Raskaana kolmen km jälkeen..

  • Viestiketjun aloittaja "Vierailija"
  • Ensimmäinen viesti
"Vierailija"
Nyt olen siis rv4+2. Pelottaa vaan kamalasti, että taas tämä raskaus päättyy kesken. Edelliset keskenmenot on olleet viikoilla 6-8. Tutkimukset tehty, mitään vikaa ei löytynyt. Sattumaa sanovat lääkärit. Syön Primaspania nyt kuitenkin varalta. Onko muita saman kokeneita?
 
"V ieras"
Kahden keskenmenon jälkeenkin pelotti jo kovasti. Ja syystä, kaksosista toinen menetettiin viimeisimmässä raskaudessa.

Kotiin ostin dopplerin jolla seurasin selvinneen sikiön sykkeitä ahkerasti. Ilman sitä olisin tullut hulluksi. Soittelin myös herkästi neuvolaan. Vasta vauvan synnyttyä huoli helpotti.

Tsemppiä teille =) koita olla murehtimatta.
 
Mulla oli 5 keskenmenoa peräkkäin ja nyt 1,5-vuotias lapsi. Keskenmenot mulla oli vk 5-12 välillä muistaakseni, mutta ihan loppuun asti pelkäsin keskenmenoa ja ensimmäiset kuukaudet vauvan synnyttyä pelkäsin, että menetän hänet, tulee kätkytkuolema tai jotain.

En nyt osaa muuta lohduttavaa sanoa, kuin sen, että toivoa on, vaikka keskenmenoja onkin monta takana. Itseäni harmittaa näin jälkikäteen, etten osannut yhtään nauttia raskausajasta, enkä vauvastakaan aluksi pelkoni takia. En ole kuullut koskaan Primaspanista, itse söin foolihappoa tämän onnistuneen raskauden ajan.
 
viera.s
Kannattaa välttää kofeiiniä täysin. Ainakin yhden tutkimuksen mukaan jo kaksi pientiä kupillista kahvia päivässä tuplaa keskenmenoriskin ja sitäkin pienemmät määrät lisää keskenmenon todennäköisyyttä 40 %. Täällä juttu aiheesta: http://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/pienikin_maara_kofeiinia_lisaa_keskenmenoja
 
vierasd
Mulla oli 4 km peräkkäin parin vuoden aikana, neljännen kohdalla jo söin primaspania mutta meni aikaisin kesken. Sitten raskauduin siitä suoraan ja tulos nukkuu nyt tuollla...Minulla ei myöskään syytä löytynyt. Myöhäisimmän km katsottiin myös kromosomit jotka olivat ainakin sillä kertaa normaalit. Ja tuon kahvijutun tiedän myös, siitä ristiriitaisia tuloksia, itse katsoin parhaimmaksi hörppiä aamukahvin kuin ottaa päivittäisen migreenin. Tsemppiä sinulle, tiedän millaisen jännityksen joudut kestämään.
 
"Vierailija"
Kiitos kaikille viesteistä ja tsemppauksesta. Eihän tässä kai muuta voi, kun toivoa parasta vaan. Tuo kofeiini pitänee nyt jättää vielä kokonaan pois. Kahvia en juo, mutta teetä paljon. Käyköhän kiinanruusu raskausaikana? Sitä on monissa teen tapaisissa juomissa...
 
"hippuli"
Takana vasta 2 keskenmenoa. Mutta valmiiksi jo hirvittää jos tulee kolmas putkeen. Olen kuitenkin päättänyt, että nautin myös seuraavasta raskaudesta, koska jos kaikki menee hyvin se saattaa olla viimeinen :)

Tosi tarkka olin jo yhden keskenmenon jälkeen esim. ruokavaliorajoituksista. Kahvia ja teetä en juo. Vitamiineja otan tunnollisesti jo yritysaikana.
 

Yhteistyössä