Raskaana rv 19, alapäähän ja -vatsaan sattuu ja vihlookin välillä... mitä tämä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
On jo joitakin päiviä sattunut, vihlonut ja tuntunut epämiellyttävälle. Toinen raskaus menossa, enkä muista, että ekassa olisi tällaista ollut. Äsken kun kävin vessassa, huomasin pyyhkiessäni, että paperiin jäi limaa, vähän kellertävää... Alavatsa on hellä, tuntuu ikävälle, jos painelee käsin, mutta eipä toisaalta tarvii edes painella kun sattuu silti. Alapää on kipeä myös, jonnekin emättimen seudulle vihloo. Neuvolakin on vasta 3 viikon päästä, pitääkö tässä lääkäriin lähteä. Olen vasta sairastanut influenssan, tai oikeastaan paraneminen on vielä käynnissä ja ab-kuuri päällä. Voiko liittyä sairastamiseen? Osaisko joku arvailla mistä on kyse?

Miksi sulla on ab kuuri päällä? Jos sulla ei mitään emätin tulehdusta oo niin menisin lääkäriin. Tuo kun sanoit että sattuu kun joku painelee niin kuullostaa samalta mikä mulla oli eli kohtutulehdukselta, myös eritettä tuli. Oletteko harrastaneet seksiä,sattuuko? Mulla sattui jo kun lääkäri teki sisätutkimusta niin aivan kauheesti (mahaan siis). Ja en ollut silloin kylläkään raskaana enkä tiesä miten siköön vaikuttaisi tulehdus.

[QUOTE="Taru";22911183]Miksi sulla on ab kuuri päällä? Jos sulla ei mitään emätin tulehdusta oo niin menisin lääkäriin. Tuo kun sanoit että sattuu kun joku painelee niin kuullostaa samalta mikä mulla oli eli kohtutulehdukselta, myös eritettä tuli. Oletteko harrastaneet seksiä,sattuuko? Mulla sattui jo kun lääkäri teki sisätutkimusta niin aivan kauheesti (mahaan siis). Ja en ollut silloin kylläkään raskaana enkä tiesä miten siköön vaikuttaisi tulehdus.[/QUOTE]

Ab-kuuri on poskiontelontulehdukseen. Ei ainakaan aikaisemmin ole mitään emätintulehdusta ollut, ei kirvellyt eikä muutakaan. Ensin vain alkoi sattua mahaan ja tänään huomasin, että jäi kellertävää limaa paperiin. Ei ole seksiä yritetty edes nyt, kun maha on kipeä.

Voiko kohtutulehdus olla raskaana ja onko se vaarallista? Tietääkö joku?

Ab-kuuri on poskiontelontulehdukseen. Ei ainakaan aikaisemmin ole mitään emätintulehdusta ollut, ei kirvellyt eikä muutakaan. Ensin vain alkoi sattua mahaan ja tänään huomasin, että jäi kellertävää limaa paperiin. Ei ole seksiä yritetty edes nyt, kun maha on kipeä.

Voiko kohtutulehdus olla raskaana ja onko se vaarallista? Tietääkö joku?

Kellertävä lima voi o0lla limatulppaa. Emätintulehduksessa voi olla myös limaista eritettä ilman hajua. Kellertäväksi vuodon tekee veri, hyvin vähäinen määrä. Kun se lisääntyy muuttuu vuoto ruskeaksi. Lääkäriin mars tai soitto ainakin äippäpolille/ synnärille!!!!

Voi olla raskauden aikana ja tarvitset lääkärin hoitoa ja antibioottia ja tilannetta tarvii tarkkailla ja synnytyksestä en tiedä jos tulehdus päällä. Uusiutuu helposti. Mene lääkäriin voi vaivana olla jotain muutakin mutta syy tarvii selvittää jo pienenkin terveyden takia :)

Ja jos limatulppaa on se enteilee että lapsi syntyy pian. Itellä syntyi lapsi 24h kuluttua ja toisilla siihen menee 2vk mutta siis tässä tapauksessa AIVAN LIIAN AIKAISIN. Eli soitto nyt jonnekkin! Ilmottele mitä sanovat. Ja siis oireet voivat johtua että vauvalla on jokin hätänä. Toivottavasti ei ole mitään vakavaa!

