Raskaana.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Justme2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Justme2

Jäsen
10.11.2007
696
0
16
Nonii nyt se sitte tapahtu... asutaan miehen kanssa erossa mutta sain kuulla hienon/kauheen uutisen eilen... kierukka oli asetettu päin helve''iä. minkä tajusin vasta kk päästä :o olin ihmetellyt sitä ku alavatsaan sattuu ja sitte menny lääkärille.
no ne ottivat sen pois ja tekivät pyynnöstäni raskaustestin. se oli positiivinen ja nyt en tiedä sitten mitä ihmettä mä teen. mun elämäntilanteeseen ei sovi toinen lapsi mutta olen aborttia vastaan täysin...

onko mun nyt sitten pakko taistella perjaatteitani vastaan ja mennä tekemään se? :ashamed: miten voi olla mahdollista että juuri mulle laitetaan kierukka väärin paikalleen.

sanokaa jotain...enkä haluis kuulla et se on mun vikani koska ei se mun mielestä ole... |O

Alkuperäinen kirjoittaja martsukka--:
Nonii nyt se sitte tapahtu... asutaan miehen kanssa erossa mutta sain kuulla hienon/kauheen uutisen eilen... kierukka oli asetettu päin helve''iä. minkä tajusin vasta kk päästä :o olin ihmetellyt sitä ku alavatsaan sattuu ja sitte menny lääkärille.
no ne ottivat sen pois ja tekivät pyynnöstäni raskaustestin. se oli positiivinen ja nyt en tiedä sitten mitä ihmettä mä teen. mun elämäntilanteeseen ei sovi toinen lapsi mutta olen aborttia vastaan täysin...

onko mun nyt sitten pakko taistella perjaatteitani vastaan ja mennä tekemään se? :ashamed: miten voi olla mahdollista että juuri mulle laitetaan kierukka väärin paikalleen.

sanokaa jotain...enkä haluis kuulla et se on mun vikani koska ei se mun mielestä ole... |O

Synnytä ja anna meidän adoptoida hänet...

Alkuperäinen kirjoittaja sisu harmaana:

Synnytä ja anna meidän adoptoida hänet...

olen tuota adoptio asiaakin miettiny mutta en usko pystyväni siihen koska en voisi antaa synnyttämääni lasta pois...siksi mietinkin että miten ihmeessä voisin "tappaa" oman lapseni :'( tää on niin vit'un vaikeeta.

Alkuperäinen kirjoittaja kokenut:
Samassa tilanteessa päädyin aborttiin.

millaset fiilikset oli sen jälkeen?siis ei tarvitse kertoa jos et haula, mutta haluaisin tietää... mua karmii jo nytten...

Aluksi olin vain helpottunut, myöhemmin kadutti esim. laskettuaika oli aivan hirveä päivä :( Nyt olen sinut valintani kanssa. Vauvakuume on mutta en halua edes yrittää kun abortti kummittelee mielessä enkä usko ansaitsevani enää lasta vaikka hyväksynkin silloisen ratkaisun. Aika sekavat tuntemukset :/

Vaikka nyt tuntuu hankalalta, olen ihan varma, että selviät lapsen kanssa yksinkin. Eli jos sinusta tuntuu, ettet henkisesti selviäisi abortista (se on oikeasti todella rankka paikka), pidä lapsi. Asioilla on tapana järjestyä.

Ja tässä yksi pointti, jota kannattaa miettiä: Haluatko ylipäätään lapsia? Onko sinulla jo lapsia? Jos teet nyt abortin, pystytkö elämään sen kanssa, jos et enää koskaan tulisikaan raskaaksi? Näinkin voi käydä, joten ota se nyt huomioon.

Alkuperäinen kirjoittaja kokenut taas:
Mitä mieltä eksä on? Mun päätökseen vaikutti ainakin suuresti entisen mieheni kielteinen kanta eli ehdottomasti kannatti aborttia.

hän haluaa pitää vaikka olemmekin erossa ja haluaa yrittää kanssani uudelleen...

Alkuperäinen kirjoittaja frog2:
Vaikka nyt tuntuu hankalalta, olen ihan varma, että selviät lapsen kanssa yksinkin. Eli jos sinusta tuntuu, ettet henkisesti selviäisi abortista (se on oikeasti todella rankka paikka), pidä lapsi. Asioilla on tapana järjestyä.

Ja tässä yksi pointti, jota kannattaa miettiä: Haluatko ylipäätään lapsia? Onko sinulla jo lapsia? Jos teet nyt abortin, pystytkö elämään sen kanssa, jos et enää koskaan tulisikaan raskaaksi? Näinkin voi käydä, joten ota se nyt huomioon.

minulla on yksi lapsi joka täyttää kesäkuussa vasta yksi. en tiedä että miten voin pärjätä kahden vaippaikäisen kanssa yksin ja varsinkin kun ikää on noin vähän vielä(itselläni)
ensimmäisen kanssa on ollu toodella helppoa, mutta en tosiaan usko että pärjäisin kahden kanssa.

Kuopus on kierukkalapsi. Ja vaikka aborttia harkitsin en sitä kuitenkaan tehnyt. Palattiin miehen kanssa yhteen ennen lapsen syntymää. Mieti tarkkaan ja tee päätös sen jälkeen! Voimia!!

Jos sinusta yhtään tuntuu siltä, että abortti on oman lapsen tappamista, älä tee sitä. Sen yli on mahdottoman vaikea päästä koskaan, vaikka sitä järjellä selittäisi itselleen miten päin tahansa. Vaikka lapsi syntyisi sinun kannaltasi "väärään aikaan", hän voi olla todella tärkeä sisarus ensimmäiselle lapsellesi - juuri tässä elämäntilanteessa. Olet menettämässä jotain... ja yllättäen oletkin saamassa jotain uutta ja pysyvää. Voimia sinulle!

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Kuopus on kierukkalapsi. Ja vaikka aborttia harkitsin en sitä kuitenkaan tehnyt. Palattiin miehen kanssa yhteen ennen lapsen syntymää. Mieti tarkkaan ja tee päätös sen jälkeen! Voimia!!

en vaan haluaisi mennä uudestaan siihen suhteeseen mistä lähdin pois miehen liiallisen juopotelun ja valehtelun takia.

Varmasti teille tulee rankkaa, jos lapsen pidät. Mutta mieti tarkkaan selviätkö esikoisesi hoidosta, jos esim. masennut pahasti tuosta abortista.

Itse olen myös ollut nuorena yksinhuoltaja, tosin vain yhdelle lapselle. Tahdon kuitenkin sanoa, että yhteiskunta tukee todella hyvin yksinhuoltajia, joten vaikka silloin pitää elää säästeliäästi, kyllä sitä pärjää. (yllättävänkin hyvin, ainakin rahanasioiden kanssa)

Mutta päätös on sinun. Voimia siihen. :hug:

uskon että kaikelle on tarkotuksensa.
ehkä on tarkoitettu että palaat miehesi kanssa yhteen ja saatte kauniin lapsen.
kuka tietää...

jaksamista päätöksen kanssa, oli se sitten mikä tahansa.

abortti on aina vaikea. itse olen sen kerran tehnyt ihan alkuvaiheessa ja vielä välillä se mieltä painaa ja siitä on jo usempi vuosi.

Yhteistyössä