Raskaana,mutta ei suunniteltu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Olen päättänyt keskeyttää tämän raskauden. Juteltuani useaan kertaan miesystäväni kanssa, hänen kantansa tuntuu muuttuvan jatkuvasti siitä asiasta, kumpi on hänen mielestään paras ratkaisu. Ensin sanoo, että olisi kiva saada lapsi. Ja sitten sillä ei kuulema olekaan mitään väliä, vaikka ei saisi lasta enää koskaan. Ja lopputulos se, että hänen mielestään minun pitää yksin päättää, keskeytetäänkö raskaus vai ei. Mielestäni nyt vaan tuntuu siltä, että miesystäväni ei taida ihan olla hyvä vaihtoehto isäksi, en todellakaan halua kokea uudelleen sitä, että jäisin vauvan kanssa yksin... Kun hänellä ei tunnu olevan nyt lainkaan omaa suoraa mielipidettä tähän raskaus asiaan...
Abortti pelottaa, mutta enemmän pelottaa se, että jäisin taas yksin pienen vauvan kanssa, eikä mielenterveys kestäisi sitä, enkä jaksaisi enää olla äiti isommille lapsilleni.
Kovasti voimia koitokseen! Jos jaksat niin tule kertomaan, että kuinka voit. <3
 
vierailija
Älä tee aborttia! Asiat järjestyvät varmasti. Vauva on pieni vain hetken ja isot sisarukset varmasti rakastavat häntä sydämensä kyllyydestä. Minulla on isoja lapsia ja pieniä myös ja voi miten nuo kaikki isommat hellivät ja ihailevat vauvaa.
 
vierailija
No täällä ainakin on ainoa vaihtoehto mennä ensin neuvolaan, jos abortin haluaa saada. Kysyin siitä asiasta terveyskeskuksesta ja sieltä sanottiin, että abortit hoidetaan alkuun neuvolan kautta. Eipä tässä kovin montaa viikkoa voi enää odotella, jos aborttiin päätyy, koska viikkoja on tänään "jo" 6+1.. Toki varmaan yksityisellä saisi tämä asian myös hoidettua, mutta ei mulla jo kahden lapsen yh-äitinä pitkän palkattoman sairasloman jälkeen ole edes varaa mihinkään ylimääräiseen...
[/QUOTE

Erittäin riskaabeli asia hankkia aborttilähete neuvolan kautta. Onkohan joku opiskelija tai joku muu tietämätön ollut terkkarina. Kyllä kunnalliset lääkärit kirjottaa aborttilähetteen ja sitten keskussairaalan vastaanotolta saa sen toisen ja viikon sisällä ensimmäisestä lähetteestä tehdään jo abortti. 7. Raskausviikolla alkio on sentin mittainen, mutta silti pitävät kiirettä toimenpiteeseen pääsyn kanssa, joka siis täällä viikon sisällä pyritään tekemään.
 
vierailija
Älä tee aborttia! Asiat järjestyvät varmasti. Vauva on pieni vain hetken ja isot sisarukset varmasti rakastavat häntä sydämensä kyllyydestä. Minulla on isoja lapsia ja pieniä myös ja voi miten nuo kaikki isommat hellivät ja ihailevat vauvaa.
Tiedätkö mistä puhut? Tunnetko viranomaikoneiston, neuvolahelvetin ja jatkuvat syytökset? olet aina huono äiti, olet naimisissa vinksahtaneiden teiniterkkarien ja teinilääkärien kanssa.
 
vierailija
Ei kai sterilisaatio vaikuta hormonitoimintaan, jos vain munanjohtimet suljetaan. En tiedä mitä eri tapoja naisen sterilisaatioon löytyy, mutta hormonitoimintaan kai vaikuttaisi vain jos munasarjat poistettaisi, eikä se liene ainakaan yleistä. Harkitsen myös steriä eikä siinä mielestäni ole kyse muusta kuin just munanjohditen sulkemisesta/katkaisemisesta.
Naise sterilisaatiossa poistetaan kohtu ja munasarjat. Kyseiset elimet tuottavat kaiken hormoonitoiminnan. Kaikki 4 hormoonia loppuu sillä hetkellä.
 
