Raskaana rv. 12, ei suunniteltu. Apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija89

Vieras
Eli olen siis raskaana jo viikolla 12. Epäilin raskautta jo 1,5 kuukautta takaperin, kun menkat olivat kaksi viikkoa myöhässä. Kaksi testiä näytti kuitenkin negaa, ja pari päivää testeistä alkoi verinen vuoto, jota siis tottakai luulin menkoiksi ja ajattelin että ne olivat stressin takia myöhässä. Vuoto keski 3-4 päivää ja oli normaalia menkkamaista vuotoa.

No ei näköjään ollutkaan, sillä kun nytkin menkat oli taas viikon myöhässä niin tein testin ja ei mennyt edes 10 sekuntia kun tuli 2 vahvaa viivaa. Olen shokissa. Vauva ei siis ole toivottu (opinnot kesken, rahallisesti niukkaa jne.). Sanon myös että ehkäisyä on käytetty, ennen kuin alatte moralisoimaan.

Abortti tuntuu ainoalta vaihtoehdolta, mutta siihenkin tarvitsee Valviran luvan kun raskaus on näin pitkälle edennyt. Onko kokemuksia, miten helposti se lupa heltyy? Sanon myös sen verran, että sen verran railakas kesä on tässä takana, ja alkoholia on tullut nautittua n. joka kolmas päivä. Myös tupakkaa on mennyt puoli askia per päivä. Eli olen siis tietoinen, että olen voinut aiheuttaa sikiölle vakavatkin vammat tietämättäni. Tuntuu ihan kamalalta. :( Auttakaa.

Hei,

Alkoholisyndooma ei kehity vielä alkuraskaudesta. Erittäin todennäköisesti kyseessä on terve sikiö, mutta rakenneultrassa näkyy jos rakennepoikkeavuuksia olisi. Kannattaa käydä lääkärissä ja keskustella asiasta, ehkä myös isänkin kanssa?

Hei,

Alkoholisyndooma ei kehity vielä alkuraskaudesta. Erittäin todennäköisesti kyseessä on terve sikiö, mutta rakenneultrassa näkyy jos rakennepoikkeavuuksia olisi. Kannattaa käydä lääkärissä ja keskustella asiasta, ehkä myös isänkin kanssa?

Hei, ja kiitos vastauksesta. Muistan lukeneeni jostain että 6-10 raskausviikot olisi vat merkityksellisiä sikiön kehityksen kannalta, koska silloin kehittyy sydän, ruumiinosat, elimet jne. Ja tosiaan sitä alkoholia on nautittu ihan humalahakuisesti :( eli siis paljon.

Poikaystävä on tottakai tukena, sanoi että päätös on minun, jos pidetään niin 100% tukena, mutta aborttikaan ei ole hänelle poissuljettu vaihtoehto. Eli tuntuu nyt siltä että pallo ois heitetty mulle, enkä tiedä mitä teen. :(

Muita joilla kokemuksia tai tietoa?

Ap

Kannattaa käydä lääkärissä ja ultrassa. Tällöin nähdään onko kyseessä tosiaan kohdunsisäinen raskaus ja elävä sikiö. Kyseessä voi olla myös vaikkapa tuulimuna tai kohdunulkoinen raskaus. Tällöin varmistuu myös raskauden kesto. Totta on että elinten kehitys tapahtuu aikaisilla viikoilla, mutta vaikka alkoholialtistuksen takia riski vaikkapa kaksinkertaistuisi, ei se ole silti kuin muutama prosentti.

On hyvinkin mahdollista että lapsi on täysin terve, ei ole ensimmäinen kerta kun joku ei ole tiennyt olevansa raskaana. Myöhemminhän se selviää. Ja onhan sitä ennenkin opiskelijat lapsia saanu, ja tässä maassa on erittäin kattavat perhetuet jne. että ei se rahanpuute ainakaan voi olla syy eikä mikään.
Joudut jo jokatapauksessa synnyttämään lapsen, joka on jo aivan ihmisen näköinenkin pienine sormine, varpaineen jne. Mieluumminko synnytät sen kuolemaan kaarimaljalle, kuin joidenkin viikkojen ja kuukausien jälkeen elävänä ja vaikka antaisit sen kotiin jossa häntä on jo kauan odotettu jos et itselles halua?

