Raskaana, rv 35 - KAUHEA pelko, että joudun sektioon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyrrän mamis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hyrrän mamis

Vieras
Vauva pyörii vielä masussa kuin hyrrä; pelkään että jämähtää jalkatarjontaan. Mitä sitten voidaan vielä tehdä, jos lapsi itsepintaisesti väärässä asennossa? Pelkään kuollakseni sektiota, en vauvan takia vaan itseni. Mulla ei haavat herkästi parannu, arpikudostyypissä jotain häikkää vissiin. Ja olen muutenkin asenteiltani aika "luomu", mutta nyt tää pelko vaivaa mua koko ajan vain enemmän. En usko että vauva jäisi päästään kiinni lantion, oon melko leveälanteinen, joten voinko siis toivoa, että synnytän lapsen alakautta, vaikka sitten tulisikin jalat edellä? Vai onko lääkärin sana laki, ja sen mukaan mennään? (Tietysti kunnioitan heidän ammattitaitoaan, mutta pelkään sitä että kohdalle sattuu joku sektioihin erityisen myönteisesti suhtautuva lääkäri, joka haluaa leikata, "varmuuden vuoksi".) Muilla ollit samanlaista pelkoa?

Mulla on kamala sektiopelko. En ole koskaan sektiossa ollut, eikä pelolle ole mitään varsinaista syytä, mutta en kyllä halua sektiota ikinä kokea :snotty:

Kuopus oli väkkärä. Milloin viistossa, milloin peppu alaspäin, milloin mitenkin. Mulle sanottiin, että perätilavauvan voin synnyttää alakautta, mutta ei jalat edellä syntyvää tai kylki edellä syntyvää (tietenkään). No, poika onneksi tajusi kääntyä pää alaspäin. Kasvot edellä maailmaan saapui, synnytys kesti kauan ja ponnistusvaiheessa teki tosi tiukkaa, mutta viis siitä, alakautta tuli & terve vauva, ne oli tärkeintä :)

Mullakin lievää sektiopelkoa, jota piti vähän aikaa pitää piilossa kun siskolla oli tilanne jossa piti pitää sektio vaihtoehtona. Onneks selvis, että ihan alakautta lähdetään yrittämään...

Perätilavauvojakin voi synnyttää alateitse! Kysy mahdollisuutta lääkäriltä, ja ilmoita, että olet valmis tekemään ylimääräistäkin työtä että alakautta tulee.

Joskus ei kuitenkaan kaikki mene putkeen, ja jos sektioon menee, niin kyllä lääkärin + kätilön tietämyksestä kannattaa ottaa kaikki irti.

Onnea, pidetään peukkuja! Ja ei se sektiokaan maailmaa kaada jos alatie ei vaikuta mahdolliselta.

Yhteistyössä