Raskaana olleva yleistä omaisuutta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rasittavaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rasittavaa

Vieras
Mikä ihme ihmisiä oikeen vaivaa?????
Raskaana ollessa sitä saa kuulla joka hetki jotain kommenttia vatsastansa tai saa lääpintään osakseen... enhän minäkään taputtele ei raskaana olevien vatsoja aina ohi kulkiessani tai kysele kovaan ääneen virtsankarkailusta tai ihmettele kuinka jonkun perse on levinnyt...
Mitä teille on komentoitu??
noloimmat kommentit kehiin...

Musta siinä ei le mitään noloa, eikä mitään tuomittavaa, vaan ymmärrän oikein hyvin että ihmisiä kiinnostaa. Ja itse olen nauttinut huomiosta ja ollut iloinen ihmisten kiinnostuksesta.

mulla kysellään jatkuvasti etä olenko varma että vauvoja on tulossa vain yksi?
mahtuuko paidan napit vielä kiinni?
Kuinka tuo maha voi olla jo noin iso näillä viikoilla?
joko jään kohta äitiyslomalle?

vituttaa oikeen ihmisten urpoilu...

Kyllä yleistä omaisuutta on raskaana! Nyt kun on toppatakista kuoriuduttu ja maha on näkyvissä, niin kaikki kyllä katsovat mahaa pitkään ( pieni kylä jossa asutaan ) ja heti alkaa mummojen keskuudessa supattelu että on tuokin raskaana.
Myös puolitutut ihmiset saattavat tulla kysymään vointia ja taputtelemaan mahaa.
Viimeks muutama päivä sit kirppiksellä, yksi pieni poika " kuiskasi" äidilleen, että miks tolla tätillä on noin iso maha...
Yks ihminen huusi kadun toiselta puolen, että taidat olla taas raskaana sen kyllä kuuli kaikki 50 m säteellä olevat...

Mua niiin ärsyttää ku tullaan kokeilemaan mahaa ja kyselemään "Joko tulee maitoa tisseistä?", "Ootkos jo siirtynyt imetysliiveihin?", "Joko supistelee?" jne... Ei sentään vielä tissejä oo tullut kukaan kokeilemaan, mutta mua ärsyttää jo mahan lääppiminen ja noi kommentit!

Ei mulla ainakaan ole yhtään niin junttia tuttua, että olisi tullut kysymään, joko multa tulee maitoa tisseistä tai karkaileeko virtsa. :D Jos joku tulisi, niin luultavasti esittäisin ekana vastakysymyksen, että karkaileeko sulla sitten... :D

Yleensä ihmiset kysyy, että koska on laskettu aika tai tiedetäänkö, onko tulossa tyttö vai poika, tai kuinkas paljon näille nyt tuleekaan ikäeroa meidän esikoisen kanssa. Mahaakaan ei ole kukaan vielä taputellut, johtuisikohan se siitä, että olen vasta rv 25?

[QUOTE="Eee";23671002]Ei mulla ainakaan ole yhtään niin junttia tuttua, että olisi tullut kysymään, joko multa tulee maitoa tisseistä tai karkaileeko virtsa. :D Jos joku tulisi, niin luultavasti esittäisin ekana vastakysymyksen, että karkaileeko sulla sitten... :D

Yleensä ihmiset kysyy, että koska on laskettu aika tai tiedetäänkö, onko tulossa tyttö vai poika, tai kuinkas paljon näille nyt tuleekaan ikäeroa meidän esikoisen kanssa. Mahaakaan ei ole kukaan vielä taputellut, johtuisikohan se siitä, että olen vasta rv 25?[/QUOTE]

No kuule, mulla rv 24+1 nyt ja se lääppiminen alkoi heti kun maha alkoi näkyä.

Musta mukavat letkautukset ja kyselyt on kivoja, ei nyt ehkä tisseistä tai virtsankarkailusta tarvitse puoltuntemattoman puhua, mutta en ymmärrä miksi teitä mammoja risoo ihan vitsit yltääkö kädet tms. Hormoonit hyrrää wt-mammoilla... Kaikki sivistyneet ottaa kohteliaisuutena. Suomalaista wt-mammaa kun ei saa koskea eikä edes kysyä voitko hyvin....huoh.

Älä muuta sano. Juuri viikonloppuna sain hävetä silmät päästäni, kun äitini (joka on oikea Rouva Tökerö), syöksyi silittelemään ja taputtelemaan puolitutun raskausmahaa...voi sitä myötähäpeän määrää. Oksettavaa.
Sanoin hänelle sitten jälkeenpäin pienenä vihjeenä, että jos joku puolituttu tulisi minua noin lääppimään, vetäisin varmaan turpiin...äidin ilme oli ihan "öhh", eikä oikeen tajunnut mitä meinasin.