Voi olla raskauden aikana ja tarvitset lääkärin hoitoa ja antibioottia ja tilannetta tarvii tarkkailla ja synnytyksestä en tiedä jos tulehdus päällä. Uusiutuu helposti. Mene lääkäriin voi vaivana olla jotain muutakin mutta syy tarvii selvittää jo pienenkin terveyden takia :)

Auttaako tuo Amoxin 750mg mihinkään näistä kohtu- tai emätintulehduksista? Vai voiko siitä olla jotain haittaa?

Nyt alkoi kunnolla pelottaa, kun kaikki täällä vaan ehdottelee jotain vakavaa, eikä mitään "luonnollista" syytä. :(

Monella limatulppa irtoilee pikkuhiljaa(en muista tarkalleen sille on joku nimityskin) ja jollain kerrallaan mutta sen irtoamisen jälkeen lapsi syntyy pian eli kannattaa nyt varmistaa asiat ja soitttaa pian lääkäriin tai synnärille. Kipujen syy selvitettävä. Kohtutulehduksessa ei välttämättä alakautta pysty synnyttämään ja saattaa vauvalle olla vaarallinen kun sehän siellä kohdussa elelee.

[QUOTE="Taru";22911342]Ja jos limatulppaa on se enteilee että lapsi syntyy pian. Itellä syntyi lapsi 24h kuluttua ja toisilla siihen menee 2vk mutta siis tässä tapauksessa AIVAN LIIAN AIKAISIN. Eli soitto nyt jonnekkin! Ilmottele mitä sanovat. Ja siis oireet voivat johtua että vauvalla on jokin hätänä. Toivottavasti ei ole mitään vakavaa![/QUOTE]

Eikö se lima voi olla mitään muuta kuin limatulppaa? En usko, että se sitä olisi. Mutta eihän sitä toki tiedä varmaksi. Ei nyt viikonlopun aikana voi soittaa mihinkään, ei ole neuvola auki, eikä äitiyspoli... lääkärissä eivät mitään tällä pikkukylällä tee, eikä taida sielläkään olla edes ketään vaan täytyis lähteä 100km päähän synnärille/ea-päivystykseen. Sinnekö siis? :O

Nippailut voivat olla jotain ihan normi juttujakin mutta hei kyllä nyt kannattaa varman päälle pelata kun on kyse vauvastakin vai mitä? :) Voi olla ettei ole vakavaa mutta ei kyllä kuvailemasi kipukaan ole normaalia. Joku emätin tulehdus voi joo ehkä olla kyseessä mutta sekin hoidettava. Ja mainitsemasi ab voi myös aiheuttaa esim. emätintulehduksen mulle kävi niin ja sen jälkeen tuli kohtutulehdus. ( Ei kuitenkaan sama ab kun sulla). Lääkkeestä ei varmaa haittaa, lue lääkkeen haittavaikutukset ,voisiko tulla hiivaa? Mutta siis soita lääkäriin!!! Kuvaile kipua hieman enemmän?

Kipu tuntuu kun kävelet,seksi sattuu (tärähtely kipua) painelet vatsaan,kuume (ei kaikilla) ponnistat tai edes liikut ja yksillöllisiä juttuja jokaisella.Eli tässä kohtutulehduksen JOTAIN oireita.

Voi nyt v*tun limatulppa. te olette kyllä tehneet siitä niin mystisen asian. Sillä ei ole mitään merkitystä. Sitä limaa tulee ihan muutenkin.

Jos on tulehdus, niin Flagylit saat luultavasti.

