Raskaana ylipainoa omanneet, paljonko oli ylipainoa ja millaisia vaurioita lapsellenne tuli?

  • Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
Kuopuksen aikana mulle tuli raskausdiabetes ja raskausmyrkytysoireita. Tosin ikääkin alkaa jo olla, sekin vaikuttaa. Muita kuutta odottaessa ei ongelmia. Kuopuksella heitteli syntyessään verensokerit, muuta vaurioita ei nähtävillä toistaiseksi, ikää hällä 3kk1pv. :saint:
 
v
Ja miksi lapselle tulisi äidin ylipainosta vaurioita :O?
Neljä lasta, kahdessa ollut noin 10kg ylipainoa. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia raskauden tai synnytyksen suhteen.
 
Iiris
Itsellä oli entuudestaan 20kg ylipainoa, raskausaikana painoa tuli 7kg, vauvalle ei tullut mitään vaurioita.. Raskausdiapetes on vaivannut joka raskaudessa mutta ei niistä vauvalle ole koskaan mitään tullut..
 
tinni
ylipainoa jokaisen raskuden alussa. kaksi kertaa kolmesta ollut insuliini hoitoinen raskaus ajan diabetes (elimistäni insliini tuotanto ei yksinkertaisestib riitä kahdelle).

lapsilleni ylipaino ei o aiheuttanut minkään laisia vaurioita. ylipaino noin 5kg
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Iiris:
Itsellä oli entuudestaan 20kg ylipainoa, raskausaikana painoa tuli 7kg, vauvalle ei tullut mitään vaurioita.. Raskausdiapetes on vaivannut joka raskaudessa mutta ei niistä vauvalle ole koskaan mitään tullut..
Tähän tyyliin mullakin. Mut ihmettelen mäkin, et miten ihmeessä äidin ylipainosta voisi aina tulla jotain vaurioita lapselle :eek: ??
 
gg
Ekassa raskaudessa sain painoa 22kg, lähtöpaino oli normaali. Lapsella ei mitään vaurioita, painoa syntyessään (rv37+1) 3190g. Nyt painoa oli 10kg valmiiksi ja tällä hetkellä painoa tullut 3,5kg (rv23+2). Katsotaan keväällä, aiheuttiko mun 10kg ylipaino mitään. Toivottavasti ei.
 
das
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Iiris:
Itsellä oli entuudestaan 20kg ylipainoa, raskausaikana painoa tuli 7kg, vauvalle ei tullut mitään vaurioita.. Raskausdiapetes on vaivannut joka raskaudessa mutta ei niistä vauvalle ole koskaan mitään tullut..
Tähän tyyliin mullakin. Mut ihmettelen mäkin, et miten ihmeessä äidin ylipainosta voisi aina tulla jotain vaurioita lapselle :eek: ??
Niin, sitä ihmettelen minäkin. Siis kun puhutaan oikein VAURIOISTA. Ymmärrän kyllä, että voi lapsellakin olla aluksi sokereissa häikkää, mutta että oikein kunnon vaurioitakin. En oo kuullut koksaan...
 
sari
vaurioita? omani ja kaverien lapset syntyneet aivan terveinä vaikka me äidit enemmän tai vähemmän lihavia :)
ja itse olen pahimmasta päästä! lähtöpaino ollut 95-103, ja terveet lapset ja terve äiti
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ja miksi lapselle tulisi äidin ylipainosta vaurioita :O?
Neljä lasta, kahdessa ollut noin 10kg ylipainoa. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia raskauden tai synnytyksen suhteen.
Jaa vakuutusyhtiöt eivät myönnä todellalihaville raskaanaoleville vakuutusta, eli kyllä siinä jotain on oltava.
 
tinni
eivät myönnä vakuutusta sen takia että riskit ovat suurempia. esim. isot sokeri vauvat voivat helpommin jäädä olkapäästä jumiin yms. lisäksi nukuttaminen hätäsektiossa on suurempi riski ylipainoiselle kuin lähempää normi painoista.

toisaalta noita olkapäästä kiinni jääviä vauvoja syntyy ihan normi/pienikokoisillekkin. koska lasntiostahan se on kiinni. mulla on myönnetty kaikille lapsille vakuutus ilman sen kummempia selvittelyitä ja vakuutus yhtiöllä on iollu tiedossa noi mun raskaus diabetekset.

johtuiskohan tuosta???
 
ap
Äidin lihavuus liittyy esim. kehitysvammaisuuden esiintyvyyteen http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?opcode=show/news_id=5494/type=1

ja on muutenkin riski sikiölle. (googleta ylipaino raskaus)

Ihmeellistä että vouhkataan miten väärin on tupakoida raskaana (kun se on riskí sikiölle) mut sitten tällanen toinen riski, joka olis ihan yhtä helppo eliminoida, jätetään huomiotta, vähätellään vaan! niin, eihän siitä välttämätä mitään seuraa, ei seuraa röökistäkään välttämättä..
 
Piimä
Ekassa onnistuneessa raskaudessa mulla oli ylipanoa reilu 14 kg, johtuen 3v. masennuksesta, kun tuli kokoajan keskenmenoja. Meinattiin tehdä sokerirasitusta, mutta en saanu sitä litkua pysymään sisällä. Terve tyttö tuli, vaikka poltin n.15 puolikasta tupakkaa päivässä. Toisessa raskaudessa oli enää pari ylimääräistä kiloa ja saman verran meni tupakkaa. Tuli pikkasen vielä isompi ku ekasta ja täyden 10 tyttö. Kummallakaan ei ole mitään perussairauksia, eikä muutakaan vikaa näytä olevan.
 
vieras
paljon ylipainoa, siis n.40kg kummassakin raskaudessa ja olen ilman mitään vaivoja, edes pikkusellaisia synnyttänyt kaksi tervettä lasta =) ei selkävaivoja, ei diabetestä, ei mitään... ja lapset tosiaan suoraan vierihoitoon, ei sokeriongelmia tai muutakaan =) olen onnellinen, terve, mutta ylipainoinen.
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ja miksi lapselle tulisi äidin ylipainosta vaurioita :O?
Neljä lasta, kahdessa ollut noin 10kg ylipainoa. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia raskauden tai synnytyksen suhteen.
Jaa vakuutusyhtiöt eivät myönnä todellalihaville raskaanaoleville vakuutusta, eli kyllä siinä jotain on oltava.
Mites vanhoille äideille? Myönnetäänkö heille/teille? Se kun on faktaa että mitä vanhempana lapsensa tekee, sitä suurempia riskejä raskaudessa on.
 
hiphei
Ylipainoa oli raskauden alussa 30-40 kg ja lapselle ei tullut mitään vaurioita. Raskausaikana paino ei noussut yhtään, vaan tippui ensin ja lopussa nousi takaisin aloituslukemiin. Synnytyksen jälkeen painoinkin sitten 8 kg vähemmän kuin ennen raskautta. Mitään vaivoja ei ollut koko raskausaikana, hb oli koko ajan todella hyvä, samoin verenpaine ja kaikki meni aivan loistavasti. Helpompaa raskautta ei juuri enää voisi olla.
 

Yhteistyössä