Raskaana mutta pelottaa edellisen keskenmenon takia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimibella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mimibella

Vieras
Yksi km/tuulimuna takana ja se tapahtui 8 vuotta sitten. Nyt sain tietää että olen raskaana muutama päivä sitten ja tottakai pelkään koko ajan että tämäkin on tuulimuna ja joudun lähiviikkoina kaavintaan :(
Oireina:
- nännien älytön kipu, vaatteetkin sattuu niihin
- vähän enemmän väsymystä kuin normaalisti
- alavatsatuntemukset jotka pelottavat minua jonkin verran, vähän kuin menkat olisi alkamassa mutta eivät ala

Viikko sitten tuli kahtena päivänä peräkkäin vessapaperiin ruskeaa tuhrua ja laitoin tamponinkin johon tuli vain vähän ruskeaa kun en osannut raskautta epäillä..

Onko suuri syy huoleen? Missä pahoinvointi yms.. Yritän olla stressaamatta mutta se on välillä vähän hankalaa.

Eka neuvola olis ensi viikolla. Epäsäännöllisten kuukautisten vuoksi ei voi olla varma mutta jos lasketaan raskaus edellisistä menkoista niin mulal olisi nyt rv 9.

Raskausoireet on aika yksilöllisiä, jos ei oo pahoinvointia niin ei se tarkoita etteikö kaikki olisi kunnossa. Neuvolassa ei oikeastaan sen enempää voi tuota la:ta tarkistaa jos eivät ultraa, meillä ei neukussa ainakaan ultrata. Sydänäänet ei dopplerilla noin aikaisin varmastikaan kuulu. Voi olla että laittavat sut kuitenkin ultraan koska sulla on ollut epäsäännöllinen kierto. Jos haluat, niin voithan käydä yksityisellä jos asia paljon vaivaa. Itse kävin rv 8 ja syke löytyi, sai itsekin mielenrauhan. Myös mulla tuli ihan pientä tiputtelua juuri kun olin plussannut rv 5 mutta nyt raskaus on ainakin edennyt ihan normaalisti puoliväliin asti.

Yhteistyössä