Mistäköhän vois olla kyse? Menkat myöhässä reippaasti, ei raskaana...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolissaan

Vieras
Synnytyksen jälkeen ekat menkat tuli tammikuun alussa, kestivät 12 päivää... nyt ei ole uusia kuulunut, ovat siis jo melkein 3 viikkoa myöhässä. Raskaana en ole, testattu on. Imetän kyllä vielä. Voiko tämä olla normaalia? Missä ne viipyy? Onko kellään ollut samanlaista?

no entäs mulla ku ekat kuukautiset synnytyksen jälkeen oli nyt muutama viikko sitten.. ja nyt on ollu jotain ihmeellistä tuhruvuotoa.. mitä tää on? pitääkö alkaa testiä tekeen..?

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Imetyksen aikana ihan kaikenmittaiset kierrot on normaaleja. :D

Eli voi mennä vielä aikaa ennen kuin uudet menkat alkaa? Siis vaikka kuukausia? Tosin lopettelen imetystä pikku hiljaa, tällä hetkellä imetän vain 2 kertaa päivässä.

Mulla tuli menkat 2 kertaa imetyksen aikana ja imetin kahdeksan kuukautta. Että on ne kaikenpituiset kierrot ihan normaaleja :). "Oikeat" menkat alkoi vasta vähän sen jälkeen, kun olin lopettanut imettämisen kokonaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ovuloimaton kierto voi olla reilusti pidempi, ja kun synnytys on noin lähellä niin hormonit voi olla ihan sekaisin.

Eikös ovuloimattomalla kierrolla menkat ole tosi niukat, ap kertoi että vuosi 12 päivää... ei sitten mun mielestä täsmäis yhteen...

Alkuperäinen kirjoittaja outi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ovuloimaton kierto voi olla reilusti pidempi, ja kun synnytys on noin lähellä niin hormonit voi olla ihan sekaisin.

Eikös ovuloimattomalla kierrolla menkat ole tosi niukat, ap kertoi että vuosi 12 päivää... ei sitten mun mielestä täsmäis yhteen...

Tässä varmaan tarkoitettiin sitä, että jos esim tällä hetkellä on ovuloimaton kierto, niin ei tule niitä menkko/ pitkä väli.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
vaan aina on ollut tosi säännölliset, 28-30 päivää kierto. Miten sit nyt olis TOSI pitkä väli... vai pistääkö synnytys ja imetys kaiken sekaisin?

Pistää.Keho ei ole vielä palautunut,hormonit sekaisin.

ap:lle
Mullakin yleensä aika tarkasti tullu menkat, mut kyllä, raskaus, synnytys, imetys, mullistavia asioita naisen keholle ja hormonitoiminnalle. Pistää kaiken sekaisin. Ja jos sua oikein alkaa vaivaa niin voithan pistäytyä/ soittaa neuvolaan, josko sieltä osattaisiin sanoa mitään.
Mut jos tiedät ettet ole raskaana, niin odottele vaan rauhassa. Kyllä ne sieltä tulee, kunhan hormonit asettuu.

Yhteistyössä