Huomenna pikaisesti ultraan, siella selviaa raskauden kesto. Jos alle 12vkoa niin aborttihakemus pikaisesti liikkeelle.

Jos sulla on kahdet menkat ollut myohassa vahan, niin on todennakoisesta, etta raskauden kesto on vain 8-10vkoa.

Kannattaa myös miettiä kuinka kauan odottaa sopivaa hetkeä.. Raskaaksi tuleminen ei ole koskaan itsestään selvää ja yli 30-vuotiaalla ongelmat sen suhteen ovat jo tavallisia.

Huomenna pikaisesti ultraan, siella selviaa raskauden kesto. Jos alle 12vkoa niin aborttihakemus pikaisesti liikkeelle.

Jos sulla on kahdet menkat ollut myohassa vahan, niin on todennakoisesta, etta raskauden kesto on vain 8-10vkoa.

Viimeiset "oikeat" menkat oli 20. kesäkuuta. Jos siis mietitään että ne edelliset oli valemenkat. Siitä siis päättelin että olisi rv. 12, toivottavasti olen väärässä, ja olen raskautunut myöhemmin. Lääkäriin pääsen vasta ti-ke. :(

Miksi yllytät häntä tappamaan lapsensa?

En kaipaa tänne syyttelijöitä. Itse olen sitä mieltä, että lapsen on hyvä syntyä rakastavaan perheeseen, jolla on hyvät tulot ja mahdollisuus taata lapselle hyvä lapsuus.

Olen opiskelija, seurustellut vasta vähän aikaa, asun opiskelijakämpässä, ja en ole töissä. En lähipiiriltäkään saisi tukea. Lapsia kyllä haluan, mutta vasta kun olen työelämässä ja valmistunut, tulot riittää jne...

Miksi yllytät häntä tappamaan lapsensa?

En yllyttanyt ketaan mihinkaan muuhun kuin pikaiseen laakarissa kayntiin. Aloittaja kyseli aborttiasiaa ja siihen ihan asiallisesti vastasin, toisin kuin sina.

Vaikka abortti olisi vastoin sinun maailmankatsomustasi, ei sinun silti pitaisi ketaan heidan valinnoistaan syyllistaa. Jos sille linjalla haluaa lahtea, niin ihan hyvin voit ajatella tappavasi lapsen tai pari joka kerta kun harrastat seksia ehkaisyn kanssa.

En yllyttanyt ketaan mihinkaan muuhun kuin pikaiseen laakarissa kayntiin. Aloittaja kyseli aborttiasiaa ja siihen ihan asiallisesti vastasin, toisin kuin sina.

Vaikka abortti olisi vastoin sinun maailmankatsomustasi, ei sinun silti pitaisi ketaan heidan valinnoistaan syyllistaa. Jos sille linjalla haluaa lahtea, niin ihan hyvin voit ajatella tappavasi lapsen tai pari joka kerta kun harrastat seksia ehkaisyn kanssa.

Ai et vai,, muuten vaan käskit laittaa murhalupaa pikasesti eteenpäin.
Mitä asiatonta tai syyllistävää on kertoa mitä abortti tosiasissa on, mitä siinä tapahtuu ja tehdään? Oisko itse teko asiaton?
Ja aivan turha vääntää ehkäsyjä tähän mukaan, mutta oma häpees jos et kykene tajuaan eroja alkioilla ja pelkillä sukusoluilla. Ehkäsyissä ei tapeta pieniä ihmisiä. Ja ihan turha vänkyttää vastaan sitä valhetta "mutku ei ne alkiotkaa oo ihmisii!"