[QUOTE="Taru";22911407]Nippailut voivat olla jotain ihan normi juttujakin mutta hei kyllä nyt kannattaa varman päälle pelata kun on kyse vauvastakin vai mitä? :) Voi olla ettei ole vakavaa mutta ei kyllä kuvailemasi kipukaan ole normaalia. Joku emätin tulehdus voi joo ehkä olla kyseessä mutta sekin hoidettava. Ja mainitsemasi ab voi myös aiheuttaa esim. emätintulehduksen mulle kävi niin ja sen jälkeen tuli kohtutulehdus. ( Ei kuitenkaan sama ab kun sulla). Lääkkeestä ei varmaa haittaa, lue lääkkeen haittavaikutukset ,voisiko tulla hiivaa? Mutta siis soita lääkäriin!!! Kuvaile kipua hieman enemmän?[/QUOTE]

En tiedä miten osaisin kuvailla kipua enemmän... :( Se tuntuu usein, mutta ei siis aina. Toisinaan on kivutontakin. Kipu on yleensä alavatsalla, jomotusta tai vihlontaa, ihan siellä kohdun alaosassa ja toisinaan kun painelen mahaa niin koko alavatsa (navan alapuolelta) on kipeä. Kylkiin hieman kanssa sattuu ja koko vatsa saattaa tuntua kipeältä. Alapäässä kipu tuntuu emättimessä, sellaista vihlovaa... En sen paremmin osaa kuvailla. Voiko tämä kaikki johtua kovasta yskimisestä...? Alkoi pari päivää sitten, kun aloitin sen Amoxin kuurin, mutta tätä ennen olin jo yskinyt kauan ja ollut influenssassa lähes viikon.

Niin ja toisinaan tuntuu, että alapäästä valuu jotain mutta ei sieltä sitten mitään kuitenkaan tule. Ei verta, ei pissaa eikä limaakaan ole tullut kuin sen yhden kerran. Toivottavasti nyt ei ainakaan vauvalla hätää ole.

Mulla oli juuri samanlaisia tuntemuksia kohtutulehduksen aikana. Oletko kakannut ihan normaalisti? Ettei siis vatsa ole kovalla tai ettei ole ummetusta? Kyllä minä sinuna lähtisin vaikka 200km päähän. Voithan soittaa synnärille /ensiapuun ja kysyä mitä mieltä ovat ;) Me kun ei lääkäreitä olla eli varmasti ei tiedetä mitään.

[QUOTE="Taru";22911578]Mulla oli juuri samanlaisia tuntemuksia kohtutulehduksen aikana. Oletko kakannut ihan normaalisti? Ettei siis vatsa ole kovalla tai ettei ole ummetusta? Kyllä minä sinuna lähtisin vaikka 200km päähän. Voithan soittaa synnärille /ensiapuun ja kysyä mitä mieltä ovat ;) Me kun ei lääkäreitä olla eli varmasti ei tiedetä mitään.[/QUOTE]

Kakannut olen aika usein, maha on vähän löysällä nyt ja aikaisemmin oli jopa ripulia. Ei siis ainakaan ummetusta ole.

Normaaleja kohdun kasvukipuja voi olla. Ja harjoitussupistuksia, kohtu menee ns, kovaksi tällöin, ja se voi tuntua vähän tukalaltakin.

Enhän mä mitään muuta ole tehnyt kuin levännyt viimeisen viikon ajan. Supistuksista en tiedä oikein mitään, koska edellisessäkään raskaudessa ei ollut harjoitussupistuksia eikä muitakaan koko raskausaikana, paitsi kun käynnistettiin niin rävähti jumalattomat kivut päälle. Ei nämä ainakaan sellaisia supistuksia ole. Eikä kohtu ole kova... tai sitten se saisi olla kova koko ajan, kun kipu saattaa tuntua jopa tunnin putkeen.

Yhteistyössä