Raskaana oleva ja ystäväpiirin biletys

  • Viestiketjun aloittaja "Mietiskelijä"
  • Ensimmäinen viesti
"V ieras"
" Kai tässä pitää itsekkin sitten ruveta täys tipattomalle keskustelemaan vauvan vaipoista"

Tämäkin ap:n lause iski jotenkin silmään. Kokeeko ihminen että hänen täytyy ruveta "täys tipattomalle" jos hän olisi yhden kaverin seurassa käyttämättä alkoholia?

Mä en omia raskausaikoja ja jotain lääkekuureja yms lukuunottamatta ole koskaan kokenut olevani tipattomalla. Ts olen pystynyt ottamaan vaikka sen viinilasillisen jos olisin halunnut. Silti elämässäni on aina ollut läheisiä ihmisiä joiden seurassa en ole juonut yhtään. Samoin olen saattanut olla useita kuukausia ottamatta yhtään alkoholia ilman mitään syytä.

Eli samalla kun ap:n raskaana oleva kaveri voi miettiä miksi häntä ärsyttää niin hirveästi toisten pienikin alkoholinkäyttö, voisi ap muiden kavereiden kanssa miettiä miksi heille on niin vaikeaa olla yhden kaverinsa seurassa ilman juomista.
 
ihmiset outoja
Et sä mene mummosikaan eteen litkimään alkoholia, eikä se ole ongelma. Miksi raskaana olevan eteen pitää sitten mennä litkimään alkoholia, vaikka se on ihan yhtä nou nou?
 
erilainen kokemus
Yleensä menee toisin päin. Kamalinta ja raskainta raskaudessa oli juuri se ettei oikein voinut mennä baariin ja jos pari otti niin kaverit alkoivat kontrolloimaan. Lääkärikin sanoi että muutaman voi ottaa mutta lärvejä kannattaa välttää. Mä muistan itkeneeni vaikka kuinka monta kertaa kun muut meni ja mut jätettiin yksin. Aika paljon tuli riitaa siihen aikaan kun jos jollakin alkoi omatunto kolkuttamaan ja halusi jäädä mulle seuraksi niin siitä sitten joidenkin pinna paloi täysin. Musta aika yleinen ongelma ja tästä kuulee paljon nuoremmilta nykyäänkin välillä.
 
raskaana 30+
Yleensä menee toisin päin. Kamalinta ja raskainta raskaudessa oli juuri se ettei oikein voinut mennä baariin ja jos pari otti niin kaverit alkoivat kontrolloimaan. Lääkärikin sanoi että muutaman voi ottaa mutta lärvejä kannattaa välttää. Mä muistan itkeneeni vaikka kuinka monta kertaa kun muut meni ja mut jätettiin yksin. Aika paljon tuli riitaa siihen aikaan kun jos jollakin alkoi omatunto kolkuttamaan ja halusi jäädä mulle seuraksi niin siitä sitten joidenkin pinna paloi täysin. Musta aika yleinen ongelma ja tästä kuulee paljon nuoremmilta nykyäänkin välillä.
Jos näin todella on, niin todella huolestuttavaa. Näin ei nimittäin ole hieman varttuneemmissa raskaanaolevien porukoissa. Baareilu ja biletys ei enää iänkään puolesta nimittäin juurikaan kiinnosta.
 
Täsmk
Täällä taas päinvastoin. En juo mutta muut saa vetää munkin puolesta. En ole raskaudestani juuri puhunut kellekään mutta eipä silti tule enää pyyntöjä illanistujaisiin .Minä, se entinen bilettäjä ja juhlien kirkaste ryytyy yksin kotona kun ei kelpaa minnekään enää. Mua ei haittaa vähääkään muiden dokaus.
 

Yhteistyössä