raskaana rv 13, onks tä normaalia?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
oksennan päivittäin, paino on pudonnut pari kiloa
oon niin väsynyt että voisin vaan nukkua 24/7, hereillä en jaksa mitään
hiukset lähtee tukkoina päästä, olen varmaan oikeasti pian kalju :(
iho näppyläinen, harmaa ja eloton

tuntuu etten mä ikinä jaksa hoitaa mitään vauvaa kun tekee tiukkaa nytkin, ihan kamalaa.

hb oli normaali verikokeissa edellisviikolla

että on hehkeää.
 
"vieras"
Ikävä kyllä, ihan normaalia tuo saattaa olla :(. Tällä kertaa en ole oksennellut, ekalla kerralla paino tippui nelisen kiloa, toisella kerralla päädyin sairaalaan tiputukseen. Tällä kertaa oli vain sellainen kolmen kuukauden jatkuva kuvotus. Väsymys oli poissa pari viikkoa, olin kohtuullisen energinen. Rv 31 (tai jotain) nyt, väsymys on hervotonta, siis aivan älytöntä. Hiukset eivät rasvoitu, iho ei kuki. Paino noussut 9 kg josta neuvolalääkäri kiekuu naama punaisena (ihan vapaasti, itsehän mun on noi kilot karistettava, ei sen). Hemoglobiini ollut hyvä koko ajan, joten ei syytä siitäkään. Ehkä mä olen vain tällä viimeisellä kerralla sen verran iäkäs, että kroppa sanelee ehtonsa :D.

On kyllä sellainen hehkeä ja auvoisa olo... not.
 
"jaa"
Toi hiusten lähtö viittaisi enemmänkin ehkä kilpirauhasen vajaatoimintaan? Vaikka nuo onkin varmaan vaan raskausoireita, niin se kilpirauhanen kannattaisi silti tarkistaa, koska vajaatoiminta on riski raskaudelle.
 
Minullakin lähti ekalla kerralla hiukset tuppoina ja oksentelin melkein 10 viikkoa,mutta sitten vaan yhtenä päivänä helpotti. Tätä toista odotellessa oli vaan kaamea kuvotus pari kuukautta ja väsymystä riittää,nyt rv 14+1. Tsemppiä vaan,vaikka tiedän,että toivottomalta voi tuntua. =)
 

Yhteistyössä