Raskaana rv 12+5 ja mies ei haluakkaan lasta

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eli ollaan oltu 3v yhdessä, kaksi keskenmenoa takana. Nyt kun viimein onnistui, mies sanoi ettei haluakkaan isäksi lapselle. Vaikka tätä kovasti toivottiin yhdessä. En tiedä mitä teen. Asiasta mies ei halua puhua enempää. Haluaa olla mun kanssa yhdessä, mutta ei lasta. Mitä teen? Neuvolasta sanottiin että mennä juttelemaan yhdessä, mies ei lähde.
 
vierailija111
Pidät lapsen ja mies saa valita osallistuuko lapsen elämään. Jos ei osallistu, niin eroa miehestä. Parempi elää lapsen kanssa kahdestaan tuossa tapauksessa.

Tai sitten miehellä on jokin väliaikainen paniikki joka menee ohi. Puhukaa asiasta. Miehen pitää tajuta, että ei asialle enää mitään voi. Ei tuossa kohtaa enää aborttia tehdä. Itse en kyllä tekisi aborttia vaikka viikkoja olisi vähemmän.
 
xcvb
Et pystyisi ikinä antamaan anteeksi itsellesi etkä miehelle, jos nyt teet abortin. Ja jos niin nyt tekisit, niin miten uskaltaisit enää koskaan edes ajatella raskautta, sillä mistä voisit tietää, haluaisiko mies sitäkään lasta, vaan perusisi päätöksensä, heti kun testiin tulee plussa.

Minä tekisin miehelle selväksi, että pidän lapsen ja mies sitten päättäköön, onko teidän elämässänne mukana vai ei. Ehkä mies tekee pienen irtioton, mutta voi tulla vielä takaisinkin, jos vaan otat. Toivottavasti mies pystyy perustelemaan, miksi meni paniikkiin.
 
Ap123
Oon samaa mieltä teidän kanssa. Pidän lapsen, terve ja touhukas oli ultrassa kun kävin alkuviikosta häntä katsomassa. :) minulla ennestään 12v lapsi. Kyllä mä pärjään :) kiitos teidän, tsemppauksen. Ukko menköö taipaleelle, jos ei kiinnosta.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es ja r0s
Pidät toki lapsen, mutta mitä tehdä tuollaisen miehen kanssa? Haluatko sitten edes olla hänen kanssaan, kuulostaa kyllä sen verran kummalliselle tuo hänen tapansa suhtautua raskauteen. Minä en pystyisi pitämään henkilöä enää minään tuollaisen jälkeen... Vaikka miehellä mieli muuttuisi myöhemmin, muistaisin aina minkälainen typerys kyseessä on pohjimmiltaan.
 
Ap1234
Kyllä näin on. Samat ajatukset mullakin. En tee sillä miehellä yhtään mitään. Ollaan kumminkin jo aikuisia molemmat yli 30v. Hän ei vaan voi kantaa vastuuta Ja pelkää. Lapsi siis tälle miehelle ensimmäinen.
 
vierailija
Seuraavan kerran kun on pesää vailla, voi todeta "Ehhei, empä taida haluta eikä tuleva vauvakaan halua nähdä vilaustakaan isästä, joka ei hänestä välitäkkään!".

Oikeasti taitaa miehellä olla kriisi ja tarvitsee keskustelua, tukea tunnehöyryis. Pelko kaikilla osa-alueilla aiheuttaa näitä järkeviä puheita.
 
vierailija
No anna sille miehelle nyt ensin vähän aikaa. Voihan olla että keskenmenot (ymmärsin että kyseisetkin on ollut tälle miehelle?) on aiheuttanut miehelle tämän pelkotilan. Äitejä hyysätään aina keskenmenojen kohdalla, mutta isät jäävät täysin unholaan. Yhtä paljin se keskenmeno voi sattua mieheenkin.

Ehkä miehelläsi on pelko että tämäkin laosi menehtyy eikä siksi halua tällä hetkellä lasta - pelko menetyksestä liian suuri.

Nämä on niitä elämän kohtia jossa mies ei saisi romahtaa, naisille se on sallittua, mutta miehille ei jostain kumman syystä.
 
vierailija
Miestä alkanut pelottamaan, kun aiemmin ollut keskenmenoja. Saisitko hänet parisuhdeterapeutille? Voisitte yhdessä keskustella tuntojanne. Siitä se avautuu. Ymmärrätte sitten toisianne paremmin. Kummastakin löytyy aina kehitettävää.
 

Yhteistyössä