Raskaana olevat, tuleeko vauvalle perhepeti vai pinnasänky? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja galluppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei suostunut nukkumaan :D, heh, hauska vitsi. Reps ja kops :)

Ei ne aina suostu nukkumaan. Kuopus ei suostunut edes synnärillä nukkua siinä muovikopissaan. Heti kun otin viereen nukkumaan, niin vauvakin nukkui yönsä.
Itse en taas kovin mielellään olisi sitä jo valmiiksi liian kapeaa sairaalapetiä vauvan kanssa jakanut.
Pitkään tuo nukkuikin välissä, 8kk opetettiin omaan sänkyyn nukkumaan. Omassa sängyssä nykyään nukkuukin, mutta sänky siirtyi meidän makkariin.
Koitettiin omassa huoneessa nukkumista, mutta ei siitä mitään tullut. Oppinut tapa lie, kun kuitenkin on jo päälle 2v.
Mutta miksi sitä lasta pitäisikään väkisin opettaa nukkumaan yksinään, kun kuitenkin itsekkin nukun mieluummin miehen vieressä kun yksin. Samoin voi lapsikin ajatella, mieluummin vanhemman vieressä kuin yksin.

Ei ne aina suostu nukkumaan. Kuopus ei suostunut edes synnärillä nukkua siinä muovikopissaan. Heti kun otin viereen nukkumaan, niin vauvakin nukkui yönsä.
Itse en taas kovin mielellään olisi sitä jo valmiiksi liian kapeaa sairaalapetiä vauvan kanssa jakanut.
Pitkään tuo nukkuikin välissä, 8kk opetettiin omaan sänkyyn nukkumaan. Omassa sängyssä nykyään nukkuukin, mutta sänky siirtyi meidän makkariin.
Koitettiin omassa huoneessa nukkumista, mutta ei siitä mitään tullut. Oppinut tapa lie, kun kuitenkin on jo päälle 2v.
Mutta miksi sitä lasta pitäisikään väkisin opettaa nukkumaan yksinään, kun kuitenkin itsekkin nukun mieluummin miehen vieressä kun yksin. Samoin voi lapsikin ajatella, mieluummin vanhemman vieressä kuin yksin.

Meillä on perhepeti käytössä, mutta pakko tähän kommentoida... Jokainen lapsi kyllä varmasti tulee nukkumaan omassa sängyssään, jos vanhemmat oikeasti niin haluavat. Jos siis kyseessä ei ole mikään elimellinen vika (esim. allergioista johtuvat vatsavaivat, refluksi) tai vastaava. Jos ei muuten, niin sitten vaikka huudattamalla, mutta oppii kyllä.

Itse en huudatusunikoulua hyväksy eikä meillä ole se aiheellistakaan, kun viekussa pikkuinen nukkuu, mutta jos tilanne olisi se että kukaan muu ei nukkuisi jos lapsi on vieressä niin sittenhän tuo olis pakko opettaa omaan sänkyyn.

Jotenkin pelottavaa ajatella, että vanhemmat luulevat ettei heillä ole mitään osaa eikä arpaa siihen, miten lapsi käyttäytyy.

[QUOTE="vieras";27692829]Meillä on perhepeti käytössä, mutta pakko tähän kommentoida... Jokainen lapsi kyllä varmasti tulee nukkumaan omassa sängyssään, jos vanhemmat oikeasti niin haluavat. Jos siis kyseessä ei ole mikään elimellinen vika (esim. allergioista johtuvat vatsavaivat, refluksi) tai vastaava. Jos ei muuten, niin sitten vaikka huudattamalla, mutta oppii kyllä.

Itse en huudatusunikoulua hyväksy eikä meillä ole se aiheellistakaan, kun viekussa pikkuinen nukkuu, mutta jos tilanne olisi se että kukaan muu ei nukkuisi jos lapsi on vieressä niin sittenhän tuo olis pakko opettaa omaan sänkyyn.

Jotenkin pelottavaa ajatella, että vanhemmat luulevat ettei heillä ole mitään osaa eikä arpaa siihen, miten lapsi käyttäytyy.[/QUOTE]

Toki lapsen voi pakolla opettaa nukkumaan "missä vaan", mutta kyllä tuo meidän tyttö herää 15min-30min päästä nukahtamisesta ellei vieressä nuku ketään. Varmasti oppisi ajan mittaan, mutta nyt kyllä yritän joka päivä nukuttaa yksikseenkin (päiväunille, tai illalla laittaa niin etten itse jää viereen), eikä ainakaan vielä ole siihen suostunut.

Kolmatta odotan, ja vauva tulee nukkumaan ensimmäisen vuoden vieressä kuten edellisetkin. En osaisi nukkua ilman että vauva on vieressä, enkä myöskään jaksaisi heräillä yöllä. Imetys- ja perhepetikombossa on se mahtava puoli, että ei tarvitse kuin hiukan havahtua auttamaan rinta vauvan suuhun ja sitten saa jatkaa unia. 1-vuotiaana lapset ovat helposti siirtyneet omaan sänkyyn nukkumaan. Samassa huoneessa nukutaan sitten pitkään, 2- ja 4-vuotiaat tuhisevat makkarissamme edelleenkin.

pinnis hankittiin ja suunniteltiin vauvan nukkumista siinä.perhepetiinhan se muuttui :D. vauva nukkuu esim päikkärit pinniksessä niin voi hyvin mielin toisessa huoneessa siivota ilman että pelkää, että vauva tippuis sängyltä

Pinnasänky ja oma huone alusta asti. Jos vain suostuu nukkumaan, katsoo nyt sitten. Lapsen huoneessa on toki mulle pieni sohva, jossa voin tarpeen tullen sitten nukkua ja päivystää, jos jotain on hätänä tai nousta yösyötöille.

Kyllä alan sivuvaunun kannalla olemaan, kun olen nukkumisjärjestelyjä miettinyt. Tahtoisin löytää pinniksen, josta saisi laidan alas "pikalukituksella", niin että se voisi olla ylhäällä silloin, kun itse en ole nukkumassa, mutta sen saisi sitten yöllä alas hetkessä. Meillä esikoinen aikoinaan nukkui aina pinnasängyssä, tosin samassa huoneessa, kakkonen taas nukkui pelkästään vieressä. Itse asiassa kakkonen nukkuu yhä suurimman osan yöstä vieressä, kun joka yö siihen hiippailee:) Senkään vuoksi ei onnistu pelkkä perhepeti ilman vauvan omaa sänkyä, kun en halua toista kieltää viereen tulemasta.

Yhteistyössä