raskaana thaimaahan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maria a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maria a

Vieras
onkos teillä kokemuksia raskaana matkustamisesta kaukomaille, vaikka juuri thaimaahan? mulla raskaus on vasta noin 3. raskausvkolla, ja olemme lähdössä n. 2 kuukauden päästä kahdeksi vkoksi thaimaahan. matkan siirto tuntuu turhalta, koska ei se isomman vatsankaan kanssa sen parempi ole ja kaikki lentoyhtiöt ei ota enää jos raskaus on yli jonkun vkon... ja sitten taas pienen vauvan kanssa ei voi reissuun lähteä. varausmaksut on maksettu, ja nyt parin vkon päästä pitäisi maksaa loput... matka on ihan suomalaisen matkanjärjestäjän vetämä..

pitäisikö siis jättää väliin ja vai mennä?

On. Olen matkustanut raskaana ollessani Thaimaahan ja toisen raskauden aikana Thaimaasta Suomeen. Ja pienen vauvan kanssa Thaimaahan.

Eikä ikinä mitään ongelmia. Itse asiassa olen tullutkin kerran raskaaksi Thaimaassa ja esikoinen oppi kävelemään Thaimaassa. :D

Mutta kukaan muu ei voi päättää puolestasi. Lääkäripalvelut ovat huippuluokkaa, jos niitä sattuu tarvitsemaan, ruoka on turvallista, kun syö samaa, kuin paikalliset...

olimme goalla ja olin rv 14 silloin. kaikki meni hyvin. tukisukat lennoille ja käppäilet, niinkuin muutenkin. ja käsidesipulloja joka laukkuun mukaan. maitohappobakteerit aloitat jo suomessa. ja syöt vain siistin näköisissä paikoissa. vältä jääpaloja, ovat usein tehty hanaveteen.

Aivan hyvin voit lähteä, ainoa mikä tulee mieleen noiden lentomatkojen lisäksi, mikä voi olla tuskaista, on ne kaikki hajut siellä. En tiedä oletko ennen ollut, tai kärsitkö raskauspahoinvoinnista, mutta siellä ruoka ja jätteet haisee hirveälle..=/

Oon matkustanut Kaakkois-Aasiassa +10 kertaa ja Thaimaassa seitsemisen kertaa, en kylläkään raskaana, mutta lääkäreitä on tullut käytettyä ja Thaimaassa en tuon asian suhteen olisi ollenkaan huolissaan. MUTTA ruoan yleinen hygieniataso on vaan huono. Varsinkin jos syöt länkkäriruokia, etkä paikaillisia KUUMIA ruokia. Listeriahan ei terveessä aikuisessa juurikaan aiheuta mitään oireita, että vaikka joku olisikin matkustanut sairastumatta Thaimaassa niin se ei tarkoita, etteikö esim. listeriaa olisi saanut. En missään nimessä halua pelotella ja uskon, että matkasi menee hyvin.

Kannattaa vaan olla tosi tarkka ruokien ja juomien suhteen. Kun ongelma ei ole sun käsien pesu vaan, että paikalliset EIVÄT pese käsiään kauhean huolellisesti esim. vessassa käynnin jälkeen ja tunnetusti Thaimaalaisten vessakulttuurin ei kuulu paperi vaan seisovalla vedellä huljutellaan käsin alakerta puhtaaksi ja välttämättä juoksevaa vettä ei ole ravintolan henkilökunnan vessassa...

Itse olen melkoinen stressaaja raskaana, niin en kyllä missään nimessä lähtisi Thaimaahan lomailemaan, koska en olisi todellakaan pystynyt matkasta nauttimaan.

Olen itse ollut kaukomailla lomalla raskausaikana (viikkoja muistaakseni tuolloin 14) eikä mitään muuta ongelmaa ollut kuin että pitkä lento oli suht rasittava. Ei päässyt pitkäkseen. Muistan jostain myös lukeneeni, että iho saattaa palaa tosi herkästi, siis herkemmin kuin normaalisti. Joten se kannattaa myös muistaa.

Reissuun vaan ja hyvä käsihygienia. Ja katsot missä ja mitä syöt ja juot riittävästi vettä. Tuskin mitään ongelmia tulee.

Yhteistyössä