Raskaana ollessa lentäneet, paikoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piki80 harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Piki80 harmaana

Vieras
Eli olisin kysellyt, millaisilla istumapaikoilla olette olleet? Vaihdoitteko raskauden takia väljempään paikkaan ja jos vaihdoitte, niin mitä maksoi?

Ollaan lähdössä reissuun ja lennot kestää n. 4h. Eilen lentoyhtiöstä sanottiin, että vaihto onnistuu maksutta, kun sanoo että on raskaana. Viikkoja reissun aikana olisi 18-19. Tänään sitten paikkoja varatessa tulikin ylläri, että paikat maksavat ihan sen normitaksan verran, joka on kyllä mielestäni äkkilähdön hintaan nähden aika korkea. Olen nyt kahden vaiheilla, että maksanko vai en...

Mä olin viikoilla jotain 21 enkä ottanut erityispaikkaa. Eikä esim. raskaana ollessa pääse varauloskäyntien kohdalle jossa olisi paljon enemmän tilaa. Matka meni ihan hyvin siinä normi paikassakin:)

Mä oon lentänyt molemmissa raskauksissa noin rv 25 paikkeilla 6h suunta ja ihan normi paikoilla. Ainoa ongelma oli se tarjotin mut sekin sain just ja just laskettua masun eteen :)

No en nyt ajatellut mitenkään mahan enkä perseen takia, vaan sen takia, että pääsee paremmin jaloittelemaan ja muutenkin voi ehkä vähän vaihtaa asentoa... Sitä veritulppariskiä pelkään, vaikka normaalisti en kuulukaan riskiryhmään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över:
Muistat vaan Piki juoda paljon vettä ja kerran tunnissa ainakin jaloitella! B)
Ja mä tietty ammatinkin puolesta suosittelen tukisukkia.

Joo, tulin jo siihen tulokseen, että normipaikoilla mennään. Mites nuo tukisukat, riittääkö polvimittaiset vai tarviiko ihan housuosalla? Tuo vedenjuonti ei oo ongelma, tuntuu menevän välillä liikaakin... ja siitähän aiheutuu sit se, että pääsee aina jaloittelemaan... vessaan.

Miä lensin 19-21 viikoilla 14h lennot...aika paljon jouduin jaloittelemaan ja tukisukat oli pakko olla...tavallisella paikalla olin...tulomatkan lennolla jalat turposivat aika isoiksi ja olo oli tukala :o !!

Alkuperäinen kirjoittaja Matamimimmi68:
Miä lensin 19-21 viikoilla 14h lennot...aika paljon jouduin jaloittelemaan ja tukisukat oli pakko olla...tavallisella paikalla olin...tulomatkan lennolla jalat turposivat aika isoiksi ja olo oli tukala :o !!

Ohhoh. Aika pitkät lennot normipaikalla istuttavaksi :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Piki80 harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över:
Muistat vaan Piki juoda paljon vettä ja kerran tunnissa ainakin jaloitella! B)
Ja mä tietty ammatinkin puolesta suosittelen tukisukkia.

Joo, tulin jo siihen tulokseen, että normipaikoilla mennään. Mites nuo tukisukat, riittääkö polvimittaiset vai tarviiko ihan housuosalla? Tuo vedenjuonti ei oo ongelma, tuntuu menevän välillä liikaakin... ja siitähän aiheutuu sit se, että pääsee aina jaloittelemaan... vessaan.

Kyllä polvipituus riittää kun ei sulla oo mitään isompia riskitekijöitä. Mutta osta ne asiantuntevalta myyjältä, missä mitataan että saat varmasti oikean kokoiset. Jos on ns. marketin sukat niin voivat lisätä tulpan riskiä kun ne monesti puristavat sitten polvitaipeesta ja huonontavat verenkiertoa. Kunnon sukka on tiukimmillaan nilkassa ja siitä puristus asteittain vähenee ylöspäin mentäessä.

Ihan normi paikalla olin vuosi sitten, eikä kyllä ollut edes mitään tukisukkia. Hyvin meni neljän tunnin lento. Tänä vuonna onneks onkin viikkoja hieman vähemmän kun lähtee. :)

Raskaana ollessa ei saa niitä ovipaikkoja, koska siinä pitää olla kykenevä auttamaan muita onnettomuustilanteessa. Pitää varata ekalta riviltä jos haluaa enemmän tilaa. Reittilennoilla on muitakin väljempiä paikkoja, ainakin Finnairin koneessa, ne näkyy sieltä netin kautta varaussivuilta.

Yhteistyössä