vierailija
Kiitos, voi kun voisinkin jollekin tämän raskauden siirtää. Pitäisi pidättäytyä 100% seksistä kokonaan, niin ei tulisi edes vahingossa raskaaksi, mutta en haluaisi sellaista parisuhdettakaan. Sterilisaatio varmaan joo hyvä keino, mutta ne, jotka täällä sitä ehdottaa, eivät ilmeisesti ole perehtyneet ko. asiaan sen tarkemmin, koska se vaikuttaa kaikkeen hormonitoimintaan, ja mitä seurauksia siitä sitten voikaan tulla, tuskin kovin moni sitä kovin mielellään haluaa.
Pelkään myös sitä, että miten käyttämäni masennuslääkkeet ovat jo voineet ehtiä aiheuttamaan vahinkoa kehittyvälle ihmisen alulle, sillä lääkärini ei osaa sanoa, onko niillä voinut olla millaisia vaikutuksia jo alkaneeseen raskauteen, koska sitä ei ole tutkittu tarpeeksi. Lääkeselosteessa lukee, että lääkettä ei saa käyttää raskautta suunniteltaessa, eikä raskauden aikana. Lopetin lääkityksen nopealla aikataululla muutaman päivän päästä plussattuani raskauden lääkärin antaman ohjeen mukaan.. Mutta totuuss on se, että olen kuitenkin syönyt ko. lääkettä koko ajan, ennekuin tiesin koko raskaudestani yhtään mitään..
Miesystäväni kanssa olen tietenkin keskustellut kaikista mahdollisista vaihtoehdoista ja hän toivoo, että lapsi pidettäisiin. Hänellä on aiemmasta liitostaan nyt jo 10-vuotias poika, mutta en ole niinkään varma, pystyykö hän oikeasti suoriutumaan lapsen hoidosta uudelleen, koska tämän poikansa suhteen ei ole onnistunut asiassa ihan täysin, sillä lapsi on tällä hetkellä lastenkodissa (en sitten kaipaa mitään arvosteluja tähän, tällä on erityisen painavat syyt, jotka itse ymmärrän täysin, joita en tähän kirjoita, ettei meitä tunnistettaisi kovin helposti ainakaan)..
kuntalääkärit on kusettajia. Jos teet lapsen, viranonaiset ottaa sen huostaan. Psykiatriset diagnoosit, huumeiden ja alkoholin nykyinen tai aikaisempi käyttö johtaa ennakoivaan lastensuojeuilmoitukseen ja on erittäin traumatisoivaa äidille ja lapselle kun lapsi viedään kuukauden ikäisenä pois.
 
vierailija
Naise sterilisaatiossa poistetaan kohtu ja munasarjat. Kyseiset elimet tuottavat kaiken hormoonitoiminnan. Kaikki 4 hormoonia loppuu sillä hetkellä.
Eikä poisteta.

"Perinteisesti naisen sterilisaatio on tehty joko vatsaontelon tähystyksessä tai avoleikkauksena sektiosynnytyksen yhteydessä sitomalla, katkaisemalla tai sulkemalla klipseillä munanjohtimet."
 
vierailija
Palaan tänne mainitsemaan sen, että tässä kävikin hieman eri tavalla.
Raskaus olikin sitten kohdunulkoinen, että eipä ollut lopulta muuta vaihtoehtoa kuin poistaa se.
Sinänsä helpotus, että ei tarvinnut itse päätöstä tehdä ko.asiasta,koska sen raskauden ei olisi ollut edes mahdollista jatkua... mutta välit meni miesystäväni kanssa tämän asian takia kokonaan. Hänen piti sanojensa mukaan tukea minua, mutta sain lähinnä haukkumista, että on minulle ihan oikein, että raskaus olikin väärässä paikassa ym, koska olin edes miettinyt aborttia. Melko asiatonta käytöstä yli 40 v mieheltä, mutta hyvä näin, ei hänestä kuitenkaan olisi ollut hyväksi isäksi.
 
  • Surullinen
Reactions: Antzu

Yhteistyössä