En kaipaa tänne syyttelijöitä. Itse olen sitä mieltä, että lapsen on hyvä syntyä rakastavaan perheeseen, jolla on hyvät tulot ja mahdollisuus taata lapselle hyvä lapsuus.

Olen opiskelija, seurustellut vasta vähän aikaa, asun opiskelijakämpässä, ja en ole töissä. En lähipiiriltäkään saisi tukea. Lapsia kyllä haluan, mutta vasta kun olen työelämässä ja valmistunut, tulot riittää jne...

Lässynlää. Oiskohan sen lapsen nyt HYVÄ ELÄÄ vaikka ensin. Sun tehtäväs on sitten järjestää sille ne rakastavat olot blablaa jne. Jos ei sun luona niin joidenkin muiden. Vai etkö itsekkyyttäs vaan viitti. Turha keksiä noita "rahapula" ym. tyhjiä verukkeita mukavudenhalulle.
Täällä saa kuule kuka vaan sanoo mitä olet oikeasti tekemässä ja kenelle, totuushan se vaan on vaikka ei tietenkään miellytä.
Sitä et voi tietää saatko enää koskaan tämän jälkeen lapsia sitten joskus kun sitä alat hinkua. Toivottavasti et, jos nyt tapat tämän. Lapsiaan murhanneet ei ole niitä ansainneet.

Parasta varmaan teettää abortti. Vaikka se vaikealta tuntuu niin ajan myötä helpottaa. Olen itse kokenut sen rv 12 vuosia sitten. Helpottunut ollut monta kertaa että sillon musta ei vielä äitiä tullut.

Lässynlää. Oiskohan sen lapsen nyt HYVÄ ELÄÄ vaikka ensin. Sun tehtäväs on sitten järjestää sille ne rakastavat olot blablaa jne. Jos ei sun luona niin joidenkin muiden. Vai etkö itsekkyyttäs vaan viitti. Turha keksiä noita "rahapula" ym. tyhjiä verukkeita mukavudenhalulle.
Täällä saa kuule kuka vaan sanoo mitä olet oikeasti tekemässä ja kenelle, totuushan se vaan on vaikka ei tietenkään miellytä.
Sitä et voi tietää saatko enää koskaan tämän jälkeen lapsia sitten joskus kun sitä alat hinkua. Toivottavasti et, jos nyt tapat tämän. Lapsiaan murhanneet ei ole niitä ansainneet.

Sää oot aivan hirvee ihminen!! Et tiedä mitään apeen elämästä joten tuki akka suusi!!! En itsekkään ole mikään abortinkannattaja, mutta tässäkin tapauksessa on ehkäisystä huolehdittu, joten lapsi on täysi vahinko ei toivotussa tilanteessa. Sunlaiset ihmiset ei sais lisääntyä.

Ja ap, mee ekana lääkäriin tarkistuttaan viikot ja harkitse tarkkaan mitä teet, ettei myöhemmin kaduta. Ja jos päädyt 100% aborttiin, niin puhu jollekkin, ei jää asia niin paljoa painamaan. Kyllä kaikki selviää. Onnea tiellesi, miten ikinä päätätkin!

Sää oot aivan hirvee ihminen!! Et tiedä mitään apeen elämästä joten tuki akka suusi!!! En itsekkään ole mikään abortinkannattaja, mutta tässäkin tapauksessa on ehkäisystä huolehdittu, joten lapsi on täysi vahinko ei toivotussa tilanteessa. Sunlaiset ihmiset ei sais lisääntyä.

Ja ap, mee ekana lääkäriin tarkistuttaan viikot ja harkitse tarkkaan mitä teet, ettei myöhemmin kaduta. Ja jos päädyt 100% aborttiin, niin puhu jollekkin, ei jää asia niin paljoa painamaan. Kyllä kaikki selviää. Onnea tiellesi, miten ikinä päätätkin!

