Raskaana olevat hoitsut!

  • Viestiketjun aloittaja Lähis
  • Ensimmäinen viesti
Lähis
Miten olette jaksaneet olla töissä raskausaikana? Onko joutunut olemaan paljion sairaslomalla?

Miten nostot ym. sujuvat? Onko tartuntavaarallisten potilaiden (MRSA jne.) hoidosta saanut vapautusta?

Miten ymipäätään sujunut? :)
 
Minä jäin sairaslomalla kahta kuukautta ennen äitiysloman alkua, oli erinäisiä vaivoja vatsassa ja selässä.. Ja lisäksi työskentelin osastolla jossa paljon väkivaltaisia potilaita niin senkin vuoksi haki sitten vähän herkemmin sitä sairaslomaa.. Tartuntavaarallisia potilaita en hoitanut, mutta tähän ei ollut mitään virallista sääntöä, työkaverit heti aina sanoivat, että minä en niitä saa hoitaa! :)
 
itse en ole vielä ollut työaikana raskaana, mutta kaveri oli.

sai sairaslomaa herkemmin ja työkaverit " säästivät" häntä raskailta nostoilta. eli menivät itse hänen puolestaan.

onhan se silti vähän väärin muita työntekijöitä ajatellen, mutta minkäs teet!

onnea raskaudesta :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja C mom:
itse en ole vielä ollut työaikana raskaana, mutta kaveri oli.

sai sairaslomaa herkemmin ja työkaverit " säästivät" häntä raskailta nostoilta. eli menivät itse hänen puolestaan.

onhan se silti vähän väärin muita työntekijöitä ajatellen, mutta minkäs teet!

onnea raskaudesta :flower:
Tämänkin vuoksi sitä sitten haki herkemmin saikkua, kun ei itsestä ollut niin suurta hyötyä.. Saivat sitten tilalle sijaisen, joka pystyi toimimaan tilanteessa kuin tilanteessa..
 
hohhoijaa
Alkuperäinen kirjoittaja C mom:
itse en ole vielä ollut työaikana raskaana, mutta kaveri oli.

sai sairaslomaa herkemmin ja työkaverit " säästivät" häntä raskailta nostoilta. eli menivät itse hänen puolestaan.

onhan se silti vähän väärin muita työntekijöitä ajatellen, mutta minkäs teet!

onnea raskaudesta :flower:
se on niin väärin....
 
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
Alkuperäinen kirjoittaja C mom:
itse en ole vielä ollut työaikana raskaana, mutta kaveri oli.

sai sairaslomaa herkemmin ja työkaverit " säästivät" häntä raskailta nostoilta. eli menivät itse hänen puolestaan.

onhan se silti vähän väärin muita työntekijöitä ajatellen, mutta minkäs teet!

onnea raskaudesta :flower:
se on niin väärin....
en ole siis millään lailla katkera, vaikka joku työntekijöistä olisikin raskaana. naisvaltaisessa työssä sitä nyt vain joku silloin tällöin on raskaana. silloin joku muu menee raskaisiin/väkivaltaisiin jne. tilanteisiin herkemmin kuin se raskaana oleva työntekijä.

ja onhan se vähän väärin muita työntekijöitä kohtaan. esim. jos kolme hoitajaa on vuorossa, niin kaksi muuta hoitajaa tekevät yhdessä kaikki raskaat työt, raskaana oleva sitten muita hommia. en tarkoita että kukaan tekisi silti enemmän tai vähemmän työtä. osastolla töitä riittää myös kevyemmästä päästä.

mutta, kun jokainen tulee vastaan tällaisessa tilanteessa, niin sitten saa apua myös itse jos on työpäivänä esim. kipeä, surullinen, raskaana tai ei muuten vaan pysty 100% työpanokseen.

ja kaikki tietävät että raskaana olevalla on hyvä syy saada pientä erikoiskohtelua.

mieshoitajillahan tilanne eri. he sukupuolisidonnaisesti joutuvat usein raskaimpiin nostoihin ilman muita syitä. se on "hohhoijaa"

 
Raskaushan ei ole este potilaan siirroille eli "nostamisille" sitten kun ei pysty olemaan täysillä mukana työssä jäädään sairauslomalle. en ymmärrä mitään erikoiskohteluita.
 
millipilli
Vastasyntyneiden osastolle teen vielä satunnaisesti keikkaa ja viikkoja tasan 30. Vanhuspuolella en ois pystynyt enää hetkeen olemaan iskiaksen vuoksi. Ei oikein arvaa ottaa sitä riskiä, että menee jalka alta nostotilanteessa
 
ensihoitaja
minä jäin 30 viikolla sairaslomalle. Työpaikka ambulanssi... Ei vaan enää pystynyt olemaan, enkä jaksanut/pystynyt enää kantaa paareja portaissa jne... Kun siinä tarvitaan molempien työpanosta, ei voi sysätä toisten niskoille 'raskaampia' juttuja.
 
mimmu
ite sh:na kentällä. Töissä olin ihan normaalisti. MRSA ja VRE asiakkaat voi hoitaa, kunhan muistaa normaalia tarkemmat hygienia käytännöt. Kylvetyksistä armahdettiin loppuajasta :) Mut mulla työnkuvaan kuuluu muuten tosi vähän nostelua. Kannattaa kuunnella omaa kroppaa. Jos yhtään tuntuu ettei jaksa, supistelee ym. niin kannattaa jäädä saikulle.
 

Yhteistyössä