raskaana, parasetamolin annos, paljon voin ottaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja =(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

=(

Vieras
Olen raskaana ja mulla on nyt niin kamala päänsärky et mun täytyy jollain lääkitä itseni. Kaapista löytyi ainoastaan yks särkylääke mitä saa tuoteselosteen mukaan käyttää raskausaikana eli pamol f mutta kun se on mun esikoisen niin se on vaan 125mg vahvuudeltaan =O
voinko mä ottaa noita 4 et saan aikuisen annoksen niistä vai mitä mä nyt teen, en kestä tätä kipua enää!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
LUITTEKO mun viestin??
Mulla on vain 125mg parasetamolia kaapissa, voinko ottaa niitä 4kpl kerralla nyt heti?? Sattuu =(

Voi ottaa. Voit ottaa vaikka 8 jos siltä tuntuu. Kuten sanottu, 1000 mg on maksimi kerta-annos.

Ei sulla oo buranaa? Kyllä sitäkin voi ottaa tietyssä vaiheessa raskautta, millä viikoilla olet? Toki parasetamoli suositeltavin, mutta tota vahvuutta sun pitäis vetää tyyliin koko paketti.

Kyllä, mutta luitko sä vastauksia?? Vai etkö vain ymmärtänyt? Voit ottaa 4 kerralla, tai vaikka 8, tämä on ihan perusmatematiikkaa. 4 x 125 = 500mg, 8 x 125 = 1g.

Alkuperäinen kirjoittaja Pia:
Ei sulla oo buranaa? Kyllä sitäkin voi ottaa tietyssä vaiheessa raskautta, millä viikoilla olet? Toki parasetamoli suositeltavin, mutta tota vahvuutta sun pitäis vetää tyyliin koko paketti.

Joo Buranaa saa nykysuositusten mukaan ottaa raskauden aikana paitsi viimeisellä kolmanneksella.

Alkuperäinen kirjoittaja Matriarkka:
Pamol F:n tapauksessa huolestuttavampaa on aspartaami.

Höpön pöpön, aspartaamia voi aivan vapaasti nauttia raskausaikanakin. Siitä liikkuu kyllä jotain ihme nettihuhuja mutta ne voi jättää omaan arvoonsa, eivät pidä paikkaansa. (Mistäpä aineesta EI joku jossain olisi keksinyt väittää ettei saa raskaana käyttää?)

Aspartaami on maailman tutkituin lisäaine ja sen turvallisuutta tutkitaan jatkuvasti mm. EFSAn (European Food Safety Authority) toimesta.

Höpön pöpön, aspartaamia voi aivan vapaasti nauttia raskausaikanakin. Siitä liikkuu kyllä jotain ihme nettihuhuja mutta ne voi jättää omaan arvoonsa, eivät pidä paikkaansa. (Mistäpä aineesta EI joku jossain olisi keksinyt väittää ettei saa raskaana käyttää?)

Aspartaami on maailman tutkituin lisäaine ja sen turvallisuutta tutkitaan jatkuvasti mm. EFSAn (European Food Safety Authority) toimesta.
Minä en aspartaamia suostu yli kuolleen ruumiini käyttämään. Aivan kamala myrkky. Lueppa vähän lisää, osassa maissa jopa kielletty myydä aspartaamia sisältäviä tuotteita.

Uusimmat

Yhteistyössä