Kiitos <3 ihanaa että jotkut osaa vastata asiallisesti. Tosiaan, käyn siellä ultrassa ja mietin vasta sitten. Tuntuu etten oikein vieläkään käsitä koko juttua, aina jotenkin ajatellut että ei voi omalle kohdalle käydä.

Ja sinä ilkeä anonyymi, en edes jaksa väittää vastaan. Jos tolla logiikalla ajattelee niin vois myös yhtä hyvin ajatella että lihansyöntikin on murhaamista ja näin ollen kaikkien aborttia murhana pitävien pitäisi olla kasvissyöjiä. :)

No voi hirveetä..tais kuitenkin osua ja upota sinnekin.
Mitä sitten vaikka on ehkästy? Eiköhän nykyaikana aikuinen tiedä jo seksiin ryhtyessään mitä siitä voi seurata, ehkäsyistä huolimatta ja sitten kuitenkin ottaa sen riskin.
Miksi haluaisit mieluummin lapsia murhaavien akkojen lisääntyvän kuin niitä kaltasiltas suojelevien? Haluasitko tappaa kaikki ikäviä totuuksia kertovat ja näin "tukkia suut"?

Ja sinä ilkeä anonyymi, en edes jaksa väittää vastaan. Jos tolla logiikalla ajattelee niin vois myös yhtä hyvin ajatella että lihansyöntikin on murhaamista ja näin ollen kaikkien aborttia murhana pitävien pitäisi olla kasvissyöjiä. :)

Joo heko heko... tiestikös että pelkästään IHMISIÄ voidaan murhata...kuten nyt esim. pikkuruinen lapsi kohtuun. Että hiukan kusi kintuilles nyt toi logiikka :)

No voi hirveetä..tais kuitenkin osua ja upota sinnekin.
Mitä sitten vaikka on ehkästy? Eiköhän nykyaikana aikuinen tiedä jo seksiin ryhtyessään mitä siitä voi seurata, ehkäsyistä huolimatta ja sitten kuitenkin ottaa sen riskin.
Miksi haluaisit mieluummin lapsia murhaavien akkojen lisääntyvän kuin niitä kaltasiltas suojelevien? Haluasitko tappaa kaikki ikäviä totuuksia kertovat ja näin "tukkia suut"?
Minunkin mielestäni kirjoituksesi ovat hirveitä, vaikka omakohtaista kokemusta abortista ei ole ja olen useamman lapsen äiti. Varmaan sulla on taustallasi jotain pahoja kokemuksia, koska miten muuten voi olla noin ilkeä.

Minunkin mielestäni kirjoituksesi ovat hirveitä, vaikka omakohtaista kokemusta abortista ei ole ja olen useamman lapsen äiti. Varmaan sulla on taustallasi jotain pahoja kokemuksia, koska miten muuten voi olla noin ilkeä.

Kylläpäs se totuus on joillekin niin hirveää ja ilkeää...!!
Arvatenkaan sustakaan ei sen sijaan oo mitään hirveää ja ilkeää siinä mikä kohtalo lapsella on abortissa....mitä pahuutta voikaan olla tekijöillä taustalla.

Niinkuin suunnittelitkin, niin nyt äkkiä ultraan tarkistamaan raskauden kesto ja sen jälkeen teet oman päätöksen (tai yhteisen poikaystävän kanssa). Älä välitä moralisoijista. Helppohan se on huudella, kun ei itse tarvi sitä lasta kasvattaa.

Kuitenkaan tuo alkoholi ja tupakka, en usko että niistä on suurta haittaa koitunut, jos nyt lopetat. Ellet nyt ihan alkoholisti ole. Itse en tuon asian vuoksi aborttia tekisi, toki muut asiat painavat myös vaakakupissa.

Ei ole helppo päätös varmasti, tsemppiä.

