Raskaana olevan ruokavaliosta alkuraskauden aikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"harmaa"

Vieras
Monesti sanotaan, että äidin ja lapsen verenkierto yhdistyy vasta rv5, eli jos on juonut tai polttanut, se ei haittaisi. En ole kumpaakaan tehnyt, mutta..

Olisiko täysin moraalitonta käydä ravintolassa syömässä se viimeinen medium pihvi?

[QUOTE="harmaa";23572607]Monesti sanotaan, että äidin ja lapsen verenkierto yhdistyy vasta rv5, eli jos on juonut tai polttanut, se ei haittaisi. En ole kumpaakaan tehnyt, mutta..

Olisiko täysin moraalitonta käydä ravintolassa syömässä se viimeinen medium pihvi?[/QUOTE]

Olen kyllä syönyt raskausaikana mediumina pihvit aina, miksei saisi syödä?

Mä söin koko raskausajan verta tihkuvia pihvejä mistä vain pinnat oli saaneet hieman väriä kun mies teki toiveeni mukaan. Ihan normaali terve lapsi meille syntyi ;)

Täällä yksi raskausaikana toksoplasmoosista. söin medium pihvejä alkuraskaudessa. En suosittele. Vain muutama sadasosa sen sairastaa raskausaikana, on tosi harvinainen mutta kun sen saa, äärimmäisen vaarallinen sikiölle. En riskeeraisi toistamiseen. Luojalle kiitos, esikoinen syntyi terveenä!

en suosittele. tätini sai ravintolasta toksoplasmoosin ja serkkutyttöni syntyi rv27.. sen jälkeen olen itse ottanut aika hyvin vastaan nuo ruoka suositukset raskausaikana.

Ja paskat. Suomessa ravi9ntoloista ei saa mitään toksmoplasia. Just äsken juttelin neuvolatädin kanssa, eikä ole kuullut yhdestäkään tapauksesta. kuulemma perheen ulkokissat aiheuttaa niitä.

Joopa joo tää on taas tätä "että koska mulle ei käynyt mitään vaikka en noudattanut suosituksia niin suositukset on turhia".
Tiedoksi että toksoplasmassakin on itämisaika samoin kuin listeriassa eli mitään "varmoja päiviä" raskauden alussa ei varmasti ole. Lainaus HUS:n sivulta, toksoplasmoosista: "Sairastetun primaari-infektion jälkeen suositellaan ainakin 3-6kk varoaikaa ennen raskauden alkamista."

Sama pätee alkoon ja tupakkaan: alkoholi on teratogeeni ja gynekologilta olen kuullut että kyllä voi aiheuttaa häiriöitä jo implantoitumisvaiheessa. Äidin veressähän se alkoholi on ja verisuonia on rutkasti kohdun limakalvossa vaikka alkiolla ei istukkayhteyttä vielä olekaan. Googlatkaa vaikka alcohol implantation. Ei se verisuoni mikään läpäisemätön este ole. Tupakkaan voisin kuvitella olevan sama asia, täynnä myrkkyjä ja raskasmetalleja, ei mikään terveyspaketti. Yleistä tietoahan se on, että tupakointi alentaa fertiliteettiäkin.

Yhteistyössä