raskaana, silti menkat

  • Viestiketjun aloittaja raskaanako????
  • Ensimmäinen viesti
raskaanako????
Eli te jotka ootte ollu raskaana mutta menkat on tullu siitä huolimatta; Miten ootte huomannu olevanne raskaana? Onko kuukautiset ollu erilaiset? Ja missä vaiheessa ootte tehneet testin?
 
Tutuntuttu
Tämä kokemus on tosiaan tapahtunut yhdelle tutulleni. Hänelle jäi menkat tulematta ja raskaustesti oli positiivinen...menivät sitten miehensä kanssa varhaisultraan ja siellä heidän luulemansa 6+3 muuttui 10+6. Hänelle oli tullut yhdet kuukautiset tässä välissä siis...lääkärin mukaan odotti kaksosia ja toinen tuli pois ja tuttuni luuli niitä kuukautisiksi kun vuoto tuli kuukautisten aikaan.

=) Tsemppiä sinulle!
 
tiedän tapauksen
Mulla tuli viimeisessä raskaudessa, alku vaiheessa, menkat. Olivat aika kivuttomat. Verta vaan vuosin. Neuvolasta väittivät sen olevan ihan normaalia, eivätkä uskoneet keskenmenoon. Itse uskoin raskauden todeksi vasta kun olin käynyt lääkärissä ja nähnyt vauvan sydänäänet monitorista.
Yhdellä tutulla olivat menkat tulleet normaalisti melkein puoleenväliin raskautta, sitten jäivät pois... Siinä oli jo melkoinen yllätys tuleville esikoisen vanhemmille!
 
tuleva mamma(ko)
Mulla oli kahdet menkat peräkkäin.Ekat alkoi jonkun verran myöhässä ja sit 3 vuodotonta päivää välissä ja sit alkoi toiset,mutta ne toiset oli täysin kivuttomat,ei alaselkä ja -vatsa kipuja niinkun yleensä. Olen täs miettinyt et oonkohan raskaana?ei olla poikaystävän kanssa käytetty ehkäsyä että suurella tod.näköisyydellä on vauva tulossa.Sit on ollu ihan outoja mielihaluja,yks päivä söin salmiakkia ja raejuustoa YHTÄAIKAA?!muutenki mielialat heitelly ja sellanen tasanen paha-olo kokoajan.Mitä mieltä ootte,raskaana vai ei?
p.s perjantaina selvii viimestään,teen testin :)
 
SoMa
Heippa!

Tuon nyt tuolta toisesta foorumista tämän tekstin, koska siinä on sekä positiivisia että negatiivisia kokemuksia menkoista raskausaikana. Toivottavasti teillä on kaikki hyvin!

http://keskustelu.kaksplus.fi/t808696#m7897143
 
äippä 86
Eli menkat ovat tasan viikon etuajassa, eka oli rusehtavaa vuotoa jonka jälkeen alko ihan tavalliset menkat ilman kipuja ja yleensä ne on ollut tosi säännölliset esikoisen jälkeen.. tänään sitten huomasin että rinnat ovat tosiaan kasvaneet ja niistä erittyy nestettä onko muilla kanssa ihmisillä ollut vastaavaa? ja jos on niin oletteko ollut raskaana vai onko mahd. jotain hormooni häikkää.. toinen lapsi oisi kyl tervetullut..
 
Jenna-R
Alkuperäinen kirjoittaja minävain;10587539:
onko raskauden aikana ollenkaan menkkoja?
Normaalisti ei ole menkkoja raskauden aikana ollenkaan.

Minulla oli yhdet kuukautiset, mutta silloin vuoto oli vähäistä ja rusehtavaa. Minulla on kylläkin erittäin voimakas hormonitoiminta (mm. aknea, karvaisuutta) ja kuukautiset tulivat täysimetyksestä huolimatta takaisin n. 2 kk synnytyksen jälkeen kummassakin raskaudessa.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja minävain;10587539:
onko raskauden aikana ollenkaan menkkoja?

osaisiko kukaan vastata että voiko tyttöystäväni olla raskaana kumipuhkesi kuukausi sitten ja viime viikolla mutta lopetimme molemmilla kerroilla siihen ja ei ollut siemensyöksylähelläkään. ja nytten minua pelottaa että olisiko hän raskaana . menkat tulivat ja nytten on ollut parina päivänä päänsärkyä.
 
eltsu
osaisiko kukaan vastata että voiko tyttöystäväni olla raskaana kumipuhkesi kuukausi sitten ja viime viikolla mutta lopetimme molemmilla kerroilla siihen ja ei ollut siemensyöksylähelläkään. ja nytten minua pelottaa että olisiko hän raskaana . menkat tulivat ja nytten on ollut parina päivänä päänsärkyä.
Aina on se mahdollisuus, mutta melko epätodennäköistä, jos menkat kuitenkin alkoivat. Kannattanee hankkia vaikka e-pillerit, jos kumi useamminkin hajoilee, niin ei tarvitse stressata ja apteekista saa myös ilman reseptiä jälkiehkäisypillereitä jotka voi ottaa 72h sisällä yhdynnästä :) Maksaa n.15-20€,
 
