Raskaana(ko)?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nykyinen ja tuleva äippä (?)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nykyinen ja tuleva äippä (?)

Vieras
Joo tiedän että testillä se selviää mutta mietin vain jo etukäteen mahdollisuutta raskaudelle.

Tilanne se että syön pilleretä ja nyt on taukoviikko meneillään. Vuoto alkaa yleensä taukoviikon kolmantena päivänä tasan samaan kellonaikaan (ollut näin ihan alusta saakka). Nyt sitten eletään jo siinä vaiheessa että huomenna pitäisi aloittaa jälleen uusi laatta mutta en nyt uskalla kun tuo vuoto on jäänyt nyt tulematta.

Mulla oli tuossa jokunen aika sitten muutaman viikon tauko pillereistä kokonaan (pillerit loppu ja resepti piti uusia sekä apteekkiin oli niin kovin vaikea raahautua, seli seli). Eli siinä kahden viikon aikana on voinut mahd. "vahinko" käydäkin.

Kyseessä ei olisi ensimmäinen lapsi ja vaikka ei ihan tarkoituksella lapsia lisää tällähetkellä varsinaisesti haluttaisiin, olisi pikkuinen ilman muuta tervetullut jos on tullakseen.

Haluaisin vain tietää että voiko yleensä vuoto jäädä tulematta vaikka ei olisikaan raskaana ja jos niin miten se on mahdollista ja miksi ne sitten jäisi tulematta?

Onko tässä nyt suurempi todennäköisyys että syy olisi uusi pikkuinen elämänalku vai ihan vaan joku häiriö mun kehossa tmv...

Kiitos jos jaksatte vastailla :)

Mä oon syöny nyt 3v pillereitä ja kellon tarkasti tulee,mutta pari kertaa jäänyt menkat tulematta ilman selitystä..

Älä aloita sitä uutta liuskaa ennen selvyyttä.

Ok. Eli tämä voi kuitenkin olla vain jokin "häiriö" ettei vuoto ole alkanut... No, testin meinaan tänään tehdä joka tapauksessa... Mietin vain että olen kuitenkin tuon edellisen liuskan vetäissyt jo kokonaan ja jos nyt olisinkin raskaana niin onkohan siitä nyt jotain haittaa tulevalle vauvalle?

Mun esikoinen sai alkunsa ihan parin pillerin unohduksesta, vaikka olin syönyt niitä säännöllisesti jo 5v. Viikon tauolla ei tullutkaa menkkoja, joten en uskaltanut alottaa uutta laattaa pillereitä ilman raskaustestin tekemistä... Plussahan sieltä pärähti ja nyt tuhisee terve 2v poika päikkäreillä.

[QUOTE="vieras";27341474]Mun esikoinen sai alkunsa ihan parin pillerin unohduksesta, vaikka olin syönyt niitä säännöllisesti jo 5v. Viikon tauolla ei tullutkaa menkkoja, joten en uskaltanut alottaa uutta laattaa pillereitä ilman raskaustestin tekemistä... Plussahan sieltä pärähti ja nyt tuhisee terve 2v poika päikkäreillä.[/QUOTE]

Hups...eli tässä voi olla odotettavissa pian tuhiseva käärö :) No, tuo meidän edellinen tuhiseva on pian vuodenikäinen eli pini ikäero tulisi noilla olemaan :) Täytyy kyllä nyt selvittää tämä. Mietin vain että jos pillereiden tauolla kuuluu vuodon tulla niin periaatteessa sen pois jäädessä ainut syy voisi olla vain raskaus. sillä se tyhjennysvuotohan tulee nimenomaan noiden pillereiden vaikutuksesta :/ no, pähkäilen nyt ehkä tässä ääneen mutta mielestäni raskaus oli aika looginen selitys etenkin kun sem mahdollisuus kuitenkin on.

[QUOTE="aloittaja";27341550]Hups...eli tässä voi olla odotettavissa pian tuhiseva käärö :) No, tuo meidän edellinen tuhiseva on pian vuodenikäinen eli pini ikäero tulisi noilla olemaan :) Täytyy kyllä nyt selvittää tämä. Mietin vain että jos pillereiden tauolla kuuluu vuodon tulla niin periaatteessa sen pois jäädessä ainut syy voisi olla vain raskaus. sillä se tyhjennysvuotohan tulee nimenomaan noiden pillereiden vaikutuksesta :/ no, pähkäilen nyt ehkä tässä ääneen mutta mielestäni raskaus oli aika looginen selitys etenkin kun sem mahdollisuus kuitenkin on.[/QUOTE]

Ainahan se raskaus on mahdollinen kun "pissavehkeiden kanssa pelleilee". :D Käy ihmeessä hakemassa se testi ja tuu sitten kertomaan tuleeko teillekin yllärivauva. :)