En jaksa suuremmin kiihottua, mutta pakko kysyä, että oletko ikinä oikeassa maailmassa ollut tekemisissä ihmisten kanssa jotka synnyttää epätoivotun lapsen vaikeaan tilanteeseen. Mä olen. Se nyt vaan ei aina mene niin että ne rakastavat olot blaablaa järjestyy. Huostaanotto on lapselle hirveän rankka kokemus ja vielä pahempaa voi olla, jos sitä ei pystytä toteuttamaan. Mä olen ihan oikeiden ihmisten elämää ja lasten kasvatusta katsellessani tullut siihen tulokseen, että jos jo etukäteen tietää ettei tästä mitään tule, niin abortti on vastuullinen teko. Olen nähnyt esim. narkkariäidin synnyttämän lapsen taistelevan teholla vieroitusoireita vastaan lähes puoli vuotta, mitä luulet kuinka hyvin äiti sen jälkeen huolehti lapsestaan? Jolla totta kai on loppuelämän vauriot jo raskausajasta. Ei, joulupukki ei järjestänyt uuttaa rakastavaa oloa blaablaa, vaan äitinsä huomaan kotiutui, oli päässyt kuiville sillä välin... hetkeksi. Nyttemmin lapsi on, lopulta, huostaanotettu. Mutta en usko että normaalia tunne-elämää ikinä tuo lapsi pystyy enää elämään.

En nyt väitä että ap:n tilanne on sama, mutta ulkopuolisen on mahdoton sitä tietää mikä toisen elämäntilanne oikeasti on. Joten antaa kaikkien tehdä omat ratkaisunsa.

En jaksa suuremmin kiihottua, mutta pakko kysyä, että oletko ikinä oikeassa maailmassa ollut tekemisissä ihmisten kanssa jotka synnyttää epätoivotun lapsen vaikeaan tilanteeseen. Mä olen. Se nyt vaan ei aina mene niin että ne rakastavat olot blaablaa järjestyy. Huostaanotto on lapselle hirveän rankka kokemus ja vielä pahempaa voi olla, jos sitä ei pystytä toteuttamaan. Mä olen ihan oikeiden ihmisten elämää ja lasten kasvatusta katsellessani tullut siihen tulokseen, että jos jo etukäteen tietää ettei tästä mitään tule, niin abortti on vastuullinen teko. Olen nähnyt esim. narkkariäidin synnyttämän lapsen taistelevan teholla vieroitusoireita vastaan lähes puoli vuotta, mitä luulet kuinka hyvin äiti sen jälkeen huolehti lapsestaan? Jolla totta kai on loppuelämän vauriot jo raskausajasta. Ei, joulupukki ei järjestänyt uuttaa rakastavaa oloa blaablaa, vaan äitinsä huomaan kotiutui, oli päässyt kuiville sillä välin... hetkeksi. Nyttemmin lapsi on, lopulta, huostaanotettu. Mutta en usko että normaalia tunne-elämää ikinä tuo lapsi pystyy enää elämään.

En nyt väitä että ap:n tilanne on sama, mutta ulkopuolisen on mahdoton sitä tietää mikä toisen elämäntilanne oikeasti on. Joten antaa kaikkien tehdä omat ratkaisunsa.

Vai niin. Tappaminenko se sitten parempi on? Kyllä jokainen voi antaa lapsen niihin rakastaviin oloihin heti syntymän jälkeen. Eikä ne heikommat lähtökohdat elämään tarkota etä koko elämä on pilalla eikä voi muuttua paremmaks. Ootko kysyny niiltä tappamiselta pelastuneilta lapsilta oisko ne mieluummin tullu tapetuks kohtuun? Tuskin.
Eiköhän noi narkit ja juopot ym. odottajat oo aika marginaalinen vähemmistö. Vai sikskö siis lapsi pitäs saada tappaa jotta voitas jatkaa sitä epäterveellistä elämäntapaa?
Hah, millonkahan itsekäs murhaaminen on muuttunu oikein "vastuulliseks" teoks :D jo nyt on tekopyhää...
Mutta joo, antaa vaan niiden syntyneitäkin murhaavien "tehdä omat ratkaisunsa".. ehkäpä seuraava uhri oletkin....sinä?

Yhteistyössä