Raskaana toista kertaa viikolla 17+0 ja ei potkuja vielä, mites muilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hänni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hänni

Vieras
Eka ultrassa viikolla 10+ kätilö sanoi iloisesti, että toista kertaa synnyttäjänä tunnet varmasti liikkeet jo paaaljon aikaisemmin kuin ekassa. No omasta mielestä olen tuntenut niitä pienen pieniä liikkeitä jo pitkään, mutta sitten aina mietin, että onko ne sittenkin vain ilmavaivoja, kun niitä on ja PALJON. :)

Vieläkään en ole tuntenut kunnon potkuja tai muutamaan sata varmaa liikehdintää. Paineen tunnetta tuntuu välillä, niinkuin vauveli vetäisi kuperkeikkaa tai jotain.

Esikoisesta ekan kunnon mojovan potkun tunsin noin viikolla 19-20. Onko täällä muita, jotka ovat tunteneet tokassa raskaudessa kunnon potkut vasta lähempänä viikkoja 20?

Tiedän, että kohdun ja vauvan asennot vaikuttaa tuntemuksiin ja ei pitäisi verrata muihin eikä aikaisempaan raskauteen, mutta niin vain nämä samat asiat huolettaa minua tässä tokassa raskaudessa mitkä ekassakin....

Mulla on ihan samanlainen huoli kuin sullakin. Toinen raskaus menossa ja viikkoja 18+2 mut kunnon potkuja en oo vielä tuntenut. Ei kannata huolestua siis... ensimmäisestä tunsin kans viikon 20 tietämillä ja mullekin sanottiin että saattais aiemminkin alkaa tässä raskaudessa alkaa tuntumaan... mut ei ainakaan vielä. Parempi kun ei vertaa, kaikki raskaudet on erilaisia... :)

Kyllä ne sieltä kohta alkaa tuntumaan ja sit ei loopua vähään aikaan tuukkaan :)

Kyllä, mä myös olen tuntenut ekassa ja tokassa sekä myös tässä kolmannessa raskaudessa ekat kunnon liikkeet ja potkut vasta viikon 20 paikkeilla. Sitä ennen tuntemukset on ollu niin heikkoja vielä et en oo ollu varma onko vauvan liikettä vai jotain muuta. Ei oo siis mun kohdalla ollu eroa, kuinka mones raskaus on menossa.

Eikö tuo oo ihan normaalia? Varmaan alkaa parin viikon sisään tuntumaan, riippuu niin istukan paikasta yms.
Meille kuudes tulossa ja liikkeitä tuntunut rv 13 asti, oon aina tuntenut viim. rv 16 mutta tosi yksilöllistähän tuo on.

Viimeksi muokattu:
Täällä menossa toinen raskaus ja viikkoja 18+2 ja kunnon potkuja ei ole vielä kyllä tullut täälläkään. Ekan kunnon liikkeen, sellaista möyrintää ja kutittelua tunsin nyt tiistaina. On kanssa ollut vähän epäselviä sitä ennen nuo liiketuntemukset, enkä ole kans tiennyt, että laskeeko ne liikkeiksi vai "suolistotoiminnaksi". Ekassa raskaudessa tunsin ekat liikkeet myös näillä viikoilla ja sen takia niitä kovin jo olen odotellutkin. Liikkeet ovat siis lähinnä sellaista möyrimistä, juurikin niin, että lapsonen heittelee kuperkeikkaa tai huitoo jotain :) Mutta kaipas ne sieltä alkaa tuntumaan, jokainen raskaus on erilainen :)

Kiitos kaikille, tuli heti parempi mieli. Mulla jäi vain kalloon takomaan ne kätilön sanat jo noin 7 viikkoa sitten, että kohta tunnet liikkeet...

Joten enpä jaksa huolehtia enää.

Kiitos vielä!

On niin tapauskohtaista. Mulla ekat hennot liikkeet tuntuivat 1. raskaudessa viikolla 15 ja toisessa viikolla 13. Mutta ei tosiaankaan mitään selkeitä potkuja, lähinnä kutittelua.

Yhteistyössä