Raskaana taas, ehkäisystä huolimatta.. En haluaisi aborttia, mutta en tiedä jaksanko vauvaakaan :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Surun murtama"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Surun murtama"

Vieras
Mä en edes ymmärrä, miten tää on mahdollista. Elämä on niin epäoikeudenmukaista, toiset yrittää ja yrittää saamatta lasta, mä yritän kaikin tavoin huolehtia ehkäisystä, koska lapsiluku on jo täynnä, mutta silti tää on jo toinen kerta raskaana ehkäisystä huolimatta. Abortti oli niin kamala kokemus, että en tiedä pystynkö siihen enää. Mutta en tiedä myöskään, riittääkö voimavarani neljänteen lapseen, kaikki kolme vielä niin pieniä.

Hormonikierukka on ollut nyt ehkäisynä. Kittyb kiitos tuesta, olet ihana :) Kai tää tästä, joku ratkasuhan asiaan löytyy väistämättä... Mutta helppoa se ei ole. Ja en tiedä onko piuhojen poikki laittaminen ratkaisu, ikää kuitenkin niin vähän, että 10vuotta helposti vielä "hedelmällistä" aikaa, voinko olla varma, etten vaikka 8v päästä olisi valmis lapseen.

Meidän "vahinko"vauva syntyy lähiviikkoina. Alussa olimme shokissa, mutta aborttiin en pystynyt. Sekin vaihtoehto kävi mielessä. Jotenkin vain ajattelin, että tämä lapsi haluaa jostain syystä syntyä meille. Se on jonkun korkeamman tahon päätös.

Meilläkin on 3 pientä lasta, ja jos neljäs ilmoittaisi tulostaan, olisi se aika kova paikka meillekin nyt. Me olemme kuitenkin sillä mielellä, että jos vahinko kävisi ehkäisystä huolimatta, niin emme kykenisi aborttiin.

Meille kävi vahinko ja nyt puolessavälissä raskautta. Mies olisi halunnut abortin ja raskauden alkuaika oli vaikeaa henkisesti ja fyysisesti pahoinvointeineen. Nyt mies innoissaan mukana odotuksessa. Vaikea päätös, mutta itse päätin niin että voin elää päätökseni kanssa. Meille on neljäs tulossa.

Yhteistyössä