Viimeksi muokattu:
ensikertalainen
Kaipaisin pikaisesti vastausta! Eli normaalisti kuukautisvälini ovat erittäin epäsäännölliset esim 23-30 päivää. Viime lauantaina olin yhdessä pojan kanssa, ei oltu yhdynnässä, mutta suihin otin ja muutenkin oltiin intiimisti kontaktissa. Sukuelimemme eivät mielestäni kohdanneet. Olen neitsyt, tuo oli siis ensimmäinen kerta kun olin mitenkään lähemmässä kontaktissa pojan kanssa! Ajattelin että eihän tuossa mitään, vaikka ei suojauduttu, mutta en pitänyt tärkeänä kun ei oltu yhdynnässä (siis hän sisälläni). Valkovuoto on ollut aika runsasta sitten lauantain ja tänään alkoi sitten "menkat". Mutta menkkoja en ollut odottanut ennenkuin ehkä aikaisintaan 6 päivä.
Voiko tämä siis liittyä jotenkin tuohon lauantaihin??
En kai voi olla raskaana, vai voinko?? Olen kuitenkin edelleen neitsyt.
Ovatko nämä kuitenkin vain normit menkat jotka tulivat liian aikaisin vai onko tällä jotain tekemistä lauantain kanssa?
Eihän nämä "menkat" voi olla mitenkään merkki raskaudesta (joka muutenkin jo kuulostaa erittäin epätodennäköiseltä)??

Olisin todella kiitollinen pikaisista neuvoista.
 
Vinkiksi muillekin
Kaipaisin pikaisesti vastausta! Eli normaalisti kuukautisvälini ovat erittäin epäsäännölliset esim 23-30 päivää. Viime lauantaina olin yhdessä pojan kanssa, ei oltu yhdynnässä, mutta suihin otin ja muutenkin oltiin intiimisti kontaktissa. Sukuelimemme eivät mielestäni kohdanneet. Olen neitsyt, tuo oli siis ensimmäinen kerta kun olin mitenkään lähemmässä kontaktissa pojan kanssa! Ajattelin että eihän tuossa mitään, vaikka ei suojauduttu, mutta en pitänyt tärkeänä kun ei oltu yhdynnässä (siis hän sisälläni). Valkovuoto on ollut aika runsasta sitten lauantain ja tänään alkoi sitten "menkat". Mutta menkkoja en ollut odottanut ennenkuin ehkä aikaisintaan 6 päivä.
Voiko tämä siis liittyä jotenkin tuohon lauantaihin??
En kai voi olla raskaana, vai voinko?? Olen kuitenkin edelleen neitsyt.
Ovatko nämä kuitenkin vain normit menkat jotka tulivat liian aikaisin vai onko tällä jotain tekemistä lauantain kanssa?
Eihän nämä "menkat" voi olla mitenkään merkki raskaudesta (joka muutenkin jo kuulostaa erittäin epätodennäköiseltä)??
Tiedäthän, että kuppa, hiv, klamydia, tippuri, hepatiitit ja herpes voi tarttua suojaamattomassa suuseksissä sukuelimistä suuhusi? Tuosta kannattaisi olla huolestuneempi kuin raskaudesta.

Ja raskaaksi voi tulla muutenkin kuin yhdynnässä. Riittää että spermaa pääsee emättimeesi.
 
Viimeksi muokattu:
tete91
mulla alko tänään menkat. mut voisinko olla silti raskaana ku mun mahaan koskee vasemmalta puolen noin navan kohdalta sitä on jatkunut perjantaista asti. laskin netistä että olisin neljännellä viikolla raskaana jos olen ja eikö sillo tule vähän veristä vuotoa ku munasolun kiinnittyy kohdun seinämään joitakin pieniä verisuonia rikkoutuu samalla. mulla on aika epäsäännölliset menkat ja sen takia jouduin aloittaa terolut- kuurin ja olen syönyt niitä kaks kuukautta. mun rintoihin koskee välillä aika paljon ja tuntuu että olen kokoajan väsynyt ja näläinen. jos nousen ylös jostain tai niistä nenääni niin mahaan vihloo ja sitä vihloo vaikka en tee mitään. välillä on sellainen etova olo..

onko mahdollista että olisin raskaana vaikka syön terolut lääkkeitä ja tänään alka verta tulemaan? vai kuvittelenko olevani raskaana koska haluan niin paljon olla äiti?

millon kannattaa tehdä raskaus testi?
 

Yhteistyössä