos kaikille jotka ovat jaksaneet kirjoitella ja antaa vinkkejä! :heart:
 
En halua mitenkään pelotella, mutta testi ei ole luotettava ennen kun kuukautiset ovat myöhässä. Itse aikoinaan testasin kuopuksesta kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa negan ja neljän päivän päästä siitä plussan. Mutta en myöskään usko että raskaana olet, toki aina sellainen mahdollisuus on jos ilman ehkäisyä on.
 

Yhteistyössä