Kiitos, voi kun voisinkin jollekin tämän raskauden siirtää. Pitäisi pidättäytyä 100% seksistä kokonaan, niin ei tulisi edes vahingossa raskaaksi, mutta en haluaisi sellaista parisuhdettakaan. Sterilisaatio varmaan joo hyvä keino, mutta ne, jotka täällä sitä ehdottaa, eivät ilmeisesti ole perehtyneet ko. asiaan sen tarkemmin, koska se vaikuttaa kaikkeen hormonitoimintaan, ja mitä seurauksia siitä sitten voikaan tulla, tuskin kovin moni sitä kovin mielellään haluaa.
Pelkään myös sitä, että miten käyttämäni masennuslääkkeet ovat jo voineet ehtiä aiheuttamaan vahinkoa kehittyvälle ihmisen alulle, sillä lääkärini ei osaa sanoa, onko niillä voinut olla millaisia vaikutuksia jo alkaneeseen raskauteen, koska sitä ei ole tutkittu tarpeeksi. Lääkeselosteessa lukee, että lääkettä ei saa käyttää raskautta suunniteltaessa, eikä raskauden aikana. Lopetin lääkityksen nopealla aikataululla muutaman päivän päästä plussattuani raskauden lääkärin antaman ohjeen mukaan.. Mutta totuuss on se, että olen kuitenkin syönyt ko. lääkettä koko ajan, ennekuin tiesin koko raskaudestani yhtään mitään..
Miesystäväni kanssa olen tietenkin keskustellut kaikista mahdollisista vaihtoehdoista ja hän toivoo, että lapsi pidettäisiin. Hänellä on aiemmasta liitostaan nyt jo 10-vuotias poika, mutta en ole niinkään varma, pystyykö hän oikeasti suoriutumaan lapsen hoidosta uudelleen, koska tämän poikansa suhteen ei ole onnistunut asiassa ihan täysin, sillä lapsi on tällä hetkellä lastenkodissa (en sitten kaipaa mitään arvosteluja tähän, tällä on erityisen painavat syyt, jotka itse ymmärrän täysin, joita en tähän kirjoita, ettei meitä tunnistettaisi kovin helposti ainakaan)..