Mun kaverille kävi kans vähän vanhanaikasesti melkein samoihin aikoihin ku mullakin, kun söi pillereitään miten sattuu. Just kun pääsin sille sanomasta et kannattaa katsoa miten niitä napsii... :D

Ainahan se raskaus on mahdollinen kun "pissavehkeiden kanssa pelleilee". :D Käy ihmeessä hakemassa se testi ja tuu sitten kertomaan tuleeko teillekin yllärivauva. :)

Mun kaverille kävi kans vähän vanhanaikasesti melkein samoihin aikoihin ku mullakin, kun söi pillereitään miten sattuu. Just kun pääsin sille sanomasta et kannattaa katsoa miten niitä napsii... :D

No juu tuota juurikin tarkoitin että ainahan se raskaus mahdollinen on ja testihän sen parhaiten kertoo :D Mutta olen syönyt nyt noita 10kk ajan ja AINA tullut vuoto kellontarkasti. Jopa kerran kun unohdin keskeltä laattaa kahtena päivänä ottaa pillerin ni johan se vuoto kerkesi alkaa... Eli siis testin käyn tänään hakemassa ja voin myös tulla kertomaan mitä näytti :D
Pikkusen on omat epäilyt raksauden suhteen siis että kyllä tässä on tainnu ylläri tapahtua ihan vaan olotilasta päätellen mutta en ala sen ihmeemmin oireita nyt etsimään. Katsotaan mitä testi näyttää ja tod.näköisesti pyörrytään mieheni kanssa yhdessä :D Sillä vauva ei ollut juuri nyt kyllä suunnitelmissa :) Mutta jos näin on niin toivotetaan se ilman muuta tervetulleeksi perheeseemme <3

Mulle kävi just edellisen laatan kanssa niin, että ei näkynyt välivuotoa, ja olin siitä laatasta unohtanu ekan pillerin ottaa joten heti mielikuvitus alkoi laukata. Mulla tulee yleensä tiputteluvuotoa pillereistä jo ennen vikaa pilleriä ja sitte heti aukaa hanat, ja nyt tiputteluja ei tullut ja tais olla 4.-5. välipäivä kun vuoto sit alkoi. Eli en ollu raskaana :). Mutta siis sullako on jo 7. välipäivä menossa? Hei käy hakeen se testi, ja tuu heti kertoon meille! :)

[QUOTE="Utelias";27342007]Mulle kävi just edellisen laatan kanssa niin, että ei näkynyt välivuotoa, ja olin siitä laatasta unohtanu ekan pillerin ottaa joten heti mielikuvitus alkoi laukata. Mulla tulee yleensä tiputteluvuotoa pillereistä jo ennen vikaa pilleriä ja sitte heti aukaa hanat, ja nyt tiputteluja ei tullut ja tais olla 4.-5. välipäivä kun vuoto sit alkoi. Eli en ollu raskaana :). Mutta siis sullako on jo 7. välipäivä menossa? Hei käy hakeen se testi, ja tuu heti kertoon meille! :)[/QUOTE]

Juu mulla siis viimeinen päivä ennen seuraavaa laattaa. Tosin noissa pillereissä mitä syön on ns. taukoviikko vaan 4pvä ja sit alkaa uus laatta. Syödään siis koko ajan mutta neljä viimeistä pilleriä on lumepillereitä ja niiden jälkeen aloitetaan uusi laatta.
Aina tähän asti vuoto alkanut kolmannen välipäivän kohdalla aamulla. Eli kaksi lumetta kerkeän ottamaan kunnes vuoto alkaa. Nyt on jo neljäs päivä, vuotoa ei näy eikä kuulu. Huomenna pitäisi aloittaa uusi.
Haen testin illalla :)

Minulla ainakin lukee omien pillereitten tuoteselosteessa, että vuoto voi jäädä tulematta vaikka ei olisikaan raskaana. Testi on kumminkin hyvä tehdä ja jos kahdesti jää vuoto tulematta niin on parempi lopettaa pillerien syönti ja mennä lääkäriin. Syytä ei kyllä lukenut.

• Tykkää
Reactions: Salla07
[QUOTE="Utelias";27345479]Oho, onnea! Eli taukoviikkojen aikanakohan hän on alkunsa saanut, vai siis tuliko ihan läpi pillereiden?[/QUOTE]

juu siis tod.näköisesti on alkunsa saanut tuon parin viikon tauolla, jolloin en siis syönyt pillereitä. Toki voi olla mahdollista sekin että olisi läpi pillereiden tullut. Nyt vaan odottelen ekaa neuvola käyntiä ja sieltä sitten lähete ultraan, jossa selviää tarkempi laskettuaika :)

[QUOTE="vieras";27346301]paremminkin huolimattomuusvauva :D[/QUOTE]

No neuvolassa sanottiin ihanasti että otettiin ns. tietoinen riski :D Nyt otamme vastuun tästä riskistä ja otetaan avosylin pieni nyytti vastaan kesällä :)

Yhteistyössä