Musta mukavat letkautukset ja kyselyt on kivoja, ei nyt ehkä tisseistä tai virtsankarkailusta tarvitse puoltuntemattoman puhua, mutta en ymmärrä miksi teitä mammoja risoo ihan vitsit yltääkö kädet tms. Hormoonit hyrrää wt-mammoilla... Kaikki sivistyneet ottaa kohteliaisuutena. Suomalaista wt-mammaa kun ei saa koskea eikä edes kysyä voitko hyvin....huoh.

Jaa, mun mielestäni sivistyksen merkki ei ole se, että kysyä paukauttaa kaiken mitä mielessään aprikoi kuin joku estoton nelivuotias. Sivistynyt ymmärtää hienotunteisuuden päälle ja osaa kunnioittaa yksityisiä rajoja. Niistä rajojen ylityksistähän ketjussa on ollut puhe, ei kohteliaasta voinnin tiedustelusta...

Onko nämä sun mielestä kohteliaisuuksia??

mahtuuko paidan napit vielä kiinni?
Kuinka tuo maha voi olla jo noin iso näillä viikoilla?

lähinnä sain kuulla kuinka hoikka olen raskaanakin ja pieni vatsainen.laskettua aikaa kyseltiin ja monellako kuulla.herkemmin tuli ihmiset juttelemaan,kuten myös silloin kun on pieniä lapsia mukana.
kerran metrossa yksi mahakas mies kyseli monellako kuulla olen ja taputti omaa mahaansa samalla kertoi että sillä on kymmenes vuosi menossa:D

Sivistynyt ei heittele niitä mauttomia letkautuksia. No ok, ehkä ne letkautukset ei ole niin paha, mutta minusta ne on ehkä hieman teennäisiä ja kuluneita. Tokihan vointia saa kysyä, mutta en minä kuitenkaan sairas ole, vaikka raskaana olenkin. Hyysäävä asenne ärsyttää. Olen kuitenkin aikuinen ihminen.

TUo koskemisen luulisi olevan fiksulle ihmiselle ihan itsestäänselvyys, että kenenkään vatsaa ei mennä hipelöimään. Itse ainakin kiellän jos joku meinaa niin tehdä. Ei minun tarvitse sellaista hyväksyä. Toki huomautan kohteliaasti.

Suhtaudun noihin "yltääkö kädet"-kommentteihin samalla tavalla kuin niihin, mitä kuulin ollessani joskus kaupan kassalla töissä. Eli vaikka niitä samoja, teennäisiä ja kuluneita lausahduksia kuuleekin päivittäin, niin kohtelias hymy ja toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

[QUOTE="vieras";23670934]Mua niiin ärsyttää ku tullaan kokeilemaan mahaa ja kyselemään "Joko tulee maitoa tisseistä?", "Ootkos jo siirtynyt imetysliiveihin?", "Joko supistelee?" jne... Ei sentään vielä tissejä oo tullut kukaan kokeilemaan, mutta mua ärsyttää jo mahan lääppiminen ja noi kommentit![/QUOTE]'

Hyi helvetti:O Onneksi itse olen törmännyt vain sivistyneisiin kanssaihmisiin raskausaikanani. Jos joku olisi kysynyt tuollaista, niin enpä tiedä mitä olisin vastannut.

Kuopusta kun odotin, puolet tutuistani kysyi, että oliko vahinko (toinen puoli varmaa vain mietti, eikä kehdannut kysyä). Mua ainakaan ei mitkään kilojen kyselyt tai ylettääkö kädet rattiin yms. hetkauta pätkääkään. Ehkä jonkun vieraan ihmisen kysymys virtsankarkailusta voisi hämmentää.

Jännä ilmiö tuo... Olen kyllä kuullut legendaa, että raskaana olevia naisia tullaan kursailematta taputtelemaan, mutta itse en kertaakaan omaa tyttöä odottaessa törmännyt noin asiattomaan käytökseen. Mahaani koskivat ainoastaan todella läheiset ihmiset ja silloinkin vasta luvan kysyttyään. Muut lähinnä onnittelivat ja kyselivät laskettua aikaa. Pari ihmistä sanoi, että näytin hyvinvoivalta - halusivat ilmeisesti piristää ja sanoa kiltisti, koska varsinkin viimeisillä viikoilla olin väsynyt ja turvoksissa.

Luulisi, että ihmisillä sanoisi pää sen verran, että raskaana olevan naisen henkilökohtainen tila ei ole sen pienempi kuin muillakaan. Ja jos jotain pitää kommentoida, niin sanotaan sitten jotain positiivista ja hienotunteista eikä töräytellä mitä sattuu muutenkin melkoisessa tunnemyllerryksessä olevalle ihmiselle.

olen muutenkin vaikeasti lähestyttävä, joten mitään tollasta en muista. Ainoa kommentti, joka jäi raskausaikana mieleen oli, kun tuttavamies katsoi tuplamahaani, että onpa se iso (hänen pienikokoinen vaimonsa pienen masunsa (la 1 vk mun jälkeen) oli vieressäni, joten oli taatusti oikeassa.

Yhteistyössä